outfit van de dag

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Ja Diko inderdaad , ik heb er zo één, gekocht bij Bonprix toen.. maar een jurk is voor mij veel makkelijker.. ik ben nogal corpulent, dik zeg maar. Momenteel 116kg. Kom van 120kg, maar ik ben aan t diëten... Houdt in minder eten .. Dus mijn rokjes zitten in de wachtkamer...😂😂
Groeten , en ik zou zeggen , keep on rokking...😂😂
Bijlagen
inCollage_20210616_015302597_copy_192x420.jpg
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: outfit van de dag

Bericht door jaguar »

Kortrokje schreef: 17 jun 2021 00:22
marpie schreef: 16 jun 2021 21:50 Mooi hoor Kortrokje ! Heel leuk stofje !

Deze morgen moest ik iets ophalen op zowat 30 km van huis. Het was nog niet zo warm dus ben ik vertrokken met het rode jasje.
Kon ik wel heel snel uitdoen hoor, het werd wel heel warm anders ! :D

Ik vind het heerlijk jurkjes zoals dit te dragen maar dat kan ik alleen als ik wat verder van huis moet zijn waar niemand me kent.

Ik zou het ook anders willen maar kom, het is voorlopig niet anders. :roll:

Je hebt een heel mooi jurkje aan ,Marpie..
Je hebt er ook "de lijn" voor om zoiets te dragen .👍👍👍👍
Bedankt !
Laatst gewijzigd door jaguar op 12 okt 2022 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Ja inderdaad, u bent zeker actief. U werkt ook nog. Ik ben al een paar jaren op pensioen. Maar ik ben te dik, 120kg.. Maar ik heb nu terug een diëtiste geraadpleegd en ik ben aan t vermageren sinds een drietal weken, ik zit nu al op 115kg... Maar 120 kg of 80 kilo , ik draag rokken en sinds vorige zomer meestal jurken.. jurken die nogal wijd zitten . Een jurk is ook nog makkelijker dan een rok hé.. Zeker als men niet de ideale lijn heeft..😂😂 zoals ik.
Groeten Marpie en keep on rokking....
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Mijn jurk voor vandaag... Nogal fris dus een warmere jurk met driekwart mouwen..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: outfit van de dag

Bericht door jaguar »

Vrijdag ga ik namiddagje shoppen en ik dacht er over na om dit in rok of kleed te doen.
Als ik ervoor zou gaan dacht ik aan 1 van deze drie outfits.

Graag jullie mening.

Het bruine kleedje is de gemakkelijkste outfit maar is natuurlijk wat vervelend als ik een rok wil passen, dan moet alles gelijk uit en sta ik in bloot bovenlijf. :roll: Kan natuurlijk ook deze even omhoog rollen...
Zwarte rok vind ik heel stijlvol maar net iets te kort dacht ik.
Midi rok zit ook bijzonder goed maar is heel nauw en verplicht mij tot kleinere pasjes. ;)

Ik begrijp de keuze stress van vrouwen hoe langer hoe beter ! :lol:
Indien geen van deze opties volgens jullie kan, ik heb nog wat wat meer outfits hoor... :D :D
Jacle
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2007 19:54

Re: outfit van de dag

Bericht door Jacle »

Als ik jou was, zou ik gewoon iets dragen waar je je comfortabel in voelt.
Niet een te korte rok, dat is met bukken weer lastig en ook niet te nauw natuurlijk.
Ik zou een iets wijdere rok kiezen waar je goed in kunt wandelen en shoppen.
Succes met jouw keuzestress :)

Ik vind het sowieso al dapper dat je zo gaat shoppen! Respect!
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: outfit van de dag

Bericht door jaguar »

Jacle schreef: 05 jul 2021 11:20 Als ik jou was, zou ik gewoon iets dragen waar je je comfortabel in voelt.
Niet een te korte rok, dat is met bukken weer lastig en ook niet te nauw natuurlijk.
Ik zou een iets wijdere rok kiezen waar je goed in kunt wandelen en shoppen.
Succes met jouw keuzestress :)

Ik vind het sowieso al dapper dat je zo gaat shoppen! Respect!
Bedankt voor de tips Jacle !
Tja, ik dacht ook ergens al dat geen van drie outfits helemaal goed is.
Wellicht wordt het nog wat anders.
Ik post misschien nog wel fotootje van wat het is geworden.
En dapper ? Tja, ik doe het wel ver van huis hoor. Er is altijd nog ergens de vrees herkend te worden.
Ik weet het, zou niet mogen maar kom, misschien in de toekomst?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

marpie schreef: 05 jul 2021 10:44 Vrijdag ga ik namiddagje shoppen en ik dacht er over na om dit in rok of kleed te doen.
Als ik ervoor zou gaan dacht ik aan 1 van deze drie outfits.

Graag jullie mening.

Het bruine kleedje is de gemakkelijkste outfit maar is natuurlijk wat vervelend als ik een rok wil passen, dan moet alles gelijk uit en sta ik in bloot bovenlijf. :roll: Kan natuurlijk ook deze even omhoog rollen...
Zwarte rok vind ik heel stijlvol maar net iets te kort dacht ik.
Midi rok zit ook bijzonder goed maar is heel nauw en verplicht mij tot kleinere pasjes. ;)

Ik begrijp de keuze stress van vrouwen hoe langer hoe beter ! :lol:
Indien geen van deze opties volgens jullie kan, ik heb nog wat wat meer outfits hoor... :D :D
Persoonlijk vind ik die alle drie mooi... En je hebt de lijn om zoiets te kunnen dragen. Maar da's mijn mening hé.. Ik kan zoiets niet dragen.. Ik heb er het figuur niet voor met mijn momenteel 111,7kg..
Draag jij maar waar je je goed bij voelt, en wat je zelf graag ziet, of liefst ziet..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: outfit van de dag

Bericht door MaricaV »

Gisteren in Katwijk off all places, kwam ik een oudere man in een dierenbenodigdhedenwinkel tegen, gekleed in een kort rokje met een mooi shirtje erboven en een mooie ketting om zijn nek.

Hij moet de conversatie gevolgd hebben die ik met de eigenaresse van die winkel had over de afvalbak van de overburen die niet klaarstond.

Later die dag zag ik opnieuw die man lopen en ik stopte de vuilnisauto en hij herkende mij direkt. Ik vroeg hem of hij deze site kende, en ja die kende hij. Ik complimenteerde hem met zijn kledingkeuze, en zei dat meer mannen het moesten proberen om die stap te maken.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Mijn jurk vandaag ....
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie