Laarzen voor mannen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Laarzen voor mannen

Bericht door RokSterNL »

Als ik dit artikel moet geloven had het deze winter moeten gebeuren op het gebied van laarzen voor mannen.

Nou moet ik eerlijk bekennen, ik heb er niets van gezien in de reguliere schoenenwinkels hier in Nederland. Is het zoals met de rok voor de man alleen maar een catwalk statement ? Het begint er zo langzaam aan wel op te lijken. Daarnaast vind ik het nog niets in vergelijking met de diversiteit van laarzen waar de dames hun keuze uit kunnen maken, want dan loopt je echt het water uit de mond.

Om het bewuste artikel te lezen kan je op de link klikken, maar ik zal het ook nog hieronder publiceren, voor als de link in de toekomst niet meer mocht werken.

http://www.hardhoofd.com/2009/10/12/tip-laarzen/

Bron: hard/ /hoofd | dagelijks online tijdschrift voor kunst en journalistiek. | zaterdag 30 januari 2010
| © 2009 | colofon
wat is hard//hoofd
◊ 12 October 2009

TIP: Laarzen

Volgens mijn goede vriend M. gaat het deze winter echt gebeuren: laarzen voor de man. Toen hij kortgeleden een aantal vrienden deelgenoot wilde maken van dit heuglijke feit, werd hij onbarmhartig uitgelachen; iedereen vond leren laarzen voor mannen ultiem gay (het hielp ook niet dat hij ter illustratie in google een foto van een bekende nazi toonde).

En inderdaad, we associëren mannen in laarzen snel met vervelende ‘ismes’ als nazisme, fetisjisme en militarisme. Of we vinden ze op zijn minst gay. Maar gek genoeg droegen mannen tot het einde van de negentiende eeuw uitsluitend laarzen; schoenen waren alleen voor vrouwen bestemd. Waar en wanneer deze ontmannelijking van de laars precies heeft plaatsgevonden is voer voor sociologen (zelf verdenk ik Nancy Sinatra’s ‘These Boots Are Made for Walking’).
Toch lijkt M. het bij het rechte eind te hebben: bij Vivienne Westwood, Gareth Pugh, Moschino, G-Star en Jean-Paul Gaultier wandelden in de najaarsshows mannelijke modellen met stoere zwarte laarzen (oké, bij Gaultier in combinatie met een Schots rokje) over de catwalk. Het zal misschien nog even duren voor de vertaalslag naar het Nederlandse straatbeeld is gemaakt, maar het begin is er: H&M heeft de mannenlaars opgenomen in hun wintercollectie.

Hopelijk zal de Hollandse man, die het patent lijkt te hebben op de fantasieloze combinatie van spijkerbroek-en-gympen, eindelijk zijn angst om er gay uit te zien laten varen. Laat je verleiden door de mannenlaars!
G-Star herfst/winter 2009-2010
Bijlagen
Man in laarzen van het merk G-Star
Man in laarzen van het merk G-Star
G-star.jpg (49.18 KiB) 10423 keer bekeken
Man in rok en laarzen van Vivian Westwood
Man in rok en laarzen van Vivian Westwood
Westwood.jpg (93.81 KiB) 10423 keer bekeken
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Laarzen voor mannen

Bericht door Viqueen »

Ik verwacht ook niks anders meer.Wat wel mooi is dat je je kan onderscheidden van de massa met ' dameslaarzen '


Ik loop er nou al enige tijd in,met een veilige jeanslegging,maar niemand die het opvalt.Sommigen zie je wel kijken onopvallend,maar je hoeft verder niet op complimenten te rekenen van ' wat zie je erleuk uit '


Deze samenleving is nou1maal gestoord in hun vastgeroeste overtuigingen,ik probeer er steeds meer bovenuit te stijgen,en los te laten.

En vaak ziet de M-variant er ook niet uit,dus of ik nou zit te wachten op een m-laars of m-rok....ik zoek mijn eigen kleding wel uit :|
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Laarzen voor mannen

Bericht door RokSterNL »

Viqueen schreef:
En vaak ziet de M-variant er ook niet uit,dus of ik nou zit te wachten op een m-laars of m-rok....ik zoek mijn eigen kleding wel uit :|
Ben ik helemaal met je eens. Voor mij hoeft er niet een specieke, om ze dan maar volledig bij de naam te noemen, mannenlaars en mannenrok te komen. Je zegt het al, dat deze er ook niet uitziet. Ze schepen ons alleen maar af met iets, dan denken ze dan zijn die mannen al weer tevreden. Ja dat blijkt al uit het feit, dat mannen al jaar en dag niets anders zijn blijven dragen dan broeken, colberts, 13 in een dozijn schoenenmodel. Ik kies ook mijn eigen stijl, en zo moet het worden en niet anders. Okay, het enige positieve is dat er iets gebeurt, maar dat is voor mij niet voldoende. En ik denk voor het merendeel van de mannen die hier lid zijn precies zo. Met enkele leden die het wat behoudender willen houden. Ieders goed recht.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Laarzen voor mannen

Bericht door RokSterNL »

Ik weet ondertussen niet meer waar de interesse ligt van de leden.

Kennelijk is de interesse in mijn bijdrage gering tot nihil.

Dat is ook de werkelijke reden waarom ik mij de laatste tijd zo rustig en op de achtergrond gehouden heb. Niemand die mij verder gemist heeft met een tweetal leden die dat wel opgevallen was.

Dus of ik nu wel of niet mee doe, maakt toch niets uit.

Dus ik hou mij vanaf nu op de achtergrond, en volg zo het forum.

Dit wilde ik even kwijt.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Laarzen voor mannen

Bericht door willi »

Rustig aan Rokster, niet ongeduldig worden.
Ik ben het volledig met jullie eens. Er bestaat geen mooiere laars dan de dameslaars.
Dat vind ik niet alleen met laarzen.
Ik was zaterdag met mijn vrouw aan't winkelen in Amersfoort. (leuke binnenstad)
Ze kwam een paar laarzen te kort. Ze miste de kleur paars.
Moet je even voorstellen dat je niet alleen kan zoeken naar mooie laarzen, maar ook nog naar een gewenste kleur!
Is 't niet duizelingwekkend van ongelijkheid!
En wat je dan allemaal ziet op de damesafdeling . . . mooi, mooier, mooist, in vele kleuren en stijlen. Ook schoenen!!!
Maar ja, wij mannen mogen dat niet mooi vinden. Van ons wordt verwacht daar alleen vrouwen in te zien en onszelf in van die platschuivers zonder kraak of smaak. Steker nog, wij worden geacht die dingen mooi te vinden. Vrouwen vinden dat in ieder geval wel. "Oh, kijk 'ns Jan, dat is echt wat voor jouw. Wat 'n prachtige schoenen, en van echt leer, trek ze'ns aan".
Mijn vrouw gelukkig niet. Die vindt mannenschoenen ook verschrikkelijk.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Laarzen voor mannen

Bericht door masker »

RokSterNL schreef:Ik weet ondertussen niet meer waar de interesse ligt van de leden.

Kennelijk is de interesse in mijn bijdrage gering tot nihil.

Dat is ook de werkelijke reden waarom ik mij de laatste tijd zo rustig en op de achtergrond gehouden heb. Niemand die mij verder gemist heeft met een tweetal leden die dat wel opgevallen was.

Dus of ik nu wel of niet mee doe, maakt toch niets uit.

Dus ik hou mij vanaf nu op de achtergrond, en volg zo het forum.

Dit wilde ik even kwijt.
Beste RokSter,
ik had wel in de gaten dat je er al een tijdje niet was, maar ik ken je niet goed genoeg om dan via PB, mail of anderszins contact met je op te nemen. Dus het enige wat er dan over is is je afvragen of iemand door ziekte is geveld.
Ik modereer zelf nog op een ander forum en ook in de hoedanigheid van moderator ga ik niet achter iedereen aan die een tijdje niet aanwezig is op het forum. Een internetforum is een open gemeenschap waar mensen binnen komen vallen op het moment dat daar behoefte aan is en ook een tijdje weg zijn als ze andere dingen te doen hebben.
Ik snap wel dat als je zelf heel veel moeite doet om de rok voor mannen geaccepteerd te krijgen en je een stukje kracht, moed en steun van het forum krijgt dat het vervelend is dat je dat, dan niet zo ervaart.
Wees wat geduldiger, niet iedereen kan jou tempo bijbenen en accepteer dat de contacten op een forum vrijblijvender zijn dan in real live contacten
Masker
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
john
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Laarzen voor mannen

Bericht door john »

Beste Rokster,

kijk eens niet alleen naar het aantal reacties, maar ook naar het aantal "gelezen'.
Ook ik zit niet de hele dag achter de PC te internetten en op ons forum.
Ik lees vrijwel alle berichten, maar reageer maar af en toe, en dan alleen als ik denk dat ik wat toevoeg.

Je best zeker niet "nutteloos" aanwezig op dit forum. Trek niet te snel conclusies en ga dus niet weg.

John
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Laarzen voor mannen

Bericht door RokSterNL »

De discussies tussen andere leden op topics die door anderen geplaatst worden is veel actiever. Kennelijk schrijven die leden aantrekkelijker. Het moet haast toch ergens aan liggen, als mij dat zo opvalt. Alleen weet ik niet wat er aan mijn schrijfstijl ontbreekt.

Ik kreeg altijd van mensen die niet op internet zitten, maar die ik persoonlijk uit mijn eigen omgeving ken, altijd complimenten dat ik zo goed kan schrijven, en dat ik daar iets mee moet gaan doen.

Ik twijfel daar echter zo langzamerhand aan, of dat wel zo is.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Laarzen voor mannen

Bericht door willi »

Rokster, het heeft niets te maken met je schrijfstijl. Je schrijft prima!
De in ‘jouw ogen’ verminderde reacties op jouw berichten, heeft meer te maken met de actualiteit van andere meldingen, die toevallig de jouwe doorkruizen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Laarzen voor mannen

Bericht door RokSterNL »

Helaas kan je mij niet overtuigen.
Plaats reactie