Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
slaus
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2007 15:45

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door slaus »

Ik draag al lange tijd leuke hakjes ( 7-8 cm)die ik soms in de winkel kan kopen , maar de juiste maat vinden en dan nog een leuk schoentje is bijna niet te doen daar de maten op dames gericht zijn en dus uiterlijk tot maat 42 gaan . Veel zoeken en je zult vinden maar met moeite .internet brengt wel uitkomst , maar je wil toch een keus kunnen passen . Vrouwen staan gek te kijken terwijl de helpsters in de winkel hun uiterste best en aardig zijn. slaus
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door Ricky »

Deze laarzen heb ik al een aantal jaren thuis,de hakhoogte is 10,5 cm en de plateauzool is 2 cm,waardoor de hakhoogte dan 8,5 cm is.Heb er nog nooit buiten op gelopen,je moet ook veel oefenen door de laarzen steeds langer te dragen zodat je voeten en de rest van je lichaam er aan gewend zijn.maar heb ze al een tijd niet meer aangehad ,dus moet iedere keer weer opnieuw beginnen.
Afbeelding
Wil er ook niet de straat mee op.
Stoere mannen dragen een rok
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door mikvanes »

Mooi.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door willi »

Mooi? Zeg maar waanzinnig mooi!
Weet je wat ’t is met een dergelijk product. Het doet er niet toe wat het doel is, de vormgeving is gewoon mooi.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door treintje »

Erg mooi. Ik zoek zelf ook nog zoiets, maar laarzen met hoge hakken in een grote maat en een wat wijdere kuit zijn dun gezaaid helaas.

@Ricky, als je er alleen maar binnen op loopt en het ook nog eens weinig doet lijkt het me moeilijk om er echt aan te wennen. Je moet het regelmatig doen, en binnen leg je ook niet voldoende meters af. Je pezen moeten wat oprekken en dat moet geleidelijk aan. Dus laag beginnen en langzaam de hakhoogte opvoeren. En dan natuurlijk wel de nodige meters afleggen.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door Ricky »

Deze laarzen heb ik bij Silhouette vandaan,waar een aantal jaar geleden nog een heleboel schoenen tot maat 46 gingen,weet niet of dat nog steeds zo is,maar er zijn veel andere sites op internet te vinden waar ze ook grote maten verkopen:http://www.hogehakken.startpagina.nl

Treintje ik heb ook iets lagere slee hakken waar ik het mee op kan bouwen hier liggen.
Stoere mannen dragen een rok
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door Ricky »

willi schreef:Mooi? Zeg maar waanzinnig mooi!
Weet je wat ’t is met een dergelijk product. Het doet er niet toe wat het doel is, de vormgeving is gewoon mooi.
Zonde toch dat de mannen zoiets als deze laarzen die ik heb ooit "weg" gegeven hebben aan de vrouwen.
Stoere mannen dragen een rok
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door treintje »

We kunnen dat natuurlijk ook weer terug claimen. Volgens mij gebeurt dat ook langzaam. In de fashion week die onlangs weer is geweest waren er ook weer hakken voor mannen, heb ik vernomen. Mijn vrouw had een discussie gezien of gehoord (op tv of radio, dat weet ik niet meer) waarbij het daarover ging. Helaas waren de reacties wel overwegend in de trant van: mannen moeten dat niet doen, het hoort niet en ze verlagen hun status.
Dat is natuurlijk jammer, maar het is wel weer in het nieuws. Negatieve aandacht is ook aandacht.
Verder heb ik toch de indruk dat vrouwelijke invloeden in de mannenmode de laatste jaren aan het toenemen zijn in de modeshows. Volgens mij zie je steeds vaker ontwerpers die vrouwelijke invloeden in de mannenmode mengen. Het gaat niet hard, maar ik bespeur toch een trend. Als dat doorzet komt er dus waarschijnlijk wel een keer een moment dat het aan gaat slaan. Ik ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door treintje op 02 feb 2012 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door treintje »

Ricky schreef:Deze laarzen heb ik bij Silhouette vandaan,waar een aantal jaar geleden nog een heleboel schoenen tot maat 46 gingen,weet niet of dat nog steeds zo is,maar er zijn veel andere sites op internet te vinden waar ze ook grote maten verkopen:http://www.hogehakken.startpagina.nl
Volgens mij is het nog steeds zo dat Silhouette veel grote maten heeft, maar lang niet alles hebben ze in die grote maten. Het meeste gaat maar gewoon tot maat 41. Wat ze wel in grote maten hebben is meestal niet zo mijn smaak; vaak zijn het van die typische fetishdingen. Deze laarzen zijn een gunstige uitzondering. Overigens ben ik goed op de hoogte met adressen waar je terecht kan, ik draag al 25 jaar hakken, dus ik ken alle zaken wel zo'n beetje.
Bovendien probeer ik de kosten een beetje in de hand te houden dus nieuw is dan meestal niet zo'n optie, of het moet in de uitverkoop zijn.
Ricky schreef:Treintje ik heb ook iets lagere slee hakken waar ik het mee op kan bouwen hier liggen.
Sleehakken hebben het voordeel van de stabiliteit. Bij gewone hakken zie je nog wel eens dat vrouwen daar scheef op lopen. Die vrouwen zakken dus door hun enkels. Ook zie je sommige vrouwen nog wel eens wankelen bij het lopen op hakken. Ook daar is de enkel dus te zwak. (of de techniek is niet goed)
Als je daar last van hebt zijn sleehakken een aardige opstap. Bij gewone hakken kan je de zool altijd wel wat torderen. Het effect daarvan is dat de stand van de hak kan veranderen ten opzichte van de voorvoet. De mate waarin de zool kan torderen hangt af van de stevigheid en constructie van de schoen, de zool, en de stevigheid waarmee de hak aan de zool is bevestigd.
Schoenen met een slappe constructie zijn dan ook vatbaarder voor wankelen dan de steviger exemplaren.

Sleehakken zijn daar de kampioen in. Doordat de hak over de volle lengte vast zit aan de zool kan de hak in het geheel niet bewegen ten opzichte van de zool. De schoen kan dus niet torderen en je wankelt dus niet. Verder is de constructie erg stevig en dat is ook een voordeel bij het lopen. Daarom wordt beginnende hakdragers nogal eens geadviseerd om met sleehakken te beginnen.

Een goede techniek is overigens het allerbeste middel tegen wankelen.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door Ricky »

treintje schreef:We kunnen dat natuurlijk ook weer terug claimen. Volgens mij gebeurt dat ook langzaam. In de fashion week die onlangs weer is geweest waren er ook weer hakken voor mannen, heb ik vernomen. Mijn vrouw had een discussie gezien of gehoord (op tv of radio, dat weet ik niet meer) waarbij het daarover ging. Helaas waren de reacties wel overwegend in de trant van: mannen moeten dat niet doen, het hoort niet en ze verlagen hun status.
Dat is natuurlijk jammer, maar het is wel weer in het nieuws. Negatieve aandacht is ook aandacht.
Verder heb ik toch de indruk dat vrouwelijke invloeden in de mannenmode de laatste jaren aan het toenemen zijn in de modeshows. Volgens mij zie je steeds vaker ontwerpers die vrouwelijke invloeden in de mannenmode mengen. Het gaat niet hard, maar ik bespeur toch een trend. Als dat doorzet komt er dus waarschijnlijk wel een keer een moment dat het aan gaat slaan. Ik ben benieuwd.
Ja inderdaad,kijk naar de lage v hals shirtjes.
Of de laarzen terugkomen eind van dit jaar,heb ik nog twijfels over,omdat ik ze bij mannen nog niet tegen ben gekomen,misschien nu het wat kouder buiten is dat ik het meer ga zien.
Stoere mannen dragen een rok
Plaats reactie