Vandaag was het eindelijk zover

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Magnifique1
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2023 22:12

Vandaag was het eindelijk zover

Bericht door Magnifique1 »

Vrijdag 3 februari was het zover. Recent heb ik me aangemeld voor dit forum. Na het lezen van de vele ervaringen en meningen had ik besloten dat het vrijdag 3 februari ging gebeuren. 'S middags had vrij genomen. Mezelf in een warme jacquard kokerrok gehuld met opaque 100den kousen. Ik was naar een parkeerterrein van wegrestaurant Napoleon nabij Hank. Op dit tijdstip waren een stuk of 4 trucks en een 10-tal auto's. Helemaal in het uiterste hoekje geparkeerd. Daar een wandelingetje gemaakt over de parking. Er liepen (in de verte) wat mensen af en aan. Wow, een bevrijding! In het openbaar (min of meer dan). Ook had ik een warme jas bij. Ook daar even mee gelopen en foto's gemaakt.

In de middag moest ik naar Roosendaal, nabij het station een pakketje ophalen. Ik had besloten dat dat dan ook maar in rok ging gebeuren. Op het parkeerterrein bij het station geparkeerd. 1e horde... parkeerkaarten halen. 2e horde, paar honderd meter verderop voor het station langs. Gelukkig geen negatieve opmerkingen. Maar een bijzondere positieve ervaring. Hier durfde ik echt niet te stoppen voor een selfie.
Bijlagen
C0BBF5B9-9090-4248-AFE2-286192D662E0.jpeg
C0BBF5B9-9090-4248-AFE2-286192D662E0.jpeg (16.82 KiB) 3976 keer bekeken
C9E960F8-BD9E-4549-A929-09BF1111401B.png
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Vandaag was het eindelijk zover

Bericht door Kortrokje »

Mooi hoor Magnifique 1... Goed zo... Zo verder opbouwen als jij dat zo nodig hebt, en op de duur ga je dat héél normaal, natuurlijk doen.. Alsof je t al héél je leven draagt. Trouwens je hoeft niet bang te zijn van reacties denk ik... Ik moet zeggen, ikzelf heb nog nooit negatieve reacties gehad.. Lachen gebeurd soms wel eens, maar dat is niks... Maar anders nee hoor... Verwijten of fysieke reacties nee, nog nooit... Dus doen zou ik zeggen... Succes..
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Vandaag was het eindelijk zover

Bericht door DiKo »

Van harte gefeliciteerd Magnifique.
C"est magnifique vraiment!! ( als je begrijpt wat ik bedoel.)
Wat jij gedaan hebt is een grote stap vooruit!! Ik zou willen dat ik dit ook zou doen ( = zou durven).
Misschien niet zo slim om het vrachtwagentje met naam in beeld te hebben, maar als die niets met jou te maken heeft, dan tóch 2 prachtige foto's.
Ik ben een beetje jaloers op je, want ik durf nog niet wat jij nu hebt gedaan.
Magnifique1
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2023 22:12

Re: Vandaag was het eindelijk zover

Bericht door Magnifique1 »

Francais c'est pas de probleme! Die vrachtwagen staat daar volgens mij al jaren. Precies op de hoek. Automobilisten op de A27 zien de reclame zo goed 😉.

Op die parking was het vrij veilig. Vlakbij de auto met de neus in wegrijd richting geparkeerd.
In Roosendaal moed verzamelt, uitgestapt en even tussen de auto en de deur rond gekeken. Niet te veel mensen... go, naar de automaat. Terug naar de auto wat mensen dichtbij gepasseerd. Die keken niet op of om, en eerlijk, ik heb geen idee of het man of vrouw was. Daarna ticket achter de voorruit, rok nog even goed gedaan. En gaan.... zo zelfverzekerd mogelijk gekeken en in een rustig tempo gaan lopen. Niet stoppen natuurlijk, maar ook niet gezien of iemand keek. Het gevoel was dat iedere passant stopte, omkeek etc....
afijn, volgende keer zeker weer! Nu nog hopen op beter weer.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Vandaag was het eindelijk zover

Bericht door Kortrokje »

Magnifique 1,Gewoon normaal doen... En ik ben er vrij zeker van dat alles rustig gaat verlopen.. Ik woon in een stad van+-43000 inwoners, en ik heb nog nooit iets negatiefs ervaren... Kwestie verbaal , of fysiek, misschien eens lachen, dat zijn dan vooral jongeren als ze met meerdere zijn.. Maar nee, niks om mij ervan te weerhouden om mijn rokken en jurken te dragen openbaar.. En dit nu toch al bijna 4 jaar...
Succes...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie