Kaki omslagrok voor mannen bij Zara

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Kaki omslagrok voor mannen bij Zara

Bericht door Ludwigcw »

Ik post hier niet veel omdat mijn rokdragen een gewone dagelijkse gebeurtenis is, en ik ben nu ook niet direct een grote schrijver.
Maar dit wilde ik toch delen.

Bij Zara hebben ze nu onder mannen 'New In' een kakikleurige omslagrok voor mannen. Wordt natuurlijk weer gepresenteerd met broek eronder, het ontbreekt hen nog altijd de ballen om een rok gewoon zonder broek voor te stellen. Maar de rok is dus wel degelijk zonder broek eraan vast.
Er staat als kleur vermeld "Black", maar op de foto's lijkt mijn dat meer kaki.

Link : https://www.zara.com/be/en/wrap-skirt-p ... v2=1079150

Verder in 'New In' nog een licht doorzichtig kaki t'shirt en een voile met kant hemd gespot, beiden ook wel vooruitstrevent alhoewel die laatste met kant niet zacht genoeg zal zijn voor mijn overgevoelige huid vrees ik. :?

Grts,

Ludwig
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Kaki omslagrok voor mannen bij Zara

Bericht door WesleyN »

Hier dan de foto.
Men skirt 500x750.jpg
Hij is iets aan de lange kant. Maar zeker draagbaar. Die trui erbij is wel tof. Maar dan zonder broek. Misschien kan je hem iets hoger dragen, zodat die netjes boven je knie uitkomt. Als ze met kortere modellen komen, dan denk ik nog dat ik hem ga kopen ook.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Kaki omslagrok voor mannen bij Zara

Bericht door Redhawkje »

Als transvrouw kan ik er zo bijlopen met een broek onder een rok ivm de frisheid zo vroeg in de ochtend, maar als het even kan blote benen zolang het kan.
Marica
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Kaki omslagrok voor mannen bij Zara

Bericht door mrcsk »

Ja wel leuk, maar weeral die broek eronder. Zou niet beter met laarzen onder dan een broek.Ik loopook lliever zo lang mogelijk met mijn benen bloot.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Kaki omslagrok voor mannen bij Zara

Bericht door Ludwigcw »

De rok wordt zonder die broek verkocht, en t"is in het zwart. op de computer van het werk waar ik het eerst zag bleek het meer kaki te zijn.
Maar thuis zie het er wel degelijk zwart uit.

Afbeelding

Ik heb het besteld en zal het dragen met zowel lage schoenen als laarzen. Dit in combinatie met donkere (vooral zwart) panty's.
Zolang het gaat loop ik ook liever met de benen bloot maar ik heb geen enkel probleem om panty's aan te trekken wanneer ik kiekenvel op mijn benen krijg. :D


grts
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Kaki omslagrok voor mannen bij Zara

Bericht door mrcsk »

Ludwigcw schreef: 19 okt 2018 19:03 De rok wordt zonder die broek verkocht, en t"is in het zwart. op de computer van het werk waar ik het eerst zag bleek het meer kaki te zijn.
Maar thuis zie het er wel degelijk zwart uit.

Afbeelding

Ik heb het besteld en zal het dragen met zowel lage schoenen als laarzen. Dit in combinatie met donkere (vooral zwart) panty's.
Zolang het gaat loop ik ook liever met de benen bloot maar ik heb geen enkel probleem om panty's aan te trekken wanneer ik kiekenvel op mijn benen krijg. :D

Wil wel afbeelding in zwart eens zien.
grts
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Kaki omslagrok voor mannen bij Zara

Bericht door rokwens »

Bedankt Ludwig voor deze posting. Net als jij ben ik al heel lang rokrager in het openbaar en na al die jaren heb je dan al zoveel besproken op het forum dat je in herhaling gaat vallen. Maar ik blijf wel volgen en nu en dan eens wat plaatsen. Ik zag in de zomer al dat Zara in Antwerpen originele ontwerpen had voor mannen. Ik denk dat ze zich richten naar andere culturen waar mannen meer aandacht hebben voor kleding. Maar je moet er niet proberen een damesrok te gaan passen als man. Dat lijkt een probleem.
Ik zie deze rok als een stap in de goede(onze) richting. Initiatief steunen dus. Hij is vrij neutraal : ongeveer kiltlengte, overslag als een kilt, onopvallend-zwart dat overal bij past, wellicht een beetje aanpasbaar als je de knoop verzet. Betaalbaar denk ik. Aleen zie ik dat er maar weinig overslag-stof voorzien is. Daarom ga ik toch eens naar de winkel om hem goed te bekijken, want zonder pantalon eronder vind ik aangenamer.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Kaki omslagrok voor mannen bij Zara

Bericht door Ludwigcw »

Hoy Rokwens,

Ik heb ondertussen de rok al mogen ontvangen. Ik heb ze online moeten bestellen want Zara mannen is in Brugge en Oostende niet echt uitgebreid.
Er zijn maar twee maten beschikbaar. Ik heb de L besteld en daar ik een trotse eigenaar ben van een beetje buikje is dit net iets te krap.
Maar zoals je zelf al opgemerkt hebt kan je de knopen verplaatsen ( los doen en heraannaaien voor alle duidelijkheid ) . In mijn geval zal dat een +/-1,5cm verplaatsen zijn. Daardoor zal de omslag iets minder zijn, maar in deze periode draag ik daar toch een panty onderaan.
Ik vind het een stijlvolle en zachte stof die tevens vanbinnen gevoerd is. Er zijn twee ruime en diepe zakken aanwezig.
Mijn echtgenote steunt mij volledig in mijn rokdragen ( het zijn ook maar zachte rokken panty's en leggings dat mijn huid verdraagt ), ik heb meerdere damesrokken dat ze voor mij mooi vindt. Maar deze mannenrok vindt ze niet mooi :shock: :? :roll:, ze ziet mij liever in recht aansluitende modellen.
En ja, t'is nen zwarte en geen kaki zoals ik als titel vermeld had !! :lol:

Problemen met pashokjes heb ik nog niet voorgehad, nu ben ik meer dan de helft van de gevallen vergezeld van mijn vrouw en dan kruipen we meestal samen het hokje in. Maar zelfs in louter dameswinkels zoals 'lola en liza' of 'Cassis - Paprika' heb ik altijd vrij mogen passen.

Grts
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Kaki omslagrok voor mannen bij Zara

Bericht door Wiha »

Zijn zowel in België al Nederland uitverkocht. Was in Nederland zelfs in de aanbieding voor 25 Euro. Ben benieuwd hoeveel er verkocht zijn.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Plaats reactie