In rok naar open dag Dienst Justitiële Inrichtingen

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

In rok naar open dag Dienst Justitiële Inrichtingen

Bericht door RokSterNL »

Zo'n maand geleden heb ik mij via een website van het Ministerie van Justitie aangemeld voor de Nationale open dag van de Dienst Justitiële Inrichtingen.

Vorige week kreeg ik daarvan een bevestigingsbrief via de post.

Zaterdag 16 mei 2009 was het dus zover. Om naar deze gelegenheid te gaan heb ik mij wel wat behoudender gekleed. Dus nu niet in een rok gegaan, maar in die Criminal Damage kilt. Overigens komt die heel neutraal over, want ook vrouwen zouden die kunnen dragen.

Bij binnenkomst moest je eerst je paspoort laten zien. Daarna moest ik mijn jack uitdoen, en op zo'n zelfde band doen als dat ze bij de luchthavens hebben. Ja alles wordt gescand. Toen moest ik door zo'n detectiepoort lopen. Ja, en dat piepte vrolijk, vanwege de ringen en stuts die aan die gothickilt zitten. De bewaarder vroeg waardoor dat kwam ? Ik zei door al dat metaal aan die rok. Hij vroeg mij toen ook of ik die gothickilt uit wilde doen, anders mocht hij mij niet verder door laten. Verder vroeg hij of ik wat onder die rok had. Ik zeil grappig, ja een kleine doedelzak. Een collega moest hier om lachen. Enfin ik moest ook mijn laarzen uit doen. Ook over die band. Alles was in orde, dus ik kon mij weer aankleden. Gelukkig had ik onder die kilt/rok een legging aan. Daarna kwam het gesprek ook over rokken. Hij vond dat mannen dat nu ook weleens moesten kunen doen. Hij zei, je zal allicht weleens opmerkingen krijgen, maar daar moet je maling aan hebben. Ik zei, ja maar je moet het wel durven. Zeker weteen zeiden ze. Hij zei toen, mijn steun heb je. Ik heb ook nu weer het artikel uit het AD Haagsche Courant gegeven en een kaartje van ons forum. Dit hangt nu in de loge bij binnenkomst zodat iedereen dat kan zien. Hij zei, ik maak mij hard voor dit. Hoe hij dat dan wil doen weet ik ook niet.

Er moest toen ook nog een foto gemaakt worden voor in het personeelsblad. Dus ik sta in mijn rok, en de rest in broek.

Ik heb de foto van hen toegestuurd gekregen via de mail.

Met dank aan de Dienst Justitiële Inrichtingen hiervoor.
Bijlagen
tmpphptWc1XS.jpg
Plaats reactie