Naar de Praxis

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Naar de Praxis

Bericht door willi »

Het houdt maar niet op!
Gisteren ben ik weer naar een bouwmarkt (de Praxis ditmaal) geweest in een korte spijkerrok, mouwloos hemd en sandalen.
Ik wordt al een stuk zorgelozer en loop zonder mij te bekommeren om anderen, ontspannen diverse afdelingen af.

Ik had nogal wat nodig, dus toen ik klaar was liep ik met een behoorlijke stapel dozen en pakjes in mijn armen naar de kassa.
En al die tijd merkte ik niets van een veranderende sfeer rond mij. Alleen de juffrouw van de kassa vond het nodig om nadrukkelijk “dag meneer!” te zeggen. Met het accent op ‘meneer’.
Met de grofste stem die ik kon produceren, een vriendelijke glimlach op mijn mond en mijn antwoord “dag ‘mevrouw’, bezwoer ik een mogelijk onprettige situatie.
Ook zij glimlachte nu vriendelijk en toog aan het werk.

Het was er overigens snikheet en zij (de kassière) droeg een dikke spijkerbroek!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Naar de Praxis

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:En al die tijd merkte ik niets van een veranderende sfeer rond mij.
Ik heb even alleen dit zinnetje er uit gehaald. Daar gaat mijn vraag ook over.

Begrijp ik hieruit dat er toch wel meer mensen in de direkte omgeving daar waren die een beetje bedreigend over kwamen ?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Naar de Praxis

Bericht door willi »

Nee, ik bedoelde juist te zeggen dar er niets veranderde in de normale sfeer die er binnen zo'n bedrijf hangt.
Met andere woorden, men zag mij misschien wel in mijn rok, maar reageerde in het geheel niet.
Soms kan het ineens stiller om je heen worden, of juist drukker (gegiechel)(bedekte opmerkingen)
Maar niets van dat alles. Waarschijnlijk is het nog steeds te warm!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Naar de Praxis

Bericht door RokSterNL »

Okay, gelukkig.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Naar de Praxis

Bericht door Jos »

Ik ben de laatste tijd in diverse woonmarkten (voor de variatie) geweest en heb daar dezelfde ervaring opgedaan. Ik ben op drukke en rustige tijden geweest, meestal met een van de kinderen erbij.
Ik merk wel, dat de kinderen veel meer mee krijgen als wij zelf, vooral omdat we niet altijd bij elkaar liepen.
een fervent rokdrager
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Naar de Praxis

Bericht door ecokilt »

Jos, wat bedoel je met
dat de kinderen veel meer mee krijgen
?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Naar de Praxis

Bericht door Jos »

Ecokilt, daarmee bedoel ik, dat er meer aandacht voor is, dan wij meekrijgen. Dat mensen blijven staan, kijken, doorlopen en eventueel nog opmerkingen maken naar elkaar.
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Naar de Praxis

Bericht door willi »

Natuurlijk Jos, maar dat zou ook gebeuren als je daar in je zwembroek rondliep.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Naar de Praxis

Bericht door Jos »

ja, dat klopt Willi, dit gebeurt bij alles, wat men niet normaal :? vindt.
Ik beschrijf alleen, wat ik na afloop van mijn kinderen hoor, als zij naar mij toe komen lopen.
Mij interesseert het verder niet.
Vanmorgen naar de supermarkt geweest met de auto. Auto in de parkeergarage en een praatje gemaakt met een van de beheerders van de parkeergarage naast de parkeerautomaat. Iedereen die bij de parkeerautomaat moest zijn keek, keek een tweede keer en ging dan verder. Toevallig allemaal vrouwen met een rok aan (zonder legging i.o.d. eronder gelukkig). Niemand die iets zegt of vraagt, ook de beheerder niet, die mij al vaker in rok heeft gezien.
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Naar de Praxis

Bericht door willi »

Door vaak in dezelfde winkels terug te komen, went in ieder gevak het personeel aan de man in rok.
En van wennen komt op den duur accepteren!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie