Reacties uit onverwachte hoek

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Reacties uit onverwachte hoek

Bericht door Niek »

Gisteren in een leuke buurtkledingzaak, jassen gepast. In het kledinghok naast mij was en vrouw bezig met haar kleding.
Zo ging ik ook een skinny broek passen en zat die vrouw samen met de verkoopster commentaar te geven, wat wel en niet kan.
Later nog een leren rok gekocht, die de vrouw ook goedkeurend bewonderde. Die vrouw probeerde een travel broek. Ik heb wel interesse in travel broeken. En uiteindelijk beb ik er ook één gepast.
De eigenaar was niet helemaal enthousiast. Maar de broek zat lekker...
Ondertussen werd het druk in de winkel. Ik werd door een aantal ouders dames oplettend bekeken. Aangezien ik toch wat meer reacties wilde peilen en de vrouw er even die was, vroeg aan deze dames wat zij er van vinden, dat een man dit draagt een of het mij staat......
Ronduit bemoedigend.
Natuurijk staat het jou.
Het staat je prima, etc

Uiteindelijk met te veel kleding de winkel uit gegaan
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: Reacties uit onverwachte hoek

Bericht door MaricaV »

Leuk Niek

Zo stond ik er ook in. Gewoon passen die kleding, en als je je er lekker in voelt, wie houd je tegen? Tegenwoordig heb ik het als vrouw makkelijk praten, maar ik steun de mannen nog steeds om verder te kijken dan de grijze mannenafdeling.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Reacties uit onverwachte hoek

Bericht door WesleyN »

Leuk zo'n middagje shoppen en die dames je beoordelen op je kleding.

Wat veel rok-dragende mannen doen is heel veel rokken kopen. In mijn "vorige leven" was dat bij mij ook het geval en de helft van mijn kleding vond ik niet eens leuk. Ik heb op een gegeven moment alles weggedaan en ik ben van voren af aan weer langzaam begonnen. Ik heb dit jaar pas 1 rok gekocht en eigenlijk heb ik dit jaar relatief weinig kleding gekocht.

Ja veel longshirts en ik wil toch leuke kleding dragen. Ik ben bij een nieuwe werkgever begonnen. Helaas met veel meer vooroordelen. Af-en-toe vind ik dat mijn werkgever van die gênante opmerkingen maakt. Dus ik hou dan wijselijk mijn mond.

PS: Mijn vorige leven is als vrijgezel. Eigenlijk is dat van voor 98. Ik heb nadien een totaal ander leven gekregen. Minder op de safemodus. Verhuizen naar de grote stad, werken in het bedrijfsleven en na enkele verschillende (korte) relaties en al een eeuwigheid samen met mijn (huidige) vrouw een gezinsleven.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Reacties uit onverwachte hoek

Bericht door Niek »

@ Wesley,
Dat is jammer dat je nieuwe baas zo naar reageert. Ik had juist begrepen dat je meer je eigen kleren kon dragen en dat een aantal collega's op de hoogte waren.

Bij mij is 50%van de collega's bekend met mijn kleding voorkeur. Daardoor kan ik nu ook gemakkelijker met een skinny broek naar het werk.
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: Reacties uit onverwachte hoek

Bericht door MaricaV »

WesleyN schreef: 09 okt 2021 19:57
Ja veel longshirts en ik wil toch leuke kleding dragen. Ik ben bij een nieuwe werkgever begonnen. Helaas met veel meer vooroordelen. Af-en-toe vind ik dat mijn werkgever van die gênante opmerkingen maakt. Dus ik hou dan wijselijk mijn mond.
Waarom je mond houden, ik zou in gesprek gaan, en als dat niet helpt het melden bij een of ander meldpunt. Je moet overal jezelf kunnen zijn, dat is normaal. En... je kan overal ander werk vinden, misschien zijn die wel ruimdenkend.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Reacties uit onverwachte hoek

Bericht door Rik »

MaricaV schreef: 11 okt 2021 06:35
WesleyN schreef: 09 okt 2021 19:57
Ja veel longshirts en ik wil toch leuke kleding dragen. Ik ben bij een nieuwe werkgever begonnen. Helaas met veel meer vooroordelen. Af-en-toe vind ik dat mijn werkgever van die gênante opmerkingen maakt. Dus ik hou dan wijselijk mijn mond.
Waarom je mond houden, ik zou in gesprek gaan, en als dat niet helpt het melden bij een of ander meldpunt. Je moet overal jezelf kunnen zijn, dat is normaal. En... je kan overal ander werk vinden, misschien zijn die wel ruimdenkend.
Je mond houden hangt van de situatie af hoor. Zo heb ik de laatste 15 jaar voorafgaande aan mijn pensionering ook mijn mond gehouden tegenover mijn werkgever die het niet toeliet dat de mannelijke medewerkers in de zomer een short zouden dragen. Dit terwijl we in een outdoor zaak werkten waar zowat alle klanten in short kwamen winkelen. De vrouwelijke medewerkers mochten wel een rok dragen maar toen was ik nog niet aan rokken toe dus kwam dat nog niet in mij op om op die manier te rebelleren.
Waarom heb ik zolang mijn mond gehouden dan? Wel... eindelijk had ik een job met vaste uren in een sector die ook mijn hobby was (kamperen) en met leuke collega's waardoor ik mezelf voorgenomen had dat dit de laatste job was en die zou doen tot ik met pensioen kon. Alhoewel het shortverbod me erg stoorde, zeker in warme zomers, vond ik het niet opportuun om het shortverbod tot een breekpunt te maken. Rustig laten waar het rustig is.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Reacties uit onverwachte hoek

Bericht door WesleyN »

Niek schreef: 10 okt 2021 20:38 @ Wesley,
Dat is jammer dat je nieuwe baas zo naar reageert. Ik had juist begrepen dat je meer je eigen kleren kon dragen en dat een aantal collega's op de hoogte waren.

Bij mij is 50%van de collega's bekend met mijn kleding voorkeur. Daardoor kan ik nu ook gemakkelijker met een skinny broek naar het werk.
Dat was bij mijn vorige werkgever. Daar heb ik nog steeds contact mee. En bij mijn vorige werkgever waren ze inderdaad helemaal van op de hoogte. Ik ging zelfs een paar in rok van mijn werk naar een concert. En ik heb daar een keertje met een rok aan vergaderd.

Maar mijn kledingstijl is eigenlijk niet anders, dan bij mijn vorige werkgever. Wat dat betreft is er geen verschil. Ik draag nauwelijks meer een skinny, maar een tregging/jegging of zelfs een legging. Skinny is toch wel ingeburgerd bij de mannen. Het lijkt erop dat de vrouwen meer voor de wijdere broeken gaan. Bovendien is er bij mijn nieuwe werkgever nog nooit iets over mijn kleding geroepen. Dus ik hou dus toch maar mijn mond dicht. We hebben elkaar wel nodig, dus ik ga niet de situatie niet moeilijk maken (voor mezelf).
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Reacties uit onverwachte hoek

Bericht door Niek »

Wel knap dat je ook in een rok en collega's naar een vergadering gaat en uit gaat.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Reacties uit onverwachte hoek

Bericht door WesleyN »

Ik vond het daar niet zo eng hoor. En uit gaan in rok. Ik geloof dat mensen niet beter weten en ik ben liever in mijn wereld in rok, dan met een groep rok dragende mensen. Dan spreek ik liever af met mensen zelf. En eigenlijk heb ik liever dat er over andere onderwerpen wordt gesproken, dan over je kleding.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: Reacties uit onverwachte hoek

Bericht door MaricaV »

Ik heb toen ik via Randstad Transport voor PostNL op de vrachtwagen werkte wel mijn mond opengedaan. Eigen chauffeurs liepen in afritsbroeken, en ik in een spijkerrokje op knielengte. Dat mocht niet. Ik ben het 'gevecht' aangegaan, en heb uiteindelijk een klacht ingediend. Drie weken later kon ik vertrekken. Duidelijk dat PostNL niet mijn bedrijf is, ondanks dat ze hun mond vol hebben over inclusiviteit, en LHBTI+ rechten als ze met hun bootje in de Amsterdamse grachten varen tijdens de Pride week.

Ik kan gewoon niet tegen onrecht, zo zit ik nu eenmaal in elkaar.
Plaats reactie