H&M mannenrok

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

H&M Mannenrok (Verder op te volgen !!!)

Bericht door Ludwigcw »

Op een franstallige rok-panty site, wordt er gemeld dat er in een franstalig tijdschrift een artikel over mannenmode ging, met een sectie mannenrokken bij het artikel. Daarin zou er vermeld zijn dat H&M van plan zou zijn terug een mannenrok uit te brengen, en dit rond december 2009. Onze franstallige rokvrienden zijn bezig met meer informatie te spronkelen, maar zijn momenteel ook nog niet wijzer dan enkel die vermelding en als ik het goed begrijp een bevestiging van H&M (Frankrijk ? )dat het niet voor december in de rekken zal liggen. Nog geen afbeelding van H&M uit tot nu toe.
Nu de vorige mannenrok was het er ook ineens, zonder veel tromp en poeha, en dan nog maar enkel te verkrijgen in Gent , Antwerpen en Brussel voor België althans. En ik had het toen enkel vernomen via het vrouwenblad " Libelle". :roll:

Dus ik zou zeggen, hou H&M en de media in de gaten.
Link naar het franstallig forum met dit onderwerp :
http://www.c-tendance.com/forum2/viewtopic.php?t=3289

Ludwigcw

[edit wiha 19 januari]: Bij de titel "H&M mannenrok" toegevoegd ter verduidelijking
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Verder op te volgen !!!

Bericht door RokSterNL »

Ik heb de H & M Klantenservice gebeld in Nederland, of die al van iets wisten, maar deze moesten het antwoord schuldig blijven. De telefoniste aan de lijn vertelde mij, dat zoiets ruim van tevoren aan hun bekend wordt gemaakt, maar dat ze dat nu nog niet wisten. Ook zei ze, ik denk niet dat dat op zeer kort termijn zal zijn. Misschien krijgt U er ooit een foldertje over in de bus. Nou daar kan je het dan weer mee doen. Het lijkt wel of ze bang dat een man zich maar in een rok gaat hullen. Het lijkt wel meer op misgunnen, :evil: ook de partners van mannen die er moeite mee hebben. Ze proberen dan allerlei motieven aan te dragen, om maar niet de werkelijke reden te hoeven vertellen. Achterbaksheid ten top. Wat denken jullie zou dat ook een mogelijkheid kunnen zijn, wat ik zojuist hierboven verteld heb ?

Wat betreft die mannenrok, we wachten af, hoe het er uit zal zien. Ik heb die andere rok eigenlijk ook nooit gezien, en heb dus geen flauw benul hoe die er uit heeft gezien. Zal zeker niet al te frivool zijn geweest. :lol:
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Verder op te volgen !!!

Bericht door Ludwigcw »

Meer info,

Onze franse rokvrienden hebben nu meer gegevens:

Comme je le craignais , cet article ne sera en vente qu'a Paris d'après un mail d' H& M que je viens de recevoir après avoir contacte leur service marketing .

leur réponse : " malheureusement, uniquement dans les magasins H&M proposant la collection Trend Men, soit 120 rue de Rivoli et 54 boulevard Haussmann à Paris. "
D'après ce même courriel ,cette jupe devrait être disponible avant Décembre , ( semaine 45 ou 46 i'e plus qu'une douzaine de jours a attendre pour nos amis Parisiens!)


Voor diegene die geen chinees verstaan, even in het kort :

Iemand geeft dus contact gehad met de marketing afdeling van H&M France, en daar wisten ze te vertellen dat de mannenrok enkel in twee, ja je leest goed "2" winkels te Parijs verkrijgbaar zal zijn. Dit begin december week 45 of 46. :(

t' Is weer zelfde liedje als de eerste keer, een rok uitbrengen en er alles aan doen dat het zeker geen succes wordt.
Onze franse rokdragers zijn er ook niet over te spreken en roepen elkaar op om H&M te mailen, contacteren om hen te overtuigen landelijk te verkopen. Iets wat wij hier voor België en Nederland ook zouden kunnen doen.

Ludwigcw
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Verder op te volgen !!!

Bericht door willi »

Denk aan de publieke opinie Rokster, Juist die grote bedrijven zijn als de dood dat ze hun image kwijt raken bij de vrouwen; terwijl juist zij degenen zijn die het zich financieel kunnen veroorloven.
Wat ze wel doen, is een gebaar van goede wil tonen. Alleen maar een gebaar hoor! . . .

“Jawel hoor, we verkopen een rok voor mannen in onze 2 zaken: Timboektoe en Nergenshuizen. Goed van ons hè?”.
“Hij is in elkaar gezet door onze jongste bediende, die ook iets te doen moest hebben. We hebben hem helemaal zijn gang laten gaan; we weten zelf niet eens, hoe hij eruit ziet”.
“Niemand zal de rok willen hebben, en daar gaat het ons ook om”.
. . .”Belachelijke kerels, die rokdragers. . . Sssst”.

. . .”Dag meneer de president directeur! . . . Jazeker we hebben een mannenrok in onze collectie opgenomen, zoals u zei. We zijn benieuwd hoe hij het doet (dat vod . . ) meneer. Dank u wel meneer, dag meneer! . . . Kl.hommel. Hi hi hi”.

Misschien gaat het wel zo, Rokster.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Verder op te volgen !!!

Bericht door willi »

Of misschien gaat het zo:

“Dag schat. Wat eten we?”.
“Spruitjes. . . Maar wat hoor ik van Pièrre, gaan jullie een (1) rok voor mannen verkopen? Nee toch hè? Laat die kerels met hun ‘poten’ (hi hi) van onze kleren afblijven! Dat travo gedoe moest verboden worden”.
“Als ik jou was zou ik tegen stemmen, ‘schat’. Eet smakelijk”.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Verder op te volgen !!!

Bericht door rokwens »

Het zal in Parijs juist zijn zoals de kleren van "Comme des garçons" bij H&M : In Antwerpen op één dag uitverkocht alhoewel ze er echt niet mooi uit zagen, gewoon basic.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Verder op te volgen !!!

Bericht door RokSterNL »

Ja Willi, als ze de telefoon neergelegd hebben na het gesprek met mij zouden ze dat kunnen denken. Lekker laten denken. :lol:
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Verder op te volgen !!!

Bericht door rokwens »

Misschien moeten we het allemaal niet zo negatief bekijken.

Eerst even afwachten . Het feit op zich dat H&M een tweede poging doet na 6 jaar ? ( Ludwig, verbeter me als dit getal fout is ) is toch wel dat het hen op een of andere manier doet inzien dat er op dit moment een markt in zit en dat willen testen. Er moeten toch genoeg trend-watchers zijn die deze tendens al opgemerkt hebben. Is het niet ergens in de VS dat daar alles bepaald wordt ? Is er daar ook reactie ? Komen daar ook mannenrokken in de winkels ? in NewYork bv ?

Het is een broze onderneming en we moeten oppassen hoe we reageren. Zeker geen wrevel ontwikkelen of negatieve aandacht.
Als die rok er dan niet uitziet zoals we verwachten is het misschien toch best om dit niet te gaan bekritiseren. Want als je die rok afbreekt, breek je gelijk het initiatief af en dat mag zeker niet gebeuren. Een derde poging zullen ze dan wel niet meer ondernemen binnen de 30 jaar. Dus laat ons deze vooruitgang 'hoe dan ook" zeker waarderen en toejuichen en de initiatiefnemers aanmoedigen (kopen) opdat ook nog andere grote kledingzaken zouden volgen. Zo lever je een positieve bijdrage. Eventueel kunnen we naar Parijs schrijven met de vraag : waar en hoe we eraan moeten geraken. We kunnen ook in alle H&M vestigingen gaan vragen wanneer die daar komt (kwestie van wat aan te porren en interesse betonen). Ik neem aan dat een feed-back van de klant ergens wordt geregistreerd, zeker bij een zaak als H&M.

Destijds heeft Idriz Jossa een mannenrok ontworpen en op de markt gebracht. In enkele trendy winkels in Antwerpen en in Vlaanderen werd hij verkocht. Maar van de hele groep rokdragers (200) op het toenmalig MSN-forum zijn er helaas slechts 2 die hem gekocht hebben. Zo kelder je de zaak natuurlijk. Het was nochtans een degelijk model. Ik draag hem al jaren voor de meer geklede gelegenheden en hij is nog steeds ok. Alleen was zijn prijs rond de 85 € (denk ik) en dat is voor sommigen nog wat te veel. Idriz is er moeten mee stoppen wegens te weinig verkoop.

Als het inderdaad klopt dat de nieuwe H&M-rok rond de 40 € zou gaan kosten, dan doelen ze zeker op een breed publiek. Dan hebben ze daar vermoedelijk toch wel een goede stock van anders komen ze niet aan die prijs. ( het is een prijs als voor een gewone damesrok ) Een rok van Kawakubo zal het dan waarschijnlijk niet zijn gezien die prijsklasse, maar wel een winter-rok die wellicht over de knie komt. Maar wie is de ontwerper ? Is er al iets te vinden op de Engelse sites ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Verder op te volgen !!!

Bericht door willi »

Beste Rokwens, ik ben het met je eens dat we de ‘broze’ pogingen niet meteen al de grond in moeten boren. Maar, . . een poging hoe broos ook, kan pas slagen als de klant enige keuze heeft.
Eén rok aan het rek; tussen de rijen spijkerbroeken op de herenafdeling; terwijl er aan de andere kant – op de damesafdeling – tientallen hangen, in de meest uiteenlopende modellen en kleuren.
Dat is een verkeerde verkoopmethode.

Hoe kunnen ze nu verwachten dat juist mannen met smaak en modegevoel zoals wij, de moeite nemen op de herenafdeling die éne rok (die er waarschijnlijk niet uitziet) te gaan passen, en dan ook te nog kopen.
Alleen maar omdat het een mannenrok heet te zijn?

Dat is gedoemd te mislukken!

Zelfs als je een auto koopt wil je keuze hebben, al is het maar in kleur.
Ik zie ’t al voor me; een dames- en een herenafdeling bij de autodealer. Bij de ‘heren’ staat één model auto in de kleur zwart. “Sorry, iets anders hebben we niet voor u”.
Dan ga je toch ook naar de damesafdeling!

Mijn advies aan de kledingverkopers: ‘gewoon rokken verkopen aan iedereen, zonder het predikaat ‘dames’ te gebruiken.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Verder op te volgen !!!

Bericht door willi »

Of misschien gaat het zo:

Ingrid Lølbu. Hoofdredactrice catalogus 2009/2010 van H&M.
“Wat een leuke rok is dat Mårja, voor welke doelgroep is die?”.
“ . . . . Waat? Voor mannen?! Ben je besodemietert, dat gebeurt mooi niet! Daar hadden we zes jaar geleden toch al een rok voor en die werd toen ook al niet verkocht!”.
Mårja: “Ja, maar die zag er ook niet uit en was veel te duur!”.
“Nou en . . . die kerels zijn niks meer waard! ‘T is gewoon belachelijk, mannen in een rok!”.
“Vind je? . . . Nou, ik vind het wel leuk, ’t is weer ‘ns wat anders. En sommige mannen staat ’t echt goed”.

Wie zou het winnen?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie