Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door RokSterNL »

Ik draag nu al vanaf pakweg 2003 - 2004 rokken in het openbaar op straat. Er gebeurde weleens iets negatiefs, en ik zette dat dan af tegen 99% gaat het goed en 1% niet goed.

De laatste tijd zeg maar dit jaar heb ik iedere keer, en ja, ik loop iedere dag in een rok wel een negatieve opmerking. Er gaat haast geen keer voorbij of er wordt wel iets door een idioot geroepen, getoeterd, gefloten, noem maar op. Kan je nagaan als je een biologische vrouw bent. En in dat geval is het dan meestal vanwege het feit dat die vrouw er aantrekkeljk uit ziet. Moet je mij niet vragen of die vrouw dat dan ook altijd leuk vindt. Nee, die krijgt er ook de balen van. Alleen is het bij haar niet negatief bedoeld. Als er tegen een man in rok iets geroepen wordt is het altijd negatief/bespottelijk, wat het ook moge zijn.

Ik krijg nu voor het eerst weer het gevoel wat ik in het begin had, toen ik voor de eerste keer in rok naar buiten ging, van als er maar niets geroepen wordt. En ik straal het niet uit, loop rechtop. Maar ik vraag mij nu zo langzaam aan wel af, hoe komt dat nu, dat ik nu ineens iedere keer wel eens iets heb. Het begint nu 99% niet goed en 1% wel goed te worden, zoals ik het nu afzet.

Ik heb ook niet kunnen traceren vanuit welke auto die stil stond bij het verkeerslicht het afkomstig was. Ik heb wel een vermoeden, maar kan dit niet hard maken. Er stond een vrachtwagen met een container. Daar zou het vandaan gekomen kunnen zijn. In ieder geval werd er toen deze vrachtwagen optrok behoorlijk hard getoeterd op een dusdanige manier, want er was op dat moment geen reden om te toeteren, en er liep ook niemand anders waarvoor het bedoeld zou kunnen zijn.

Ik heb een foto gemaakt van de outfit die ik aan had. Nou dit vind ik persoonlijk niet een outfit waarvan je zegt, nou je loopt er uitzonderlijker bij dan de andere rokdragende mannen hier.

Ik heb dan ook een foto gemaakt van de kleding die ik aan had.

Deze outfit is toch niet extreem voor een rokdragende man. Zo kan ik alleen nog maar in een kilt lopen, en daar heb ik nu totaal geen zin in, om mij door de maatschappij te laten leven.

Wat vinden jullie van de outfit ?
Bijlagen
RokSterNL in blauwe jeansrok.5.JPG
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door Jos »

ziet er heel normaal uit rokster.
Zijn het misschien ook nog vaker dezelfde mensen, die zo reageren? Dan lijkt het ook erger, dan het echt is.
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door RokSterNL »

Nee het zijn iedere keer weer andere onbekenden, en op andere lokaties.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door Wiha »

Vind het er normaal uit zien, gewoon een man in rok. Niets mis mee. Geen raar getoeter ofzo voor nodig.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door willi »

Misschien is 't het crisisgevoel bij de mensen.
Vrolijke mensen zijn nu eenmaal veel toleranter dan sombere.
Velen vrezen dezer dagen voor hun baan. En minister Bos had ook al geen vrolijk nieuws.
Dan houdt het katten op andere mensen er nog een beetje de moed in.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door Jos »

willi schreef:Dan houdt het katten op andere mensen er nog een beetje de moed in.
ik denk dat je gelijk hebt willi; mijn moeder zei vroeger altijd:
zolang wij nederlanders klagen en katten gaat het nog niet echt slecht. Pas op als het stil wordt.
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door RokSterNL »

Ik zie het anders. Eerder als weer zo'n prototype machoman. Bij zo'n containerfirma. Ruig, kijk eens hoe lekkere stoere kerel ik ben. Ik werk bij een containerbedrijf, en wat denkt die kerel daar in die rok wel. Dat is een softy, een mietje misschien.

Hij is in mijn ogen gewoon een Piet de Patsertype. Het zijn fascisten en neonazitypes. Hoe kom ik bij deze bewering ? Hij is niet van mijzelf, maar van de voormalige groepschef van mijn vaders zijn werk. Hij is nog steeds een vriend vna mij, en deze zei, dat je daar dit soort types mee kunt vergelijken, en hoogstwaarschijnlijk als zij in de Tweede Wereldoorglog geleefd zouden hebben, er een hele grote kans zou zijn geweest, zij zich ook tot barbaarse handelingen zouden verlagen. Want de moffen en allen die fout zijn geweest in de Tweede Wereldoorlog verdoemden ook homo's, gehandicapten en Joden en alles wat anders was. Maar dat hij zelf ook psychische problemen heeft dat is een ding wat zeker is, alleen wil hij dat zien, of ziet dit niet. Het is makkelijker je eigen tekortkomingen te spiegelen op andere waar in jou ogen iets op aan te merken is, en dan is een rokdragende man wel een hele opvallende prooi voor hem.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door rokwens »

Ik denk dat een aantal mannen die je zo zien niet direct een man in die outfit verwachten en dus een beetje schrikken.
Ze moeten dan hoogstnodig luidruchtig uiting geven aan deze verwondering ( of teleurstelling dat het geen vrouw is ) door wat gek te gaan doen. Ik zou zeggen, kom dat in Belgiê eens uittesten of dat hier ook zo is.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door Jos »

rare jongens, die Belgen; ook al hebben ze gelijk
dat uitproberen zullen we zeker nog eens gaan doen.
Maar jullie zijn ook van harte welkom in een stukje Nederland, waar het er ook veel gemoedelijker aan toe gaat, namelijk bij ons in (nederlands) Limburg
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door RokSterNL »

Ja, wanneer dan, ik zou het wel willen, maar ik zit ook niet zo ruim meer in mijn geld als toen mijn ouders nog leefden.

Maar als ik het dan mijn outfit afzet tegen niet met naam te noemen lid wat hier geen lid meer is, je weet dan misschien wel over wie ik het heb, die er echt vrouwelijk gekleed bij liep, dan vind ik mij er als rokdragende man helemaal niet slecht van af komen. Laat staan als ik nu al opmerkingen krijg bij het dragen van een doodgewone jeansrok, wat toch neutraal is, en ik zou mij dan eens zo kleden als dat voormalige lid, nou dan werd ik helemaal bekritiseerd. Ik persoonlijk denk dat daarnaast de plaats waar je woont van belang is of je wel of niet veel kritiek krijgt te verduren, en dat het van persoon tot persoon afhankelijk is als je die allemaal in dezelfde outfit zouden lopen. Bovendien is mijn haar nu niet meer zo lang als eerst. Dat staat overigens los van de kritiek, want ik heb het niet daarom korter laten maken. Den Haag is mijns inziens al een stad waar veel kritiek wordt gegeven.
Plaats reactie