Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door mikvanes »

Beste RokSter,

je vraagt wat we vinden van je outfit. Wel, als ik eerlijk ben, vind ik het er niet echt geslaagd uitzien. Daarmee zeg ik niet, dat je zo niet over straat zou kunnen gaan, want dat kan natuurlijk wel, maar aan de reacties zul je echt wel eens merken dat andere mensen het ook niet altijd geslaagd vinden. Als je daar dus niet tegen kunt, kun je beter je uiterlijk wat aanpassen.

Een gewetensvraag: Waarom draag je deze kleren? Omdat je je er fijn in voelt of omdat je graag op een bepaalde manier wilt overkomen bij andere mensen?

Als je kiest, om jezelf lekker te voelen, moet je zo af en toe een wat negatieve reactie op de koop toe nemen, lijkt me. Als je graag op een positieve manier wilt overkomen bij andere mensen, moet je je uiterlijk wat aanpassen.

Wat kan er beter aan je outfit? Die rok gaat misschien nog wel, hoewel hij er wat uitgelubberd en verbleekt bijhangt, maar die jas is echt wat te veel van het goede. Het is ook een beetje de combinatie waardoor het allemaal wat te veel wordt. Als je de rok wat langer kiest tot over de knie en je trekt er een zwarte coltrui bij aan (waarvan de col niet zo afzakt) en je trekt er een mooi mannencolbert bij aan, staat het al heel anders.

Je zegt ook dat rokdragende mannen als ze opmerkingen krijgen altijd negatief commentaar krijgen. Wel, dat gaat voor mij niet op als ik me goed verkleed heb. Maar als ik er niet uitzie omdat ik geen enkele moeite gedaan heb, krijg ik dat ook te horen/ te merken. Wel, dat motiveert me dan weer om volgende keer beter mijn best te doen.

Verder moet je nooit en te nimmer reageren op een negatieve opmerking. Voel je als de koningin en negeer het plebs. Het volk moet je haar mening gunnen.

Succes,

Mik
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door Wiha »

Bovenstaand is natuurlijk een mening van 1 persoon. Als ik kijk hoe RokSterNL erbij loopt is dit prima. Kijk eens naar sommige vrouwen (daar refereert Mik aan lijkt me), die lopen er met rok veel slechter bij.

Rokster, ziet er prima uit !!
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door RokSterNL »

Bedankt Wiha.

Ik vind er zelf ook niets mis mee.

Ik heb inderdaad gevraagd hoe de anderen mijn outfit vinden, maar bij Mik is letterlijk alles wat ik op deze foto aan heb niet goed. Dat kan onmogelijk. Er zijn altijd dingen die wel goed zijn. Hij kraakt letterlijk alles af. Fijn voor hem. Jij vindt het prima, ik ook. Trouwens die rok is een wijduitlopend model en gebleekt.

En eerlijk gezegd vind ik hem ook een negatieve manier van reageren hebben. De eerste positieve bijdrage moet ik van hem nog meemaken. Overigens staat zijn reactie op 1 punt haaks. Hij zegt niet op het plebs reageren, maar weet je nog zijn verhaal voer dat hij ineens ergens bij een vergadering in kostuum was gekomen, inplaats van in een rok enz. Hij kreeg toen ook de opmerking van een medelid, waarom hij nu niet in rok was, en toen vond hij dat ook niet leuk. Altijd makkelijk praten voor een ander zullen we maar zeggen. Van dit soort mensen moet ik naar de pot, dezelfde als die kritiek leveren dat ik in een rok loop op straat. Hij zegt dus in wezen dat de mensen die openlijk op straat kritiek leveren dat mogen. Nou die mening ben ik niet toegedaan. We leven hier wel in een land met een vrije meningsuiting, maar die is nog steeds gebonden aan normen en waarden en grenzen. Van mij mag hij hier van het forum verbannen worden, want je hoort normaal gesproken nooit iets van hem. Ik krijg stellig de indruk, ook gezien de teksten die ik verder op het internet van hem gelezen heb, die staan haaks op elkaar. Zo zegt hij ergens dat de rok voor de man er nooit door komt. En hij draagt met tijd en wijlen rokken. Zowel alleen een rok als een volledige transformatie tot vrouw op de TenT Groningen. Niets mis mee, maar dan ben je in mijn ogen als je zo tegenstrijdig praat, dat je aan de ene kant wel rokken draagt en je zelfs soms helemaal als vrouw kleedt, en aan de andere kant juist bestrijdt dat de rok voor de man er nooit door komt, toch wel een hypocriet.

Mijns inziens is Mik nog zoekende naar wat hij eigenlijk wil, hij kan nog steeds niet zijn ding doen wat hij in wezen wil. Hij wordt op een bepaalde manier belemmerd in zijn doen en laten als het gaat om het rokdragen enz. En dat reageerd hij dan af op deze manier. Door alleen maar kritiek te leveren op anderen. Dan hoef je niet naar je eigen problemen te kijken. Als hij zo goed in zijn vel zat hoefde hij geen kritiek te leveren op andere leden. Waarom ben je eigenlijk dan lid hier, als je andere toch alleen maar loopt te bekritiseren.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door willi »

Ik ben het met Mikvanes eens dat je als rokdragende man extra alert moet zijn op je totale outfit.
In ‘echte’ mannenkleren mag je er zo slonzig bijlopen als je wilt, daar zal niemand snel over vallen, maar zodra je een rok aantrekt wordt dat ineens anders. Dan zie je er meteen uit als een ‘slonzige man in vrouwenkleren’ en dat lokt kritiek uit en trekt lachers en spotters aan.

Als je ervoor zorgt dat je er ‘netjes’ uitziet (strak en glad) gaat het wellicht een stuk beter; niet dat je er de machofluiters mee van het lijf houdt, maar wel de negatieve kritiek van ‘normale’ mensen.

Maar om nu maar meteen een ‘heren’colbertje over je rok aan te trekken, zoals Mik voorstelt, gaat mij te ver. Dat is pas echt belachelijk! (vind ik)
Ik heb nog nooit herencolberts, laat staan -kostuums, gedragen. Dat vind ik de meest truttige kleding die er bestaat. (gelukkig vindt mijn vrouw dat ook) En ‘mannen’truien vind ik ronduit lelijk.
Sorry Mik, ‘die dingen’ draag ik niet. Dus ook niet bij een rok!

Nogmaals, ik heb ’t al zo vaak gezegd, zorg dat het plaatje klopt, dan stel je in ieder geval de correcte kleding- en stijlcriticasters tevreden.
Tegen ordinair machogedrag kun je je niet beschermen. Ook niet als je alleen maar graag met treintjes speelt, of van barokmuziek houdt.

En wat jou betreft RokSterNL, er komen na verloop van tijd andere mensen in de buurt wonen; mensen die nog nooit een man in een rok hebben gezien.
Dan moet je weer helemaal opnieuw beginnen met het wenproces.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
jan

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door jan »

Ik lees in de laatste bijdrage van Rokster: Nederland is een land met vrije meningsuiting en vervolgens vindt Rokster dat Mik van het forum verbannen mag worden. Dat is in tegenspraak met elkaar en doet mij denken aan de Sovjet Unie van 40 jaar geleden. Als je het daar oneens was met de gevestigde orde werd je naar Siberie verbannen.
Nederland is bij uitstek een democratisch land en dat moet zijn weerslag vinden op dit forum: Ieder zijn of haar mening en ieder zijn meug!
Ik zie op deze site ook wel foto's waarvan ik denk dat ik zo nooit over straat zou durven maar die persoon durft dat wel en heeft dus mijn volle respect en ik ga daar natuurlijk geen commentaar op leveren. Mik heeft en geeft wel commentaar en dat mag hij!
Ik zou trouwens dolgraag eens een foto van die Mik willen zien. Of staat die al ergens in de fotogallery??
jan

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door jan »

Beste Willi,
Tot mijn verbazing lees ik dat als ik een rok draag op een slonzige manier ik "vraag" om commentaar. Vervolgens moet ik mij strak kleden in combinatie met een rok want dat accepteren NORMALE mensen beter. Te eerste: wat zijn volgens jou dan normale mensen?
Even een zijsprongetje: vroeger ging ik heel soms naar mijn klanten in een net pak. Ik werd dan uitgelachen omdat ze vonden dat een pak absoluut niet bij mij hoorde. Terug naar het heden en de topic.
De reden voor mij om een rok te dragen is het grote draagcomfort en dat gaat het beste met vrijetijdskleding: T-shirt, sokken en sandalen of soepele instappers. Zo zie ik eruit bij mooi weer. En ik krijg VRIJWEL NOOIT commentaar, van wie dan ook.
Ik kan me wel voorstellen dat als ik in een vlaag van verstandsverbijstering een colbert aan zou trekken boven de rok de mensen zouden kunnen denken dat het een mantelpakje is. BRRRRR!
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door RokSterNL »

jan reijman schreef:Ik lees in de laatste bijdrage van Rokster: Nederland is een land met vrije meningsuiting en vervolgens vindt Rokster dat Mik van het forum verbannen mag worden. Dat is in tegenspraak met elkaar en doet mij denken aan de Sovjet Unie van 40 jaar geleden. Als je het daar oneens was met de gevestigde orde werd je naar Siberie verbannen.
Jan, jij oordeeld op 1 bijdrage van Mik. En dan heb je het forum toch niet goed gevolgd. Hij is altijd erg negatief. Je kunt ook kritiek leveren op een opbouwende manier. Dat is in dit geval niet zo. Als het een flinke vent is dan plaatst hij ook een foto van zichzelf in rok hier op het forum of in een album, zodat wij ook hem dan kunnen beoordelen. Ik weet niet of hij hier een album heeft. Zover ik weet niet. Het is altijd makkelijk om over iemand die zichzelf open durft te tonen kritiek te leveren, terwijl je jezelf verbergt achter alleen maar een (bij)naam op het forum, en er geen foto van jou beschikbaar is.

Dan op zo'n TenT avond is helemaal makkelijk, want dan verkeer je onder gelijkgestemden en is een veilige omgeving. Je toont pas lef als je net als ik in het openbaar en publique in rok gaat lopen. Bij zo'n TenT avond dat durft de grootste bangerik nog wel om zich daar ter plekke om te kleden.

Jan verder spreekt je over de USSR, dat mensen daar ook naar Siberië verbannen werden als ze tegen het Sovjet regime waren. Ik vind dit wel een hele scheve vergelijking. Tussen verbannen naar Siberië en verbannen op een forum zit wel een groot verschil. Bovendien heeft dit niets te maken met politiek. En iedereen schijnt hier het altijd op te nemen voor degene die zijn kritiek mening verkondigd, behalve als ik zo'n tekst zou schrijven, dan krijg ik ook tegengas. Ik krijg eigenlijk alleen altijd maar reacties als er kritiek geleverd wordt, en als het positief is, dan hoor ik de mensen niet. Daarnaast het maakt bij mij niets uit, of ik nu in een kilt loop, ook daar heb ik weleens opmerkingen bij gekregen. Kan ik beter maar helemaal direkt de rok aan de wilgen hangen, en weer in zo'n saaie broek gaan lopen. Maar ook dan kan je weer kritiek krijgen, dat je in een broek loopt die uit de tijd is. Zo lust ik er nog wel een paar. Zijn het hier dan allemaal van die zuuurpruimen en muggenzifters op dit forum ? Er zijn nu eenmaal mensen in de maatschappij waar men de pik op heeft, en zo eentje ben ik al mijn hele leven. Vindt men het gek dat je je dan gaat verdedigen ? Kennelijk wel, en loop ik er in de ogen van jullie slonzig bij in een rok. Nou ik heb hier genoeg foto's gezien van mannen die jeansrokken dragen, en het er exact hetzelfde uit ziet als wat ik draag.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door willi »

Sorry Jan, dat ik me misschien wat vergaloppeer met dat ‘normaal’, want hoogstwaarschijnlijk is machogedrag juist ‘normaal’ (de norm). Het is in ieder geval conform het gedrag van alle zoogdiermannetjes.
Maar in mijn beleving zijn juist die anderen, de niét macho’s normaal. Normaal voor beschaafde MENSEN, homo sapiëns weet je wel. Vooral in 2009.

En met dat slonzig gekleed gaan bedoel ik dat het voor mannen geaccepteerd is slecht gekleed te gaan. Maar . . . zodra die man een rok aantrekt valt hij op en zal hij eerder negatief commentaar uitlokken als hij er ‘slordig, niet passend en rommelig’ gekleed bijloopt. Vooral bij vrouwen.
Dat heeft wellicht iets, op een onbewust niveau, te maken met die rok. ‘Rok is (nog steeds) vrouw en de vrouw gaat altijd fraai en bij-passend gekleed!’.

En inderdaad: Mik mag schrijven wat hij wil.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door Wiha »

Natuurlijk mag Mik zijn mening geven. Hoop wel dat de taal een beetje op normale toon blijft gaan om nu te beginnen met verbannen en sovjet unie er bij te halen........

Een ieder mag zijn mening geven. Bij Mik is het volgens mij (zoals ik hem persoonlijk ken) om discussies uit te lokken wat hem wel elke keer weer goed lukt :)

We moeten niet alleen goede zaken tegen elkaar zeggen ook de negatieve dingen kunnen zeggen maar men moet er wel goed omdenken hoe men dit op een forum verwoord. Een verkeerd woord of zin kan frustratie opwekken terwijl het niet zo bedoeld is.

Nou weer terug naar het onderwerp........... :)
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door RokSterNL »

Nou ik ken die hele Mik niet, maar hij komt bij mij over als een irritant mannetje.
Ik heb al genoeg negatieve ervaringen met dit soort types op het andere forum gehad, en wens hier op dit forum van dit soort gedrag verschoond te blijven. Ik ben het er mee eens dat mensen hun mening mogen geven, maar ik zie dit niet als een discussie uitlokken. Deze man kent mij ook niet, en mijns inziens heeft hij gewoon de pik op mij. Als hij verder alleen maar reacties kan geven richting mij die kritiek bevatten laat hij mij dan verder voortaan met rust laten. Dat verzoek ik hem vriendelijk. Ben niet de eerste de beste snotneus. En het maakt niet uit hoe ik mij kleedt, of het nu helemaal op elkaar is afgestemd of niet, kritiek kan je altijd krijgen, als je er anders bij loopt dan de gemiddelde. Dat betekend niet dat mensen die kritiek op jou leveren dat dat direkt te maken heeft met de kleding zoals jij het op elkaar afgestemd hebt. Dat zegt meer over hun eigen afwijking, in die leipe bovenkamer van hun, waar ze een gigantische hersenbeschadiging hebben.

En nu zoals Wiha het ook al zei, nu weer terug bij het onderwerp, maar ik wilde dit nog wel even kwijt.
Plaats reactie