LIEF

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

LIEF

Bericht door Roktom »

Ik loop in rok bij de super.
Zegt een klein meisje tegen haar mama, kijk die meneer heeft een rok aan.
Ja zegt mama, er zijn mannen die een rok aan hebben, maar kom nu maar mama heeft haast.
Ze keek niet eens die mama, zij wel, en ze zwaaide naar me, dag meneer in rok.
Mijn mama heeft een hele boel rokken.
LIEF
Daar moet je nu van genieten.
Heeeeeeeeerlijk.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: LIEF

Bericht door willi »

Dit zijn van die verhalen die je eigenlijk zou moeten bundelen en uitgeven.
Zo hartverwarmend.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: LIEF

Bericht door rokwens »

Inderdaad, jonge kinderen zijn nog puur en niet zo doordrongen van vooroordelen.
Zondag was ik op een feestje en een van mijn vriendinnen vertelde me over haar dochtertje.
Die zei : " Mama, jongens dragen soms ook rokjes want in mijn klas is er een jongetje dat
een leuk rokje aan had. " Ze had geantwoord, ja, zijn opa is een Schot. Maar het verhaal had
al de ronde gedaan en een van de juffen had verteld dat die jongen naar haar toe kwam en gezegd
had. " Juffrouw vindt u mijn jurkje mooi ? "
Ik vind het dus erg knap van dat kereltje dat hij dit gedurfd heeft en ook dat zijn ouders dit
niet hebben verboden, misschien zelfs aangemoedigd.
Het zou leuk zijn om in de scholen een " casual-vrijdag " in te voeren, dan kunnen jongens ook
eens van de vrijheid genieten om kleren te dragen die ze leuk vinden ipv frustraties op te lopen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie