Vraag voor interview over Rokken voor mannen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Vraag voor interview over Rokken voor mannen

Bericht door RokSterNL »

Hallo beste rokvrienden,

Kreeg vanmiddag via mijn eigen website een bericht binnen. Zie hieronder haar bericht en daaronder weer mijn reactie aan haar.

Zijn er nog meer mannen die mij al persoonlijk kennen en dan ook bij dat interview aanwezig willen zijn ? Zou wel leuk zijn, want dan kunnen we ons statement nog meer verduidelijken. Ik heb haar e-mailadres wel weg gelaten.

::Naam : Anna Sesay
::E-mail :
::Bericht : Hallo,
mijn naam is Anna en ik ben student culturele antropologie en ontwikkelingssociologie aan de Universiteit van Amsterdam. Mijn eindpaper in Genderstudies ga ik over kleiding, gender en maatschappij schrijven en ik zou je heel graag willen interviewen over je eigen ervaringen. Als dat je leuk lijkt, dan hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet
Anna


Reactie van RokSterNL: Hallo Anna

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik stem er mee in, de enige voorwaarde die ik er aan verbind is dat het een integer en respectvol interview wordt, en als je daar een scriptie of wat dan ook over maakt, dat het wel serieus gebeurt. Want niet alleen ik als rokdragende man ben daar mee geholpen, de hele groep mannen die hier voor strijden. Vrouwen hebben ook de broek na jaren van strijd gewonnen, zo willen wij het ook met de rok voor mannen bereiken. Dat kan dus alleen maar als het serieus gebeurt.

Als ik eventueel nog mensen zover kan krijgen is dat een bezwaar ?

Ik weet het natuurlijk of men wil, maar ik wil het proberen.

Nogmaals mijn goedkeuring om mij te interviewen heb je.

Hoe spreken we het af, het is misschien het handigste als je bij mij thuis komt.

Ik stuur je hierbij mijn persoonlijke gegevens, dat je deze alleen voor jezelf houdt, en voor deze afspraak. Dus ik verzoek je vriendelijk deze gegevens niet aan derden te verstrekken.

Ik hoor je spoedig.


Met vriendelijke groet,

RokSterNL
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vraag voor interview over Rokken voor mannen

Bericht door Wiha »

:) Je trekt het wel aan blijkbaar om je in de picture te spelen (tv, tijdschrift etc.). Het moet inderdaad wel een positief verhaal worden. Met dat gender gebeuren even opletten dat ze niet het idee heeft dat wij een beetje vrouw willen zijn en daarom je juist wil interviewen
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Vraag voor interview over Rokken voor mannen

Bericht door RokSterNL »

Ja, daar zal ik ook op ingaan, voordat het interview van start gaat.

Dat dat los staat van het rokdragen, anders ontstaat er direkt al weer een verkeerd beeld.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Vraag voor interview over Rokken voor mannen

Bericht door w-sure »

hoi rokster,

goed initiatief lijkt mij. ik wil haar ook wel spreken. wellicht wil ze ons samen ontmoeten bij jou thuis, of komt ze hier een keer afzonderlijk naar gouda.

Als je wilt mag je haar mijn mailadres wel geven, dan kan ze zelf contact met mij opnemen.

groet,
Wichor
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Vraag voor interview over Rokken voor mannen

Bericht door RokSterNL »

Hi Wichor,

Wat denk jij, eerst maar even wachten tot ik weet wanneer ze wil/kan komen ?
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Vraag voor interview over Rokken voor mannen

Bericht door w-sure »

ja is prima, wacht maar even tot ze reageert, dan kun je mij wel noemen.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Vraag voor interview over Rokken voor mannen

Bericht door RokSterNL »

Okay doe ik.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Vraag voor interview over Rokken voor mannen

Bericht door RokSterNL »

Zojuist een reactie van Anna ontvangen. Zie hieronder haar bericht aan mij, en daaronder weer mijn reactie terug aan haar.

Beste,

Heel erg bedankt voor je snelle reactie!

Ik kan je gerust stellen, het interview en het paper wat ik erover ga schrijven, neem ik natuurlijk heel serieus. Ik ben geïnteressiert in de wisselwerking en reacties tussen normen, in mijn speciale geval kleidingsnormen, binnen de samenleving en hun overtreding door individuen. Hoe gaan mensen hiermee om en waarom vinden we het vaak zo raar als mensen bepaalde grenzen overtreden? Daar gaat het me om en ik vond jou een heel leuk voorbeeld hiervoor. Ik zou het heel erg leuk vinden als je nog meer mensen zou kunnen vragen om mee te doen, alles blijft natuurlijk anoniem als jullie dat willen. Ik moet het met mijn docent afspreken maar misschien kan ik jou dan een versie van mijn paper geven of anders een artikel voor jouw website schrijven!? Maar hier kunnen we het dan nog rustig over hebben. Ik vind het prima om bij jou langs te komen, het best komt mij begin december uit, misschien het eerste weekend (4, 5. of 6. december, is dan natuurlijk Sinterklaas maar overdaags misschien...). Ik ga je in iedere geval nog deze week bellen.

Alvast bedankt voor de moeite

Met vriendelijke groet

Anna


Hoi Anna,

Heel erg fijn. Ik heb al twee mannen bereid gevonden, die mee willen doen. Eentje had er ook geen bezwaar tegen als je hem apart zou interviewen bij hem thuis, maar ik weet niet waar jou voorkeur naar uit gaat. Om mij te interviewen is het handigste bij mij thuis.

Overigens als je 3 december zou besluiten, dan kan ik niet, want dan wil ik die dag vrij houden voor mij zelf in verband, dat ik dan in een verpleeghuis waar mijn vorig jaar overleden moeder tot haar dood heeft verbleven, spelen voor Zwarte Piet.

Ik hoor spoedig van je.


Met vriendelijke groet,

RokSterNL
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Vraag voor interview over Rokken voor mannen

Bericht door Viqueen »

Lijkt mij ook wel leuk,alleen woon ik in het Noorden.

mijn antwoord zou eigenlijk vrij helder zijn op de vragen,nl: ' Ik voel me als [hetero]man een sexueel wezen en heb dezelfde rechten als een vrouw om mijn sexualiteit te tonen middels kleding of wat voor manier dan ook.

En iets over dat mannen en vrouwen in grote lijnen gelijk zijn,en dat samenleving en opvoeding ' krankzinnig aangeleerd gedrag naar voren brengt ' en zo verder...
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Vraag voor interview over Rokken voor mannen

Bericht door ecokilt »

Onze maatschappij lijkt soms geobsedeerd om verschillen man-vrouw uit et vergroten of zelfs te maken.
Laat mensen hun eigen keuzes maken!
Plaats reactie