Kijken - flits - rok - vrouw

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Kijken - flits - rok - vrouw

Bericht door RokSterNL »

Jullie zullen wel denken waar gaat die RokSter ons nu mee verrassen ? Een puzzel waar je een zin van moet maken. Nee hoor rokvrienden, ik ga jullie het niet moeilijk maken. Het heeft wel degelijk een betekenis, en ik zal het uitleggen.

Was vanavond bij de super met de initialen A.H. algemeen bekend dus. Ik had mij mijn boodschappen klaar, en wil richting kassa lopen. Een jongeman van pakweg 30 jaar, was kennelijk een beetje in gedachte, en ziet dat ik met de winkelwagen langs wil. Hij verontschuldigd zich door te zeggen, heel keurig oveigens, oh neemt U mij niet kwalijk mevrouw. Ik zeg zo droog, ik ben een man hoor. Zijn antwoordt daar op was toen, hoe kan ik dat nu zien als je in een rok loopt. Ik vertelde hem dat ik een rokdragende man ben, want ja, kennelijk had hij gezien zijn reactie dat niet gezien. Kijken - flits - rok - vrouw. Vandaar dus deze 4 woorden. Hij was zeer positief. Als je dat toch fijn vindt om te dragen, lekker doen , wat maakt dat uit. Bij mij knelt het nu antwoordde hij. Eigenlijk schoot het toen niet direkt bij mij te binnen, om te zeggen, misschien dan ook maar eens een rok proberen. Hij was eerder bij de kassa dan ik, en inmiddels stond er tussen mij en hem nog een klant. Hij begroette mij toch nog door te zeggen, nog een fijne avond.

Deze rok, jack en de laarzen met omslag aan de kappen had ik aan.
Bijlagen
roksternl_lopend_in_de_theresiastraat.1.jpg
roksternl_lopend_in_de_theresiastraat.1.jpg (4.17 KiB) 6788 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Kijken - flits - rok - vrouw

Bericht door Jos »

toch grappig, als je (algemeen bedoeld) een positieve reactie krijgt, is er geen kant en klaar antwoord voorhanden, bij negatieve kritiek wel. Is mij ook al een paar keer gebeurd.
Is misschien een idee om ook positieve reacties op te nemen en niet alleen reacties op negatief commentaar ;)
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Kijken - flits - rok - vrouw

Bericht door RokSterNL »

Maar zo heb ik het ook niet opgevat. Ik wilde hiermee alleen maar aangeven dat mensen maar half kijken en dat ze door dat flitsbeeld dit als antwoord geven. Niet eens om negatief te willen reageren, anders had hij mij ook bij de kassa geen fijne avond meer gewenst.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Kijken - flits - rok - vrouw

Bericht door Jos »

ik bedoelde alleen te zeggen, dat als we een positieve reactie krijgen, we niet altijd alert erop reageren, omdat we hierop minder voorbereid zijn als op een negatieve reactie
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Kijken - flits - rok - vrouw

Bericht door RokSterNL »

Ja, dat is ook zo. Je bent niet altijd scherp daar op, maar nu interesseert mij dit niet dat hij dat zei. Doordat ik tegen hem zei, ik ben een man hoor, is niet een reactie om hem daarmee direkt op af te rekenen. Ik zeg het, omdat hij het in die flits zo zag. Ergens logisch, omdat mensen weten dat rokken, en laarzen door vrouwen gedragen worden op een bepaalde manier. Daarnaast heb ik ook oorringen, maar dat dragen meer mannen. Het totaalplaatje komt in een flits over als zijnde een vrouw.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Kijken - flits - rok - vrouw

Bericht door ecokilt »

De flits kan ook deze volgorde: kijken - flits - man - ik kijk niet meer verder
Ik bedoel: als ze eerst zien dat je een man bent, voor ze de rok opmerken, dan wordt de kans klein dat ze de rok nog zien.
Plaats reactie