veel bekijks bij jeugd

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

veel bekijks bij jeugd

Bericht door w-sure »

Gisteren in rok en panty en stoere laarzen naar de supermarkt geweest. Op de terugweg (bijna thuis) ontstond er een grote toeloop van (multiculti) jeugd, waren er een stuk of 10.

Meneer waarom draagt u een rok. Vind ik mooi staan en fijn zitten. Maar waarom dan een panty er onder? Anders is het zo koud. En vrouwenlaarzen? hoe ze konden zien dat het vrouwenlaarzen warren weet ik niet.

Heeft u een lul of een kut. Ja wat denk je zelf? Bent u travestiet? nee een travestiet is iemand die er als vrouw uit wil zien, je kunt toch duidelijk zien dat ik een man in een rok ben. Ik heb me niet eens geschoren.

Ik vertellen: in de jaren 50 deden vrouwen voor het eerst een broek aan... oh gatver krijgen we geschiedenisles. Schotten kenden ze wel. En romeinse soldaten zeg ik. He alweer geschiedenis.

Bent u homo? Nee hoor, mijn vriendin is zwanger en ik ga volgende week trouwen. Wat vindt zij ervan? ze vindt het wel mooi staan en wel stoer. Nee, echt waar?

Ze vonden het toch maar gek.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: veel bekijks bij jeugd

Bericht door willi »

Dat ze het woord ‘travestiet’ kenden!!
Het begint saai te worden, de reacties van onze opposanten zijn volledig gestandaardiseerd.
A. Hé, een meneer.
B. Hé, in een rok.
C. Hé, met een panty.
D. Hé, met laarzen. (mannen dragen kennelijk geen laarzen; ja toch wel, rubberlaarzen.)
E. Hé, bent u een travestiet?
F. Hé, bent u homo?
Maar van geschiedenis houden we niet, want je zou eens met de werkelijkheid worden geconfronteerd en toe moeten geven dat de ander gelijk heeft.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: veel bekijks bij jeugd

Bericht door Jos »

ik neem aan het jeugd is, die de basisschool al enige tijd verlaten heeft.

ik denk wel, dat dit soort gesprekken met kinderen voor hun wel leerzaam kan zijn, ondanks hun hekel aan geschiedenis.
ik heb zelf ook al een paar keer dit soort gesprekken gehad, alleen niet met zoveel kinderen tegelijk. Nu vinden ze het leuk om te groeten op hun manier ("hoi" of "hoi meneer" te roepen). Ze zullen het zich nog lange tijd herinneren en er eventueel met anderen over praten: he joh, weet je wat wij laatst gezien hebben .... enz
een fervent rokdrager
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: veel bekijks bij jeugd

Bericht door Roktom »

Om dit soort dingen gaat het, de jeugt.
Daarom zou het nog niet zo'n gek idee zijn om een school pakket te maken.
Man in een rok.
Wie denkt met me mee?
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: veel bekijks bij jeugd

Bericht door w-sure »

nee er waren ook basisschool leerlingen bij. heel diverse groep. leeftijd was tussen de 8 en 16 denk ik zo'n beetje.

ik kwam ze een dag later nog op straat tegen in de binnenstad. ik was toen gewoon in broek. twee meisjes waardoor ik de dag ervoor werd aangesproken groetten vriendelijk 'dag meneer'.

ik liep trouwens wel met een vrouwenhandtas vol make up. dat moesten ze eens weten.

(OT: mijn vriendin had namelijk voor €300 make up aangesmeerd gekregen terwijl ze er gewoon een beetje leuk uit wou zien op ons huwelijk vonden we allebei te gek! dus niet naar ICI PARIS XL gaan, XL staat voor het prijskaartje!)
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: veel bekijks bij jeugd

Bericht door Roktom »

We komen gewoon allemal in rok op je huwelijk, goed?
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: veel bekijks bij jeugd

Bericht door w-sure »

;-)
Laatst gewijzigd door w-sure op 26 sep 2009 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: veel bekijks bij jeugd

Bericht door Roktom »

Datum?
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: veel bekijks bij jeugd

Bericht door w-sure »

eh
Laatst gewijzigd door w-sure op 26 sep 2009 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: veel bekijks bij jeugd

Bericht door Roktom »

Gouda dat is niet ver van mij.
Ja als ik uitgenodigt ben, kom ik, met of zonder rok, zeg het maar?
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Plaats reactie