Vakantie Schotland

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Vakantie Schotland

Bericht door john »

Nu is een vakantie in Schotland een ultieme kans om lekker een kilt te dragen, dus het de koe maar bij de horens gevat.

Vanaf de ochtend van aankomst in Newcastle met de ferry afgelopen vrijdag heb ik nu alweer twee volle dagen gekilt rondgelopen in het reisgezelschap.
Vrijdag ondwerweg via Edinburg naar het verblijfshitel. Vandaag met de trein van Fort William naar Mallaig.
Voor morgen staat er nog een kilt-dag uhh treinrit op het programma.

John
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Vakantie Schotland

Bericht door jan »

The Royal Mile in Edinburgh is het Walhalla voor kiltzoekers. Je struikelt haast over de kiltwinkels met zeer betaalbare toeristen kilts. Een bezoek aan The Mill vlakbij the Castle is een onvergetelijke belevenis. Ook North Bridge moet je even bekijken.
In de reisgidsen staat Princesstreet als belangrijkste winkelstraat maar dat is allang niet meer zo. Het Scott Memorial is een foto waard maar de kleur is bepaald door uitlaatgassen van bussen en taxi"s. Daar mag wel een sopje overheen. Het Apex hotel is betaalbaar en heeft een uitstekend ontbijtbuffet met vers fruit salade en alles wat je maar wil. Warme dingen moet je apart bestellen en (duur) betalen maar wie wil er 's-morgens witte bonen in tomatensaus en saucijsjes? Ik niet!
Probeer je bezoek te plannen tijdens "The Fringe" dan zie je theatergroepen die stukjes spelen uit hun programma"s. Super gezellig allemaal. Vergelijkbaar met onze Uitmarkten. Dit alles op The Royal Mile.

Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Vakantie Schotland

Bericht door john »

@Jan,

Bedankt voor jr reactie, maar met een georganiseerde busreis heb je vaak niet zoveel tijd om uitgebreid een plaats te bezoeken.
Veel info was mij overigens al bekend, maar toch bedankt voor het delen.

John
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Vakantie Schotland

Bericht door jan »

Ik was helemaal niet met een busreis, hoe kom je erbij!
Als ik ergens naar toe wil boek ik gewoon een vliegtuig op internet en omdat ik niks wilde missen heb ik een nacht in een hotel geslapen. Ik neem ook absoluut niemand mee want dat is altijd een blok aan het been.
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Vakantie Schotland

Bericht door WesleyN »

Goed idee om zo op vakantie te gaan. Ik wens je veel plezier. Deze berichten lees je op je hotelkamer zeker. Ben je alleen op vakantie? (De groep niet meegerekend, bedoel ik).
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Vakantie Schotland

Bericht door WesleyN »

PS Als bij het plaatsen van een bericht de website niet helemaal correct werkt en over netwerkkabels en dergelijken begint te zeuren. Klik dan op het pijltje linksboven (= vorige pagina). Kopieer wat je geschreven hebt. Open opnieuw de website en dan hoef je alleen nog maar de gekopieerde teksten opnieuw te plaatsen. Dat scheelt dubbel typewerk. Tip van een ervaren internetter... :D
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Vakantie Schotland

Bericht door john »

@Jan, ik bedoelde absoluut niet dat jij met een busreis mee was. Dat gold alleen voor mij.

@Wesley, ik was same n met een vriendin die het dragen van een rok doir mij wel leuk vindt en het accepteert.

Helaas wisten de beruchte Scottish midgets (gemene kleine muggen) mij flink te raken. Daarmee wisten ze mijn benen flink te raken, wat vervolgens twee dagen aanzielijke jeuk en blaasjes opleverde. Eind kikt avontuur voor dit moment.

John

Klik even op de foto dan staat hij wel rechtop.
Bijlagen
Mijzelf bij het hotel
Mijzelf bij het hotel
René
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 nov 2014 14:21

Re: Vakantie Schotland

Bericht door René »

Hoi John,

Panty's zijn een uitkomst bij muggenbeten. Neem een huidkleurige, daar ziet niemand iets van en het is nog lekker warm ook, want aan je jas te zien hebben jullie geen hittegolf.
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Vakantie Schotland

Bericht door john »

Je gaat toch geen panty dragen onder een kilt!!

Dan kun je ook wel in een moderne legging op pad gaan.

Maar het was in de vroege avond al we wat frisser. Dus vandaar het jack oo de foto. Overdag was het een aangename 20-22 graden.

John
Plaats reactie