Falke Shelina

Wat vind je van het dragen van panty’s met je rok of het dragen van panty’s algemeen.
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Falke Shelina

Bericht door Alex »

Iemand ervaringen met deze panty?
(Vrijwel) onzichtbaar, dus het voorkomt (weer) een stigma, en is toch warmer dan geen panty dragen. Bijkomend voordeel: je benen zijn erdoor veel egaler.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Falke Shelina

Bericht door WesleyN »

Ik ben niet zo erg bezig met panty's ook al draag ik ze met grote regelmaat. Jammer dat mijn vrouw ze telkens mij weer in panty moet zien. Moet ze er maar aan wennen. Het is niet anders. Ze is immers met mij getrouwd....
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Falke Shelina

Bericht door wimjansma »

Nou lui, het wordt alsmaar kouder. Het wordt dan te fris om in een rokje met blote benen rond te lopen. Binnenshuis is het goed te doen, maar buitenshuis vraag ik mij af of ik toch overstag moet gaan en eens panty's aan moet schaffen. Ik denk dan aan zwarte en dikke, zodat het lekker warm zit. Iemand een advies ?
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Falke Shelina

Bericht door Alex »

Falke pure Matt 100
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Falke Shelina

Bericht door RokkenRob »

Dan zijn de opaque/velvet 40, 60, 80 of 100 van de Hema een prima starter en relatief goedkoop.
Hebben het voordeel dat geschikt zijn voor langere benen.
Ik heb ze wel een maat kleiner, dan dat de maattabel aangeeft.

Voor mij is dat een beetje afhankelijk van de buitentemperatuur, alsmede de wind en houd daarbij de volgende temperaturen aan:

20-den: vanaf 10 graden en hoger.
40-60-den: tussen de 0-10 graden.
80-100-den: als het vriest.

Dit is een globaal overzicht en wijk hiervan af als dat nodig mocht zijn.
Want de wind is ook een bepalende factor, daar het hier op de open vlakte lekker wapperen kan en dan voelt het nogal wat frisser aan. ;)
Daarnaast wil ik mij niet al teveel verwennen met dikkere/warmere panty's bij wat hogere temperaturen.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Falke Shelina

Bericht door beachlion »

wimjansma schreef: 14 okt 2017 12:57 Nou lui, het wordt alsmaar kouder. Het wordt dan te fris om in een rokje met blote benen rond te lopen. Binnenshuis is het goed te doen, maar buitenshuis vraag ik mij af of ik toch overstag moet gaan en eens panty's aan moet schaffen. Ik denk dan aan zwarte en dikke, zodat het lekker warm zit. Iemand een advies ?
Ik speel met dezelfde gedachte. Ik probeer het rok-seizoen te verlengen en dat doe ik nu al met dikkere en langere rokken. Omdat het me puur om de warmte gaat worden het zwarte en dikke versies. In het Amerikaans spraakgebrek worden andere termen gebruikt dan in Europa en ook de denier-aanduiding is niet erg gebruikelijk.
Panties zijn hier damesslips, een slip is een onderjurk en een half slip een onderrok. Wordt hier als buitenlander maar eens wijs uit. Voor de panties moet ik onder het hoofdstuk pantyhose kijken. Bij tigths krijg je weer een hele verzameling uitvoeringen die gedeeltelijk onder pantyhoses vallen. Ik ga de plaatjes volgen want tekst alleen is voor mij niet genoeg. De volgende horde zal ongetwijfeld de maatvoering worden. Maar gelukkig hebben sommige merken een tabel met lichaamslengte en soms een gewicht of taillemaat. Er komt weer een hoop research aan. ;)
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Falke Shelina

Bericht door RokkenRob »

beachlion schreef: 14 okt 2017 18:55 De volgende horde zal ongetwijfeld de maatvoering worden. Maar gelukkig hebben sommige merken een tabel met lichaamslengte en soms een gewicht of taillemaat. Er komt weer een hoop research aan. ;)
Dan ben je er nog niet, want de maten kunnen per merk ook nogal verschillen.
Ik heb normaal 44-46, maar daarnaast heb ik ze ook in de maat 40-42, 42-44, maar ook wel 46-50.
Dus om vrolijk van te worden. ;) :mrgreen:

Het beste advies wat ik je kan geven is: probeer van zoveel (goedkopere) merken een panty uit en koop er geen bossen te gelijk van.
Welk merk en maat je het beste bevalt, daar blijf je bij.
Anders krijg je een mengelmoes aan panty's in de la te liggen en waarvan je sommigen nooit meer zult dragen.

Het is dat de Hema alleen maar de saaie kleuren zwart, donkerblauw en sommigen in grijs of antraciet hebben in de dikkere uitvoeringen.
Als ze wat meer kleuren hadden gehad, dan hadden de (duurdere) merk panty's niet meer in m'n panty-la gekomen.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Falke Shelina

Bericht door WesleyN »

Ik zal voor 40 of 60 den gaan. Of misschien maillot. Is wat anders.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Falke Shelina

Bericht door beachlion »

Ik heb drie paar besteld. Ik ben benieuwd hoe het materiaal zich houdt onder mijn ruwe behandeling. Ik heb al een paar weken niets aan houtbewerking gedaan zodat de huid van m'n handen vrij glad is. Verder moet ik m'n nagels goed kort houden, zowel van m'n tenen als van m'n handen. Het wordt weer een nieuwe uitdaging.
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Falke Shelina

Bericht door Alex »

Als je ruwe handen hebt, gebruik dan gewoon bij het aantrekken handschoentjes. Van die latex dokters/schilders handschoenen werken al prima, bij veel (online) beenmodewinkels hebben ze ook een soort satijnen handschoentjes om panty's/kousen aan te doen.

Je handen voorafgaand aan een panty aandoen even insmeren met handcrème doet ook al wonderen.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Plaats reactie