De Kilt in de openbaarheid

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

De Kilt in de openbaarheid

Bericht door Yvan »

Een vraagje aan de kiltdragers:

Wat is jullie ervaring in de openbaarheid? Vanaf volgende week mag ik de deur uit in kilt, waaraan mag ik me verwachten?
Ik ben niet snel van de kaart te brengen en heb al wat eelt op mijn ziel, als ik het zo mag zeggen, door het openbaar en zichtbaar dragen van panty's.

Grtz
Yvan
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: De Kilt in de openbaarheid

Bericht door Jos »

de kilt voor mannen is het meest geaccepteerd. Meestal vragen ze of je een Schot bent of iets dergelijks.
Belangrijkste is en blijft, dat je zelf lekker in je vel in zit en uitstraalt dat het de normaalste zaak van de wereld is wat je draagt.
Je kunt nooit alle reacties voorspellen, als ze al komen.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: De Kilt in de openbaarheid

Bericht door Yvan »

Bedankt voor de info, Jos. Inderdaad, je dient zelfzekerheid uit te stralen als je aan zoiets begint. Voor mezelf zie ik daar weinig problemen in. ;)
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: De Kilt in de openbaarheid

Bericht door john »

Gisteren ben ik "in kilt" naar de Gothic en Fantasy beurs in Rijswijk geweest. Eigenlijk gewoon van huis vertrokken in kilt.
Op de beurs diverse mannen in kilt gezien. Enkele dames waren ook enthousiast over mijn kilt-dragen.

Eigenlijk gewoon doen dus alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Kijken en gniffelen doen ze toch wel, ook al leg je het uit.
Maar de meesten valt het niet eens op.

John
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: De Kilt in de openbaarheid

Bericht door Yvan »

Morgen voor de eerste keer de deur uit in een kilt, ik sta al te popelen. Het is nog geen sinecure om met een kilt te gaan zitten zonder Marina haar strijkwerk naar de knoppen te helpen. Gelukkig zijn er op YouTube genoeg filmpjes te zien over hoe je met een kilt omspringt. Ben echt benieuwd voor morgen om van mijn vrijheid te kunnen proeven. ;)
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: De Kilt in de openbaarheid

Bericht door Yvan »

Het was een zalig weertje rond de middag. De dagtaak zat erop om 13:00 uur, maar het was eerder 13:20 vooraleer de kilt "gekeurd" was door de, voornamelijk vrouwelijke, medewerkers. Enkel maar positieve reacties en natuurlijk de vraag "Wat draag je daaronder"? :lol:

Op de weg naar huis gestopt in de Carrefour voor de boodschappen. Aan de kassa waren er een paar mensen die me stonden aan te gapen en op de parking kwamen er zelfs een paar smartphones boven. (Als je in het geniep een foto wil maken zorg er dan wel voor dat de flits niet afgaat) :roll:

Enfin, de eerste dag was zo een beetje wat ik ervan verwacht had en Marina voelde haar relatief op haar gemak, (we werken beiden in hetzelfde bedrijf), het was ten andere zij die mijn collega's had verteld dat ik naar het werk gekomen was in een kilt.

Morgen is mijn kilt weer van de partij ;)
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: De Kilt in de openbaarheid

Bericht door john »

"Wat draag je daaronder"?
Persoonlijk vindt ik dit een heel onfatsoenlijke vraag, zowel van de dames als de heren.
Je vraagt zoiets toch ook niet aan rokdragende dames.!!!

Maar als er dan een antwoord moet komen: "Gewoon sokken en schoenen. Wat anders?"

John
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: De Kilt in de openbaarheid

Bericht door Yvan »

Ach, het was een beetje plagend. Hilariteit toen ik de dames voorstelde om het te laten zien.. :lol:

Slechter vind ik dat een mens nergens nog veilig is voor die verdomde smartphone en dat men het blijkbaar vanzelfsprekend vindt dat men het allemaal zomaar kan fotograferen. Fatsoen is tegenwoordig een onbekend begrip geworden. In wezen heb ik er niets op tegen, maar het is de manier waarop.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: De Kilt in de openbaarheid

Bericht door jan »

Op de vraag "wat heb je eronder aan?" zeg ik altijd "voor 5 euro laat ik het zien".
Dat heeft me één keer inderdaad 5 euro opgeleverd.

Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: De Kilt in de openbaarheid

Bericht door WesleyN »

Oh ik sta met diverse vrouwen op de foto. Leuk als vrouwen met mij op de foto willen staan. Ik zeg altijd ja.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie