Toch maar gewoon in een spijkerbroek?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Toch maar gewoon in een spijkerbroek?

Bericht door willi »

Morgen is ’t weer zover. Naar het bejaardenhuis voor een bloedprik.
Ik vraag me af hoe ik zal gaan. Weer in een rok?
De oorzaak zijn van een verhoogd sterftecijfer lijkt me niet bevorderlijk voor de acceptatie van het rokdragen, dus misschien toch maar gewoon in een spijkerbroek.
De ouwetjes hebben het al zo moeilijk.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Toch maar gewoon in een spijkerbroek?

Bericht door Jos »

eerlijk gezegd, verwacht ik eerder het tegenovergestelde: een lager sterftecijfer ;) , omdat de oudjes geprikkeld worden worden door nieuwe dingen, waar ze toch gegarandeerd meer van willen weten, nieuwsgierig als ze zijn :)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Toch maar gewoon in een spijkerbroek?

Bericht door masker »

Gezien de temperaturen hier -8,3 en dalende zou ik gaan in iets wat lekker warm is
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Toch maar gewoon in een spijkerbroek?

Bericht door willi »

Nou Jos, de oudjes die ik passeerde waren ronduit geschokt door mijn verschijning. Ze vonden het een schande en sloegen volledig op ‘tilt’.

Maar ik kon ’t toch niet laten; dus wel in een driekwart broek, maar daaronder een paar sierlijke bruine laarzen met hakken van 7 centimeter. Die een luid (vrouwelijk?) geklik lieten horen op het laminaat.
Ik denk dat ze zich hadden voorgenomen niet meer te reageren. Ze bleven strak voor zich uitstaren, zonder zelfs te glimlachen.
De prikzuster glimlachte wel. . .
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Toch maar gewoon in een spijkerbroek?

Bericht door Jos »

willi schreef:Ze bleven strak voor zich uitstaren, zonder zelfs te glimlachen.
zonde eigenlijk, want jij probeert heel leuk gekleed en netjes voor de dag te komen. Je zou toch verwachten, dat die oudjes wel meer gewend zijn met alles wat zij in het lange leven hebben meegemaakt :?
willi schreef:De prikzuster glimlachte wel. . .
was dat naar jou, of om de reactie van de oudjes :)
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Toch maar gewoon in een spijkerbroek?

Bericht door willi »

Ik denk om beide.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Natuurmens
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:32
Locatie: Berltsum Friesland

Re: Toch maar gewoon in een spijkerbroek?

Bericht door Natuurmens »

Ja ik zit toch met een probleem met een kilt mannenrok in de rolstoel, het wappert nog al wat. Maar ja wat er onder zit hoef en wil ik niet laten zien. Voor mij dan voorlopig niet op straat in de stoel thuis wat vrijer.
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Toch maar gewoon in een spijkerbroek?

Bericht door masker »

even off topic,
als je veel last hebt van het opwaaien van je rok kun je overwegen om een loodveter in de zoom te naaien (die veters die ze ook gebruiken om douchegordijnen te verzwaren). Het is natuurlijk wel redelijk wat werk, maar als je langer/permanent van een rolstoel gebruik maakt misschien wel de moeite waard.
ik denk dat je loodveter wel bij een gordijnen speciaalzaak zal kunnen kopen.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
jan

Re: Toch maar gewoon in een spijkerbroek?

Bericht door jan »

Speciaal tegen het opwaaien van je kilt zijn er kiltpins. Deze zien eruit als kleine zwaardjes en je prikt ze door de twee lagen stof op de rechter dij (niet in je dij!). Dat helpt afdoende. Zo kan ik ook fietsen zonder opwaaiende kilt. Carrynette.com zal ze wel hebben. Ook greatscotland.be heeft ze.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Toch maar gewoon in een spijkerbroek?

Bericht door rokwens »

Inderdaad Masker. ik heb vroeger in zo'n zaak gewerkt waar men alle garniering verkoopt. Er waren van die looddraden in vele diktes en verschillende gewichten. Fijn tot dik. Ze werden gebruikt om witte glasgordijnen strak te laten hangen.
Vermoedelijk kunnen ze gewoon in de zoom van de rok gestoken worden door behulp van een haaknaald.
Voor een kilt hoef je dan alleen de vlakke voorkanten te doen, niet de plooien achteraan.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie