meneer, bent u homo?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door Wiha »

Willi, ik denk eerder dat jij een vrouwelijke uitstraling op de foto's hebt dan Wichor. Door de manier van poseren.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door willi »

Beste Wiha, we hebben het niet over mij, maar over de foto van Wichor. Die vindt Natuurmens een vrouwelijke uitstraling hebben. Nou ja . . !
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door w-sure »

bedoelt natuurmens wellicht de laarzen, en de schuine ruit?
Gebruikersavatar
Natuurmens
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:32
Locatie: Berltsum Friesland

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door Natuurmens »

wichor schreef:bedoelt natuurmens wellicht de laarzen, en de schuine ruit?
Ja

Ik bedoel de laarzen en de nylons maken het echt in combinatie met de schuine ruit geeft een vrouwelijke uitstraling.
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door Roktom »

Mannen wat maakt het uit, was van mij een inkopertje.
Het gaat hier niet om wie je bent, homo travo weet ik veel, allemaal gelul
Wij zijn man en dragen een rok, meer niet.
En als nu de rest van Nederland dat ook nog eens zou aannemen, voel ik me een stuk prettiger.
Ik word af en toe kots, van die mensen die leuk willen zijn en je na staren uitfluiten, uitschelden enz.
Als al die Nederlander nu eens na hun eigen kijken, en niet naar die man in rok, dan kunnen wij dit forum opdoeken.
Maar dat zie ik niet zo snel zitten.
Maar ik blij de rok trouw, tot mijn dood.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Gebruikersavatar
Natuurmens
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:32
Locatie: Berltsum Friesland

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door Natuurmens »

Roktom schreef:Mannen wat maakt het uit, was van mij een inkopertje.
Het gaat hier niet om wie je bent, homo travo weet ik veel, allemaal gelul
Wij zijn man en dragen een rok, meer niet.
En als nu de rest van Nederland dat ook nog eens zou aannemen, voel ik me een stuk prettiger.
Ik word af en toe kots, van die mensen die leuk willen zijn en je na staren uitfluiten, uitschelden enz.
Als al die Nederlander nu eens na hun eigen kijken, en niet naar die man in rok, dan kunnen wij dit forum opdoeken.
Maar dat zie ik niet zo snel zitten.
Maar ik blij de rok trouw, tot mijn dood.
Ik vind ook dat dit forum steeds meer richting travestie gaat. Als je laarzen en panty's draagt geef je zelf een vrouwelijke uitstraling geeft. Ik vind het ook vrouwelijk ik heb de foto's van het forum aan mede kunstenaars laten zien. Die ook van dezelfde mening toegedaan. Dus dan moet je ook niet raar kijken dat ze die vraag stellen vind ik.

Misschien is het nog geen gek idee om dit forum op te heffen, of te spitsen in de doelgroepen.
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door willi »

Beste natuurmens, ik wist niet dat je kunstenaar was, anders had ik me wel tweemaal bedacht om mijn kop uit te steken door te laten zien hoe ik er als man uit zou zien, indien ik mijn ‘recht’ op alles wat een vrouw mag zou laten gelden.
En in een onderonsje met ‘mede’kunstenaars vallen sommigen van ons, en ik in het bijzonder, natuurlijk verschrikkelijk door de mand. Wij zijn travestieten! Basta!

Ik vindt het wel een beetje griezelig als mensen zich ‘kunstenaar’ noemen. Want wat zijn dat; ‘kunstenaars’. Mensen die ergens een opleiding hebben gevolgd tot ‘betweteraar’ op het gebied van vormgeving? Wel, daar hoor ik godzijdank niet bij, al heb ook ík een opleiding beeldende vormgeving genoten.
Niemand heeft het recht zichzelf kunstenaar te noemen, als hij/zij niet over voldoende ‘objectiviteit’ beschikt om te kunnen bepalen of iets (bijvoorbeeld) ‘vrouwelijk’ is.
Een échte kunstenaar houdt zich verre van subjectieve meningen.

Wie van ons is überhaupt objectief genoeg, om met récht te kunnen oordelen over de uitstraling van rokdragende mannen.
‘Vrouwelijkheid’, ik heb het al zo vaak gezegd, is een subjectief (relatief) begrip. Net als kleur, snelheid of ruimte. Wat de Porche-rijder te langzaam vindt, vindt de agent te snel.

Wat vinden je ‘mede’kunstenaars trouwens van jouw outfit?
Vraag het alsjeblieft niet aan mij!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door Ludwigcw »

Mijn ervaring met kunst actieve mensen heeft mijn toch meestal de indruk gegeven dat dit nu net een categorie van mensen zijn die voor veel open staan en anders zijn toejuichen :roll: :?: , maar swat .
Ik denk dat Natuurmens het nog moeilijk heeft met het beeld van de iets vrouwelijke uitstraling van sommige leden. Niet iedereen pas zich zo vlot aan, aan nieuwe stijlen of uitzichten.
Eind jaren zestig ( 1969 ) zette mijn moeder, die geboren was in 1925 ( nog steeds levende ), uiteindelijk ook haar eerste stap naar een broek ( toen nog volledig anders dan een mannenbroek ), alhoewel ik al gewoon was van vrouwen in broeken te zien, waaronder mijn twee oudere zussen, vond ik dat toch maar een raar zicht om ineens mijn mama in broek te zien.
Zelfs mijn moeder opgegroeid in een tijd dat meisjes en dames enkel rokken en jurken droegen, draag vandaag nog steeds zelden een broek. Ze ziet haar zelf liever in rok ( ingestampte correcte beeldvorming ).

Natuurmens, als je de geschiedenis op kledingsgebied doorloopt zie dat wij mannen rokken jurken, leggings, kousenbroeken, laarzen, schoenen met hakken enz. in onze garderobe gehad hebben.
De dames hebben tot voor 40 jaar nooit broeken aangehad, nu hebben ze meer modellen dan wij. Hoge laarzen werden tot voor 100 jaar enkel door mannen gedragen ( nu nog in militair uniform), dames droegen enkellaarsje hoger was niet nodig want ze droegen lange rokken.
Het is maar met de komst van de minirok dat de laarzen voor de dames hoger geworden zijn.
Het Belgische militair uitgangstenue voor de dames is ( broekversie ) identiek aan het mannelijk, das incluis . Enkel hebben zijn daaronder keuze uit vier verschillende schoenen, en toch heb ik er al tegengekomen met de mannenschoen eronder. In de jaren tachtig waren de epoletten ( brede schouder stukken ) in de mode bij de dames, als dat geen duidelijk vorm van travestie is.
Regelmatig zie ik dames die er zo mannelijk uitzien, dat ik maar zeker ben dat het vrouwelijk is nadat ze hun mond open gedaan hebben.
Laatste trends “ Boyfriends jeans “ en “ Boyfriends Blazer “. Wordt allemaal als normaal beschouwd, ook door jouw Natuurmens??
Doordat de dames er geen probleem van maken onder elkaar dat de ene er mannelijker uitzie dan de ander, hebben ze alle vrijheid, dragen ze alles wat ze zelf willen, en hebben ze de kledingsindustrie zo ver gekregen dat ze hen daarin volgen.

Natuurmens, als je problemen hebt met mannen die panty’s en laarzen dragen, (iets wat vandaag perfect te vinden is als mannen items, bij de iets wat duurdere kledingszaken, maar het bestaat voor de mannen en gemaakt voor mannen.) hoop ik dat je dan even vel reageert tegen al die mannelijk uitziende vrouwen, want dat zijn dan volgens jouw normen of grenzen zeker travestieten, anders ben je hier maar hypocriet bezig. :evil:

Iedereen heeft zijn mond vol over gelijkheid van geslachten en rechten, en dat is wat wij hier proberen na te streven, de rok is daar nu het grote symbool van, maar ik denk dat iedereen het toch snapt dat het meer dan rok alleen is. Op kledij gebied zijn wij mannen nu tweederangs burgers.
Ieder man is vrij om daar zo ver in te gaan zoals hij zelf wilt, maar het valt me wel tegen dat er mannen zijn die hun soortgenoten dit niet gunnen en onderuit halen.
De dames zijn zo ver gekomen omdat ze elkaar op dat gebied nooit onderuit gehaald hebben.

Hopelijk heb ik het er goed ingestampt !! :D

Groetjes Ludwigcw
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door Jos »

een geweldig verhaal Ludwig, je hebt hiervoor je huiswerk goed gedaan.
Mijn moeder (geboren 1916) was net als jouw moeder met dit verschil, dat zij alleen in Italie op vakantie wel eens een strandbroek droeg.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: meneer, bent u homo?

Bericht door mikvanes »

Natuurmens wil de site opsplitsen in doelgroepen. De stoere mannen in rok bij de stoere mannen. De vrouwelijke mannen in rok bij de vrouwelijke mannen. De reden: hij vindt die vrouwelijke mannen niet echt geslaagd.

Het tegenstrijdige van zijn voorstel is dat het aan de ene kant iets heel menselijks laat zien en aan de andere kant precies staat tegenover wat de mensen op deze site zo graag willen.

Het menselijke is: soort zoekt soort. Als jij een stoere man in rok bent of probeert te zijn dan voel je je automatisch aangetrokken tot andere stoere mannen in rokken. Zo kun je op LKG-avonden zien dat de transen naar de transen trekken, de travestieten naar de travestieten en de mannen in rok naar de mannen in rok. En zo heb ik al een trans en een travestiet horen klagen over die mannen in rok die eigenlijk toch niet echt op zo´n avond thuishoren. Zo hebben de transen en de transgenders op travestie.org hun eigen hoekje. Dat uiterlijk is dus kennelijk heel belangrijk om bij de groep te horen.

De andere kant is dat we allemaal graag acceptatie willen. Omdat je er in de ogen van andere mensen misschien er wel eens wat anders uitziet of bijloopt, niet automatisch buiten de groep gesloten worden. Maar ondertussen hebben we zelf die menselijke neiging net zo hard.

Ik denk dat je het wat breder moet zien. Of jij stoere man in rok bent of vrouwelijke man in rok, vindt de buitenwereld helemaal niet interessant. Je wijkt gewoon af, je bent verdacht, je deugt niet, je bent anders. En dat kan een tijdje duren, als je nog niet zo lang in rok naar buiten gaat, maar tenslotte kom je daar echt wel achter. En op het moment dat je daar achter komt, begrijp je dat het er niet om gaat, hoe je er precies uitziet, maar dat je samen met al die andere vreemde vogels in hetzelfde bootje zit, of je dat nu leuk vindt of niet. En dat je als vreemde vogel beter samen pal kunt staan met de andere vreemde vogels tegenover die massa van opdringerige, normale vogels die je niet met rust laten, dan alleen.
Plaats reactie