telegraaf: mannenmode te vrouwelijk

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

telegraaf: mannenmode te vrouwelijk

Bericht door w-sure »

ik plaats hem hier even zonder commentaar, omdat ik weinig tijd heb:

http://www.telegraaf.nl/vrouw/mode_beau ... ijk__.html
Gebruikersavatar
Natuurmens
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:32
Locatie: Berltsum Friesland

Re: telegraaf: mannenmode te vrouwelijk

Bericht door Natuurmens »

In sommige gevallen is dat zo dat het te vrouwelijk is. Ik denk dat het meer voor de homo mannen is ontworpen.
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: telegraaf: mannenmode te vrouwelijk

Bericht door willi »

Nu moet het toch niet te gek worden!
In de eerste plaats zie maar wat er gebeurt in medialand; een of andere testestoronjournalist schrijft zijn persoonlijke machovisie bij een gebeurtenis en zet daarmee onmiddellijk de toon voor de lezers.
De klootzak zal dit niet gedaan hebben bij de eerste minikleding voor vrouwen; nee daar zal hij wel met de tong uit z’n bek naar hebben zitten kijken.

Dit nu beste mensen, zijn onze vijanden. Dit soort kloothommels, die de macht van de pers misbruiken om het volk te infiltreren met hun privé-meningen.
Meneer bepaald even gauw dat het werk van topontwerpers verwerpelijk is, want meneer vindt de vormgeving te ‘vrouwelijk’.
Wie denkt meneer wel dat hij is, GOD?
Deze figuren zijn naar mijn gevoel nog erger dan Osama Bin Laden.

En natuurlijk is onze Natuurmens het volkomen met dit sujet eens.
Mannen mogen dit soort dingen niet!
Sierlijke, fleurige, zachte, verrassende, artistieke, sexy uitdagende kleding mag niet voor een man! Dat is niet mannelijk! Dat is om met Natuurmens te spreken hoogstens Homomannelijk!
Welke oen heeft dit in godsnaam ooit verzonnen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: telegraaf: mannenmode te vrouwelijk

Bericht door Wiha »

Moeten ze ook even naar de rest kijken wat tijdens deze modeshow gepresenteerd is. Als er weer nieuwe modeshows geweest zijn kijk ik altijd op: http://men.style.com/fashion/ om de outfits van diverse ontwerpers te bekijken. En kijk nu eens bij Rick Owens van het voorjaar 2010, zie ook een foto hieronder. Als op deze manier het rok dragen onder mannen snel geaccepteerd word, dan zijn variaties hierop al snel te doen.
Ontwerp van Rick Owens voorjaar 2010
Ontwerp van Rick Owens voorjaar 2010
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: telegraaf: mannenmode te vrouwelijk

Bericht door RokSterNL »

Ik word van dit gezever net zo moe als Willi er van wordt. Ik wil mijzelf kunnen zijn tot hoever ik dat wil dragen, en niet door anderen beperkt worden in mijn keuze. Zoals ik al eerder heb gezegd, doe ik dat ook niet ten opzichte van hen die daar niet verder in willen, maar zij moeten ons ook niet gaan vertellen wat wel en niet moet.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: telegraaf: mannenmode te vrouwelijk

Bericht door Wiha »

Uiteraard mag je dragen wat je zelf wil. Dat de schrijver bepaalde zaken te ver vind gaan zal ook wel bij hem persoonlijk liggen. Maar om direkt te zeggen dat dit niet kan vind ik ook niet kloppen. Het lijkt mij dat de ontwerpers dit doen omdat ze denken dat de tijd er rijp voor is en dat de man iets anders wil. Maar ja helaas word de mode vaak bepaald door mensen op straat en word iets van een mode ontwerper niet altijd zo maar overgenomen.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: telegraaf: mannenmode te vrouwelijk

Bericht door Ludwigcw »

Ik dacht dat homo's er juist zeer mannelijk bij lopen, enkel het feit dat ze altijd zeer verzorgd bijlopen en sommige een beetje met een slllepende slong slpraten maak hey verschil. De twee dat ik van dichtbij ken ( waaronder een neef ) lopen er meestal in ( niet de eerste de beste )kostuum bij.

En in een ander topic wacht ik nog altijd op natuurmens zijn standpunt tegenover mannelijke vrouwen. :?:
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: telegraaf: mannenmode te vrouwelijk

Bericht door willi »

Wiha schrijft:
Maar ja helaas word de mode vaak bepaald door mensen op straat en word iets van een mode ontwerper niet altijd zo maar overgenomen.

En dat zal ook niet gebeuren als elke poging via de media definitief de grond in wordt geboord.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: telegraaf: mannenmode te vrouwelijk

Bericht door RokSterNL »

Journalisten staan er bekend om, dat ze vaak alleen maar de negatieve kanten van zaken belichten. Daar ligt uiteindelijk ook voor hun de voedingsbodem waar ze nieuws mee maken. Als alles goed gaat ben je snel uitgepraat.

Media kunnen zich beter bezig houden met andere zaken dan met mode, en als je uberhaupt schrijft, schrijf het dan vanuit een neutrale optiek, maar niet zoals je er zelf over denkt, maar wat je ziet op de catwalk, zonder daar kritiek op te leveren.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: telegraaf: mannenmode te vrouwelijk

Bericht door willi »

En zo is het!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie