Treinrit in rok met panty en een aardige dag

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Treinrit in rok met panty en een aardige dag

Bericht door sam »

Afgelopen maandag een treinrit gemaakt: tenue zwarte jas, daaronder stoere paars/grijze trui, grije ribfluwelen rok tot op de knie en een grijze doorzichtige panty van Hudson en lage zwarte schoenen. Was wel spannend, want ik had het niet eerder gedaan. In het begin was ik wel nerveus ondanks het feit dat ik wel vaker in de openbaarheid in rok en panty heb rondgelopen. In Utrecht uitgestapt en er waren wel verbaasde blikken. Een paar oudere vrouwen spraken mij aan, ze hadden opmerkingen of ik wel goed bij mijn hoofd was. "Nee", zei ik, maar wie is dat wel? Er ontstond daarna een leuk gesprek en ik vertelde dat ik zo nu en dan op deze wijze met kleding experimenteer. Daarna kwam het gesprek in een andere fase en uiteraard (stelletje floeperds) kwamen de complimenteren over de combinatie en over mijn benen, de rok, de panty en daarna heb ik met 2 dames gelunched. Toen merkte ik dat - op het moment dat je als man in rok in het gezelschap met dames bent - geen bijzondere aandacht van het publiek krijgt. Was een leuke middag en ik ben daarna in een overvolle trein gestapt en tot het thuis station heb ik gestaan omdat er geen plek was. Tsja en dan val je niet meer op. Een heel aardige dag
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Treinrit in rok met panty en een aardige dag

Bericht door jan »

Leuk Sam, zo'n ontmoeting en ook wel bemoedigend.
Het is sowieso een algemeen advies om als je voor het eerst 'publiek' gaat dat te doen in een zo druk mogelijke omgeving.
Als je op een zomerse zaterdag het Waterlooplein 'doet' weet je zeker dat je niet opvalt en dat pept je zelfvertrouwen enorm op.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Treinrit in rok met panty en een aardige dag

Bericht door Jos »

ja zo eenvoudig gaat dat. je gaat gewoon de straat op of waar dan ook en kijkt met open vizier de wereld in. Je krijgt de meest leuke discussies, die uiteindelijk vrijwel allemaal heel positief zijn.
sam schreef:Een paar oudere vrouwen spraken mij aan, ze hadden opmerkingen of ik wel goed bij mijn hoofd was. "Nee", zei ik, maar wie is dat wel? Er ontstond daarna een leuk gesprek en ik vertelde dat ik zo nu en dan op deze wijze met kleding experimenteer.
Zelf ontmoette ik van de week bij een supermarkt een vrouw van mijn leeftijd (50+) met haar man, die mij een compliment gaf, omdat ik een rok droeg en vroeg mij wat ik vond van haar rok: een lange enigszins zigeunerachtige rok met prachtige en toch enigszins gedekte kleuren. Ik vertelde haar, dat ik het een prachtige rok vond, maar er zelf (nog) niet mee zou lopen. Waarop zij meteen vroeg, waarom niet ? Ik antwoordde haar dat ik niet te vrouwelijk wil overkomen, maar dat vond zij onzin, ik moest gewoon dragen wat ik mooi vind.
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Treinrit in rok met panty en een aardige dag

Bericht door willi »

. . . of ik wel goed bij mijn hoofd was. "Nee", zei ik, maar wie is dat wel? . . .

Kijk, met zo’n opmerking kun je wat. Dat geeft je de mogelijkheid om adequaat te reageren.

. . . waarom niet ? Ik antwoordde haar dat ik niet te vrouwelijk wil overkomen, maar dat vond zij onzin, ik moest gewoon dragen wat ik mooi vind.

Zie je wel dat er mensen (vrouwen) zijn die er anders over denken dan de tuthola’s.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Treinrit in rok met panty en een aardige dag

Bericht door sam »

Heb inmiddels weer contact gehad met een van de dames. Zij belde mij op om een afspraak te maken. Ik heb toen gevraagd of het dan de bedoeling was om weer in rok te verschijnen. Het antwoord was 'ja'. Ik was wel verbaasd want zij was degene die eerst het meest sceptisch stond. Hebben toen afgesproken en ik heb een spijkerrok met donkerblauwe panty aangetrokken en een donkerblauw colbertje met stropdas, ben in de auto gestapt er naar toe gereden. We hebben er afgelopen zondag weer een gezellige dag van gemaakt. Museum bezocht. Vanwege het slechte weer waren daarveel mensen. Had wel de nodige bekijks, maar tot veel opmerkingen heeft dat niet geleid. Op de terugweg moest ik tanken en bij het afrekenen vroeg de man bij de kassa of 'dat' nou lekker zat. Ik heb dat bevestigd en hem gezegd dat hij het zelf eens moest proberen... Weer een geslaagd experiment
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Treinrit in rok met panty en een aardige dag

Bericht door mrcsk »

Weer een mooi ervaring op gedaan .
Prachtig.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Treinrit in rok met panty en een aardige dag

Bericht door jan »

Wat een prachtige avonturen maak jij mee, Sam.

Mag ik hieruit opmaken dat als je met mensen (vrouwen) in contact wilt komen je gewoon een rok met panty aan doet en je in de drukte begeeft?
Handig, hoef je niet meer op datingsites.

Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Treinrit in rok met panty en een aardige dag

Bericht door musa »

super wat jij meemaakt,hopelijk heb je nog zulke reacties.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Treinrit in rok met panty en een aardige dag

Bericht door sam »

jan schreef:Wat een prachtige avonturen maak jij mee, Sam.

Mag ik hieruit opmaken dat als je met mensen (vrouwen) in contact wilt komen je gewoon een rok met panty aan doet en je in de drukte begeeft?

Jan.
Ik denk dat het een kwestie is van gewoon leuke mensen tegen komen en jezelf openstellen voor contact. Nu zijn deze outfits die ik droeg inderdaad niet alledaags maar wel heel netjes. Uit de reacties krijg ik te horen dat het mooi staat en als je gewoon aardige mensen tegenkomt dan krijg je leuke reacties.
roktom2
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 okt 2011 19:30
Locatie: Vlaardingen

Re: Treinrit in rok met panty en een aardige dag

Bericht door roktom2 »

Gewoon doen is hier hier motto.
Doe ik ook.
En kijk, niemand ziet het, of heeft het in de gaten.
Ziekenhuis R.dam, ben er gewoon in rok naar toe gegaan, en ............ niets dus.
Geen mens die het ziet.
Ze willen het gewoon niet zien, denk ik.
Zelfs in het dames WC niet..........
Ja ik ben in de dames WC geweest, in rok.
Gewoon doen dus.........
Rok al vanaf 1972
Plaats reactie