Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
marpie

Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Bericht door marpie »

Misschien werd dit onderwerp 'sport en rok' al wel aangehaald in het verleden maar zo ja moet dit toch al wel even
geleden zijn denk ik.
Sport en rok ? lukt dit ? Wel, ik denk het wel. Het hangt natuurlijk ook af om welke sport - of bij uitbreiding - actieve vrijetijdsbesteding het gaat.
Uiteraard is bvb judo in rok wat lastig :D maar ik denk toch wel dat bepaalde sporten moeten kunnen in rok.

Wandelen ? Check ! Tennis ? Check ! Lopen ? Absoluut check !
Ik loop zo'n 40 km per week en de laatste tijd meer en meer in een (sport)rok en geloof het of niet maar nog nooit heb ik daaromtrent een opmerking gehad.
En nochtans zijn mijn looprokjes vrij kort (het is nu eenmaal lastig om te lopen in een lange- of midirok hé ! ;)

Nog iemand ervaringen hiermee ?

Sorry voor het blurren van het gezicht.
Bijlagen
20210420_175312_resized.jpg
mrcsk

Re: Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Bericht door mrcsk »

Ja dat is lang geleden .Met shortrokje hebt ge veel mogelijkheden zoals lopen .tennissen . voetballen en ook fietsen. toen was er nog een groepsfoto met wielrenners in zo rokje .

Ik wil ook nog wat sport doen maar mijn gezondheid wil het niet .Probeer wel nog wat te wandelen .
Ze zeggen dat sport gezond is , blijf voort doen als je nog kunt.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
mrcsk

Bericht door mrcsk »

Ja dat is lang geleden .Met shortrokje hebt ge veel mogelijkheden zoals lopen .tennissen . voetballen en ook fietsen. toen was er nog een groepsfoto met wielrenners in zo rokje .

Ik wil ook nog wat sport doen maar mijn gezondheid wil het niet .Probeer wel nog wat te wandelen .
Ze zeggen dat sport gezond is , blijf voort doen als je nog kunt.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
marpie

Bericht door marpie »

Bedankt voor de leuke reactie.

Gelukkig lukt het voor mij nog om te sporten. Ben ook niet zo piepjong meer maar zolang het lopen lukt doe ik verder.
Ik ga ook regelmatig samen met de echtgenote wandelen en dat is telkens een plezier.

Ik moet je wel even corrigeren. Je spreekt van 'shortrokje' maar dat draag ik niet tijdens het lopen.
Het zijn gewone rokjes. Met alle respect voor de mannen die dat dragen maar naar bescheiden mening kun je dan
net zo goed een short dragen. Het zijn wel telkens aansluitende rokjes die tijdens het lopen niet kunnen opwaaien.
Wel heel kort maar zoals ik al aangaf : met langere modellen lukt het lopen niet hoor.
Ik heb denk ik wel nog paar foto's van andere modelletjes waar je heel duidelijk kunt zien dat het geen 'shortrokjes' zijn.
musa

Bericht door musa »

Ik loop tussen de 25 en 30 km per week en als het weer kan doe ik geregeld 10 km wedstrijden deze loop ik onder het uur.
Lopen doe ik niet in rok omdat ik meestal in de buurt loopt en vanwege een afspraak met mijn vrouw.
Afbeelding
Plaats reactie