culturele wandelclub

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

culturele wandelclub

Bericht door rokwens »

Misschien is het beter om een culturele wandelclub of iets gelijkaardigs op te richten die naast dit forum bestaat.
Dan wordt de connotatie met het rokdragen niet zo in de verf gezet en misschien wordt zo
de toegankelijkheid iets groter. Dat daar dan toevallig enkele mannen in rok bij zijn wordt
wel aanvaard.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
stapjevoorstapje
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:46

Re: culturele wandelclub

Bericht door stapjevoorstapje »

Inderdaad, goed idee.
Het is belangrijk om het dragen van een rok als 'gewoon' voor te stellen. Strategisch lijkt het me daarom niet slecht om steeds een 'gemengde' groep wandelaars het hebben - mannen met rok én broek, vrouwen met broek én rok. Anders profileer je je als iets 'uitzonderlijks' - om niet te zeggen 'buiten het gewone' of 'abnormaal'. Ook belangrijk om bij dit soort gelegenheden alle mogelijke connotatie met travestie te vermijden. Dat laatste heeft al genoeg schade toegebracht aan de initiatieven.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: culturele wandelclub

Bericht door jan »

stapjevoorstapje is natuurlijk wel een geschikte naam voor bij een wandelclub. Wandelen gaat inderdaad stapje voor stapje!
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: culturele wandelclub

Bericht door ecokilt »

Ik denk dat ik ooit eens gepleit heb voor gemengde groepen.
Een groep met alleen rokdragende mannen riskeert geïnterpreteerd te worden als carnavalactie of ludiek of ..
Als er 'gewone' mannen bij zijn, wordt de rok ook een stuk gewoner.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: culturele wandelclub

Bericht door jan »

Je hebt groot gelijk Ecokilt. Dat is een van de redenen waarom ik uiteindelijk maar één keer naar een bijeenkomst ben geweest.
Ik heb vooral moeite met meer vrouwelijke rokkers omdat ik daar zelf niet toe behoor en er dan ook niet vereenzelvigd mee wil worden.
Zelf meedoen aan een wandelclub lukt niet omdat mijn benen inmiddels zó slecht zijn geworden dat ik nog maar 50 meter ver kom.
Vroeger deden we wandelingen van 15 kilometer zonder moeite.....
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: culturele wandelclub

Bericht door WesleyN »

Heb je het over vrouwelijke rockers of vrouwelijke rokkers? ;)

Op zich heb ik geen andere mensen nodig om in het openbaar in een rok te verschijnen. Maar het lijkt wel eens aardig om een "soortgenoot" te ontmoeten. En of ze dan ook op een rockfestival komen?! En in hotels overnachten, zoals veel "oude" rockers dat doen...
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: culturele wandelclub

Bericht door jan »

Onder mannenrok versta ik mannen in een rok zonder vrouwelijke attributen.
Uiteraard vind ik dat iedereen moet dragen wat hij/zij wil maar naast een man met vrouwendingen voel ik mij niet op mijn gemak.
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: culturele wandelclub

Bericht door sam »

Ja ik heb wel begrepen dat in het verleden er wel forumgenoten nogal wat "opgedirkt" waren. Maar ja, ieder zijn meug toch?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: culturele wandelclub

Bericht door Jos »

In het verleden (2010 en 2011) was er meestal ook een vrouw (masker) bij. Helaas is zij op veel te jonge leeftijd gestorven. Daarnaast waren in Breda (2009) de dochter van Ludwigcw erbij en de vrouw van Trebron. Bij onze bijeenkomst in Antwerpen in oktober 2011 was uit Frankrijk een fotograaf (Jean Jac) erbij in broek.
De vrouwelijke kleding. Ja wat is eigenlijk echt vrouwelijk; er zijn panty's voor mannen, er zijn meggings (=mannenleggings), zeker als je kijkt bij ballet; en wat dacht je van de voetballers in de winterdag, die lopen echt niet allemaal met blote benen en gelijk hebben ze.
Zelf draag ik vrijwel uitsluitend damesschoenen, maar wel met platte of zo goed als platte hak. Met mijn maatje 40 heb ik weinig keuze bij mannenschoenen.
Ik vind het een prima idee om iets te organiseren met meer mensen dan alleen mannen in rok. Kom maar met een goed voorstel en ik kijk of ik van de partij kan zijn.
een fervent rokdrager
Kiltmans
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:19
Locatie: Brielle

Re: culturele wandelclub

Bericht door Kiltmans »

Misschien kunnen we een wandeling maken door Haarlem, waarbij telkens van restaurant naar restaurant wordt gelopen.
In het eerste restaurant krijg je een voorafje, het volgende de soep, enzovoorts.
Tussen de bedrijven door vertelt een gids een heleboel over de oude stad Haarlem.
Wij hebben zoiets al eens gedaan zo'n jaar of tien geleden en echt: het is hartstikke leuk!
Na afloop ben je wel tonnetje rond, maar voeding hebben wel allemaal nodig toch?

Moet wel ruim van te voren gepland worden.
Vanzelfsprekend kost dit wel wat geld!

Kiltmans
Plaats reactie