De korte rechte rok is o.k.

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

De korte rechte rok is o.k.

Bericht door willi »

Het gaat toch steeds makkelijker. Het dragen van een rok in plaats van een broek wordt volgens mij meer en meer geaccepteerd; ‘gedoogd’ is waarschijnlijk een beter woord.
Afhankelijk van plaats en moment merk ik, dat vooral jongeren met een gezin, gehuwde ouderen en sommige alleenstaanden er het makkelijkst mee omgaan.
Vooral met extreem mooi weer en buiten plaatsen waar zich hangjongeren (en ouderen) ophouden.

Mijn goede ervaringen heb ik opgedaan in tuincentra, maar ook met vlot even een boodschap doen in een willekeurig winkel. Ik gedraag me rustig als ik in de rij bij de kassa aansluit en sta de kassière vriendelijk en ongedwongen te woord.

Uitgebreid winkelen tijdens topdrukte doe ik nog steeds liever niet. Dan zijn de pubers er namelijk ook; en van die vriendengroepen die, om hun verveling te verdrijven, azen op slachtoffers!
Daar kun je je als rokdrager niet tegen wapenen.

Op dagen met zeer warm weer is de korte (bijna mini) rechte rok verreweg in het voordeel. Voor de vluchtige toeschouwer is dat bijna een korte broek. En voor de jongeren heeft het wel wat stoers. Helaas is dat toch niet type rok wat het lekkerst draagt. ‘Strak om de benen en moeilijk om in te zitten’.
Onlangs liep ik op straat in een lange, lekker zittende rok, maar daarin viel ik veel meer op.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: De korte rechte rok is o.k.

Bericht door RokSterNL »

Nou ik schrijf er maar niet eens meer over. Maar in tegenstelling tot wat ik altijd verkondigd heb van 99% goed en 1% pech, gaat bij mij de laatste tijd niet meer op. Het is voor mijn gevoel nu al 90% goed en 10% pech. Heb soms iedere week wel iets of een paar keer, in mijn eigen buurt zelfs. Ik vermoed dat het toch vanuit die hoek komt van dat kolere joch. Hij is nu door de wijkagente aangesproken op zijn gedrag in aanwezigheid van zijn ouders, maar nu kan hij gewoon het estafettestokjes doorgeven aan anderen. En toch laat ik mij niet meer uit mijn rok jagen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: De korte rechte rok is o.k.

Bericht door Jos »

voor de slank gebouwden onder ons lijkt mij de rechte minirok inderdaad ok en minder opvallend; maar hoe groter de maat (net als bij vrouwen) minder mooi.

en om verder net als jij van het onderwerp af te wijken:
ik doe in mijn vrije tijd vrijwel niet anders, als in rok naar de diverse winkels te gaan en heb tot nu toe pas een echte reactie gekregen, die erg positief was: de vrouw vond mij erg sexy uitzien in rok.
echte negatieve reacties heb ik nog niet gehad.
de rokken, die ik draag, zijn in principe allemaal iets wijdere rokken, die erg prettig dragen en ook prettig zijn bij het zitten
Tevens heb ik een langere, rechte, enigszins elastische rok (zoals vrouwelijke vertegenwoordigers die dragen), die heel prettig is in het dragen (wel strak om de benen, maar toch prettig om te zitten)

Ik ervaar ook, dat vrouwen accepteren, dat mannen rokken dragen en dit moedig vinden. Ik heb hier recentelijk drie positieve ervaringen mee opgedaan. In alle drie de gevallen ben ik in rok naar de betreffende mensen gegaan, die iets te koop hadden aangeboden via marktplaats:
* gekocht een paar laarzen met lage hak; nadat ik de laarzen had gepast: ik vind de combinatie (haar laars met mijn rok) heel goed staan en ieder moet doen waar hij/zij zich prettig in voelt
* gekocht een zacht gele rok: vond heel moedig wat ik deed en wenstte mij veel plezier met het dragen van de rok
* gekocht een paar klompmuiltjes met 8 cm hak: zij nodigde mij meteen uit naar binnen om te passen, vertelde dat ik het leuk vond deze in en om het huis te dragen,

Alle drie stonden positief tegenover het dragen van rokken door mannen en vonden mij moedig

als extraatje:
ik heb een idee dat het zonnige zuiden (= Limburg en misschien ook Brabant) iets gemakkelijker en minder aggresief reageren als in andere delen van ons land
een fervent rokdrager
Plaats reactie