Feestkledij

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Jo K
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2009 13:46

Feestkledij

Bericht door Jo K »

Ben gisteren gaan shoppen. Ik heb een klassiek zwart kleedje gekocht samen met een legging. Ik ben van plan deze outfit aan te doen met kerstavond. Mijn schoonfamilie komt eten, maar ze weten niet dat ik graag een rok of kleed draag.
Ik hoop dat het met die legging wat neutraal blijft en niet te veel schokeert want ze zijn nogal conservatief.

Laat ons hopen dat er toch nog wat gepraat en grappen gemaakt zoals gewoonlijk.

Prettige feestdagen aan iedereen.
Jo.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Feestkledij

Bericht door sam »

jo,

Ben erg benieuwd naar de reacties.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Feestkledij

Bericht door RokSterNL »

Laat het het ons nog eens weten, hoe het verlopen is. Ben erg benieuwd. Ik persoonlijk zou zeggen, een legging maakt het geheel neutraal.

Veel succes en hopende dat het allemaal maar positief mag uitpakken. Dan heb jij in ieder geval alweer een stap gewonnen in de goede richting.

Fijne dagen alvast gewenst !
Jo K
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2009 13:46

Re: Feestkledij

Bericht door Jo K »

Bedankt allemaal voor jullie steun. Ik weet dak ik te weinig op het forum verschijn, maar laat dit geen reden zijn om af te haken. Het is door jullie inzet dat ik de stap durf zetten.

Ik zal zeker laten weten hoe het verlopen is.

Jo.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Feestkledij

Bericht door RokSterNL »

Prima, en eet niet teveel, als je begrijpt wat ik bedoel :lol:
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Feestkledij

Bericht door masker »

@ Jo,
succes met het zetten van deze stap. ik hoop dat je niet te gespannen bent en dat je kan genieten van een lekker en gezellig kerst diner
Masker
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Feestkledij

Bericht door willi »

Een ‘feestelijk uitgevoerde tuniek’ op een legging; dat moet kunnen vind ik.
Ik noem het uitdrukkelijk een tuniek, omdat dat volgens mij de juiste combinatie is met een legging. De termen jurk (kleed) en tuniek worden zo frequent door elkaar gehaald, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
O.k., een tuniek is doorgaans korter dan de gemiddelde jurk en is bedoelt om nét het kruis te bedekken. En je draagt er een ‘broek’(legging) onder.

Je hebt me op een idee gebracht Jo!
Bedankt!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Feestkledij

Bericht door Jos »

een hele fijne kerst Jo;
ik hoop niet dat de schoonfamilie zich verslikt in het eten :) , dat zou zonde fijn.
Zoals je het beschrijft lijkt het een hele rustige combinatie, waar je jezelf heel comfortabel in moet kunnen voelen.
een fervent rokdrager
Jo K
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2009 13:46

Re: Feestkledij

Bericht door Jo K »

Ik ben wel een beetje zenuwachtig. Het is inderdaad een korte kleed/tuniek met legging. het lijkt inderdaad meer op een lange pull. Ik weet niet wat ik moet verwachten aangezien het de eerste keer is dat ik voor familie een rok aandoe...

We zien donderdag wel.

Jo.
Jo K
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2009 13:46

Re: Feestkledij

Bericht door Jo K »

De grote avond was dan toch aangebroken. De zenuwen bonkten in mijn keel.
Toen ging de bel, iedereen kwam natuurlijk op hetzelfde ogenblik toe.
Mijn schoonmoeder trok zeer grote ogen en zei niet veel. Mijn schoonvader al even verbaasd.
Veel is er niet over gezegd. Het gesprek kwam wat moeizaam op gang. Na de aperitief kwam er dan toch wat meer stof tot conversatie. Misschien lag het ook aan mijn eigen zenuwen dat het wat moeizaam ging.
Over mijn outfit zelf is niets gezegd.
Tegen dat we aan tafel gingen, was iedereen wat meer op zijn gemak. Gelukkig. De avond is zeer gezellig verlopen en we hebben toch nog goed gelachen en gebabbeld.

Had ik een reactie verwacht? Ik weet het niet. Misschien wel een complimentje, maar dat was misschien een te hoge verwachting van mij aangezien ik ze er ook een beetje mee overviel.

Jo.
Plaats reactie