Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door mikvanes »

Beste allemaal,

Voordat ik verbannen word naar Siberië nog even het volgende.

Ik zeg niet dat RokSter zich anders moet kleden. Voor mij hoeft dat niet. We leven in een vrij land en als je het zo bekijkt, is er met die outfit niets mis.

Maar RokSter klaagt zelf over negatieve reacties. Wel, dan zijn er 2 mogelijkheden: 1. die neem je op de koop toe. Dus je probeert je er niets van aan te trekken. 2. Je past je uiterlijk wat aan.

Ik zeg niet, doe 1 of 2. Maar 2 is in ieder geval een mogelijkheid. En als je op een of andere manier last hebt van die reacties, is het misschien niet de slechtste mogelijkheid.

En ik zeg dan niet: 'Doe beslist die rok uit.' Maar ik zeg: 'Pas de rest wat aan.'

Willi omschrijft dan heel goed, wat ik bedoel.
In ‘echte’ mannenkleren mag je er zo slonzig bijlopen als je wilt, daar zal niemand snel over vallen, maar zodra je een rok aantrekt wordt dat ineens anders. Dan zie je er meteen uit als een ‘slonzige man in vrouwenkleren’ en dat lokt kritiek uit en trekt lachers en spotters aan.
En natuurlijk ga ik niemand voorschrijven om in mannen-colbertje te lopen. Iedereen heeft zijn eigen smaak. Waar het om gaat, is dat je je best gedaan hebt op je uiterlijk. Dat je er zorg aan besteed hebt. Dat je er over nagedacht hebt. En als je dat niet wilt, ook prima, maar op het moment dat je dan een rok aantrekt en je af en toe commentaar krijgt, moet je niet gek opkijken.

En moet ik dan nog wat zeggen over mijn persoon? Daar ging het toch eigenlijk helemaal niet over? Ja, ik kan best wel heel erg kritisch zijn. Daar heeft RokSter wel wat gelijk in. En ik draag inderdaad soms als man een rok bijvoorbeeld als ik voor ons gezin de weekend-boodschappen doe. En soms ben ik volledig verkleed als vrouw en echt niet alleen op de TenT. En andere keren probeer ik een goed geklede man te zijn. Zo lang ik er goed uitzie, vind ik dat allemaal heerlijk. Ik hoef er toch niet altijd hetzelfde uit te zien? En volgens mij staat er ook nog een fotootje van mij in het album, van toen we in het Stadspark een standje hadden.

Liefs,

Mik
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door RokSterNL »

Mik, inderdaad dat zeg je juist. 'je probeert je er niets van aan te trekken'. Heeft mede met de handicap die ik heb te maken. De ene keer gaat het beterder dan de andere keer. Voor de rest treed ik hier over mijn handicap niet in detail. Betekend dan nog niet dat ik dan maar direkt moet stoppen met rokken dragen. Nu zeg je dat ook niet. Verbannen naar Siberië kwam niet direkt uit mijn mond. Ik heb alleen in eerste instantie verbannen gezegd. Maar voor de rest heb ik geen zin meer daar verder over te praten. Wie weet als ik je ooit had ontmoet ben je best een aardige vent, en schrijven kan vaak anders overkomen, dan dat je het vanuit de mond van de persoon zelf hoort. Daar hadden we het zaterdag tijdens de bijeenkomst nog over. Maar bij mij komen te kritische geluiden bij mij mede weer door die handicap extra hard binnen. Je begrijpt toch wel, mag ik hopen, dat in principe niemand het leuk vindt als hij op straat, en in dit geval als rokdragende man kritiek van derden krijgt. Een normaal mens vind kritiek nooit leuk, ongeacht of het terecht of onterecht is.
Als je eerlijk tegenover jezelf bent, zou jij dat toch ook niet om te lachen vinden.

Ik heb ook niet om die handicap gevraagd. Weet het ook pas sinds half 2008. Kan alleen zeggen dat daardoor een heleboel dingen van vroeger en zoals ik kan reageren vandaan komen. Is voor de rest niets aan te doen zegt mijn hulpverleenster.

Ik kan de foto van jou overigens nergens meer vinden, heb daar ook geen voorstelling van, of ik moet hem zien, en dan zeggen, oh ja, die heb ik weleens gezien.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door Wiha »

Graag weer terug op onderwerp...............
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door mikvanes »

Beste RokSter,

bedankt voor je aardige reactie. En wat kritiek betreft, heb je helemaal gelijk. Dat vinden we allemaal moeilijk. Ik heb het wat ongelukkig opgeschreven, denk ik. Wanneer je bijvoorbeeld die kleine foto ziet, die naast je reactie staat, dan ziet dat er al veel fleuriger uit. En wat je handicap betreft, moet je maar denken dat echt niemand perfect is. Iedereen heeft uiteindelijk wel iets. Je er niet te veel van aantrekken en gewoon zo goed mogelijk je leven proberen te leven.

Mijn fotootje kun je vinden door in te loggen op het fotoalbum via FOTO'S op de homepage van deze site. Dan ledenalbum selecteren en dan mikvanes.

Groet,

Mik
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door RokSterNL »

Okay Mik. We hebben elkaar nu gevonden. :D
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door masker »

@ Rokster,
wat vervelend dat je de laatste tijd vaker negatieve reacties krijgt. Ik merk zelf dat de tolerantie bij sommige mensen enorm is afgenomen, of dat nu komt door de economische recessie, angst voor terrorisme en alles wat anders is, ik kan er alleen maar naar raden.
Op je foto zag je er netjes gekleed uit, maar in mijn ogen wat saai, maar dat is alleen smaak en daar valt maar met moeite over te twisten. Het gevoel wat je er bij beschrijft is maar al te herkenbaar en lastig om mee om te gaan. Hoe moeilijk ook probeer de positieve reacties vast te houden en daar de energie uit te halen om de negatieve reacties te negeren. uiteindelijk ben je aan het eind van de dag alleen meer verantwoording aan jezelf verschuldigd en zegt het flauwe machogedrag alleen maar dat die persoon te kleingeestig is om de schoonheid van de mannenrok in te zien.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door willi »

Beste Masker.
Daar issie weer, die zeurpiet van een Willi.
Natuurlijk ben ik blij dat je voor ons opkomt, maar de schoonheid van de mannenrok. . . ?
Ik denk dat die schoonheid erg persoonsgebonden is.
Persoonlijk vind ik de mannenrok slechts een surrogaat van de rokken die door vrouwen worden gedragen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door masker »

persoonlijk vindt ik de mannenrokken meestal mooier dan de vrouwenrokken, maar ook daar geldt over smaak valt niet te twisten.
daarnaast zie ik ook de schoonheid van de man in een rok, dus in mijn geval sta ik achter het woord schoonheid met zijn dubbele betekenis :D
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door willi »

Bedoel je dan de rokken die via de reguliere kanalen (H&M/Otto) tot ons zijn gekomen, of de ongetwijfeld zeer kostbare producten van onze topontwerpers, zoals hieronder.
Bijlagen
Bedoel je dit?
Bedoel je dit?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Wat is dat toch met mijn rokdragen ?

Bericht door masker »

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nooit kleding koop via postorder/internet omdat ik een nogal lastige maat heb (ik ben gewoon mager maar wel van een normale lengte). dus hun aanbod ken ik eigenlijk niet. H&M kom ik bijna nooit,ik ga meestal in de herenmodezaak kijken.
de rokken die op de foto staan vind ik zeker mooi, maar ze zijn maar voor weinigen betaalbaar, helaas.
daarnaast vind ik de gothic stijle lange zwarte rokken, spijkerrokken, kilts en de utilikilts mooi. Mijn man zal waarschijnlijk nooit in een rok gaan lopen, maar als hij een van de bovenstaande roken zou willen dan kreeg hij er van mij een voor sinterklaas, kerst of verjaardag. Zal ook wel moeten, want een van mij daar komt hij nooit in :D
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Plaats reactie