Nieuwe online webshop!

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
hansvw
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2011 12:23

Nieuwe online webshop!

Bericht door hansvw »

Beste rokkendragers,

Mogelijk omdat de Hema onlangs de (kinder)kleding beschouwd heeft als genderneutraal is er nu een nieuwe website genaamd: Madave.nl
Er staat ontzettend veel kleding aangeboden die beschouwd wordt als genderneutraal.
We gaan de goede kant op.....!! Misschien wordt over enkele jaren ALLE kleding die mensen (M/V) kunnen dragen beschouwd als UNISEX......!!
De wereld kan er wat mij betreft alleen maar leuker op worden als IEDEREEN kan dragen waar hij/zij zich prettig bij voelt!
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door WesleyN »

Ik heb zelf al voor H&M (Divided) gekozen. Mijn kleding kan ik heel goed mixen. Broeken, rokken, jurken, shirts en overhemden. En omdat ik het voornamelijk bij één keten houd, hoort die kleding gewoon bij elkaar. En vaak hebben mensen niet eens in de gaten dat ik een damesbroek of -shirt draag. Vind ik gewoon leuk dat ze dat niet in de gaten hebben.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door WesleyN »

Wat mooi van Madave. Het uitleggen van tolereren en accepteren. Heel mooi. Ik ben LGBT sympathisant. Ik accepteer ze en begrijp ze ook. Ook al voel ik mij meer een soort metroman, zoals een collega mij ook noemde. Je hebt in meer en mindere mate een metroman. En ik was haar ogen een wat meer metroman. Zij weet van kleding voorkeur en ze vindt dat ik prachtige benen had. En vroeg waarom ik niet op hage hakken wilde lopen. Mijn antwoord was gewoon dat het niet mijn ding was. En ik had het over iemand van hier uit Antwerpen, die dat wel doet. En dat ik hem op TV had gezien en dat hij zo goed erop kon lopen.

De mensen op dit forum zijn over het algemeen hetero. Maar wij hebben zeker raakvlakken met de LGBT wereld. Ook bij ons is het vaak wat te horen krijgen onbegrip. Ik voel me ook niet tot mannen aangetrokken en ik heb ook niet behoefte om me van geslacht te veranderen. Maar ik heb wel veel begrip voor die 2 groepen. Ik snap ze als het ware. En ik sympathiseer ze ook. Ze mogen er zijn.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door RokkenRob »

hansvw schreef: 21 okt 2017 12:29 Er staat ontzettend veel kleding aangeboden die beschouwd wordt als genderneutraal.
We gaan de goede kant op.....!!
Tsja al je alleen maar jassen, broeken,schoenen enz verkoopt, dan kun je de term genderneutraal wel gebruiken.
Maar typ je in de zoekopdracht rok of jurk, dan kun je het wel vergeten.
Dus zijn ze, in mijn optiek, niet zo genderneutraal. :oops:

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
hansvw
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2011 12:23

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door hansvw »

Bedankt heren voor jullie reacties.
Ook ik heb heel veel begrip voor de LHBT wereld. Het zijn gewoon mensen met bepaalde voorkeuren. Is prima toch?

En dat de rokken (nog) niet op de genoemde site staan zou kunnen betekenen dat rokken (nog) niet genderneutraal zijn en min of meer expliciet
als dameskledingstuk gezien wordt. Dit is een kwestie van tijd. Zodra ALLE mannen zich laten ZIEN met de kleding die zij graag willen dragen, dan zal de rok er mettertijd ook bij komen te staan in deze site. Verandering van denken van de massa kost tijd.....
Ik ben blij dat ik als rokkendrager bij het publieke evenement in Nijmegen mocht zijn. Ik kon mij, met mijn rok, laten zien!
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door WesleyN »

En genderneutraal moet voor iedereen gelden. Niet alleen als je in een bepaalde groep zit. Want nu had ik toch het gevoel dat je in bepaald hokje wordt geplaatst, terwijl ik eigenlijk al mijn hele leven niet in hokjes probeer te denken. Zo ook zie ik dat bij kleding.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door Snarf »

Ik zond onderstaande vraag aan Madave.nl en kreeg zeer snel het volgende antwoord:
Vraag: Met grote verwachtingen surfde ik naar uw zogenaamd 'genderneutrale' kleding. Helaas niets verleggend gevonden. Vrouwen in broeken is voor jullie genderneutraal, maar waar blijft de rok voor mannen. Is 'genderneutraal' een modewoord dat moet doen verkopen of willen jullie er echt naar streven naar dat iedereen - mannen en vrouwen - zich fijn kan voelen door die kleding te dragen waarin hij/zij zich goed voelt? Zo ja, steek dan uw nek uit!
Antwoord: Bedankt voor uw mail. Ik ben het helemaal met u eens. Ik ben nu al een tijdje in gesprek met verschillende internationale genderneutrale kledingmerken die ook naar Nederland producten verzenden, en een aantal zoals https://www.genderfreeworld.com hebben aangegeven op de site te willen komen. Echter moeten veel van deze partijen nog een productfeed aanmaken en zich aansluiten bij een affiliate netwerk, voordat ik hun producten kan vertonen op de site. Dit duurt langer dan ik had verwacht en gehoopt. Ik laat het weten wanneer het assortiment is uitgebreid!

Met vriendelijke groet,
Emma de Jong
hansvw
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2011 12:23

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door hansvw »

Overigens ben ook ik een groot tegenstander van in hokjes denken en etiketten plakken op mensen. Wat voor zin heeft dat? Of zit dit "gewoon" in de mens? Goed dat je een mailtje gestuurd hebt naar Madave en ook snel een antwoord hebt gekregen. Naar mijn idee is de modewereld druk bezig met een kanteling in de mode M/V. Daarbij is het van groot belang dat het (HOKJES)DENKEN van de mens M/V veranderd. Helaas is het kledingstuk ROKJE diepgeworteld in het DENKEN van M/V en in het DENKEN voorbehouden aan een vrouw om te dragen (met alle daarbij behorende aantrekkelijke functies van een rok). De verandering in de (mode)wereld heeft tijd nodig....Wat mij betreft zou wat kleding betreft ALLEEN nog maar het woord kleding (voor mensen) mogen bestaan. Dan zijn alle "hokjes" weg uit het DENKEN M/V. Verandering (lees: kanteling) in het denken is bij 10 mensen iets makkelijker dan in een Nederlandse cultuur van ca. 17 miljoen mensen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door WesleyN »

Wat ondergoed betreft koop ik toch echt herenondergoed. Dit omdat ondergoed rekening houdt met de bouw van de man of vrouw. Maar ik zou rustig een spaghettihemdje kunnen aantrekken, mits ik die heb. Maar ik zou nooit iemand aankijken op hetgeen hij draagt. Ja iets symbolisch als iets van de tweede wereld oorlog bijvoorbeeld. Maar verder ook niet.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door beachlion »

De meeste bedrijven die ik ken proberen allemaal geld te verdienen. Zelfs als een kledingzaak op de gender-golf wil meesurfen doen ze dat met $ em € in gedachte. En wie weet wordt er een nieuwe groep klanten aangetrokken. Maar zodra het te weinig oplevert gaat men weer over tot de orde van de dag.
Zie het als rages. Zodra de trend-speurders het zien of als ze denken dat het uitzetten van iets nieuws aanslaat liggen opeens alle winkels vol. Maar als het niet echt aanslaat ligt het zo in de kringloopwinkels. Elke cm² winkeloppervlakte moet geld opleveren. En met analyse-programma's, gekoppeld aan de kassa's wordt keihard gesneden in de winkelvoorraad.
Plaats reactie