Shoppen

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Shoppen

Bericht door beachlion »

RokkenRob schreef: 30 dec 2019 12:18
beachlion schreef: 29 dec 2019 19:47 Alleen die zwarte laarzen roepen bij mij associaties op van een duistere periode in de recente geschiedenis van Europa. Ik hoop dat er geen spijkerbeslag onder die laarzen zit.

Wim,

Waar dit op mag slaan is mij een raadsel en snap daarom ook niet waarom jij deze reactie plaatst, had van jou toch meer wijsheid verwacht.
Dat ik hier de zeik over in heb moge duidelijk zijn, want ik wordt niet graag geassocieerd met een nazi.
Kan het zijn dat jullie elkaar thuis op die manier begroeten en daar zeer sterk mee verbonden voelen???

Rob
Rob,

Ik had niet de bedoeling je persoonlijk aan te vallen en je zeer zeker niet met een nazi te vergelijken.

Ik ben wel in de oorlog geboren maar heb daar geen enkele herinnering aan. Echter nog jaren na de oorlog was het wel het belangrijkste onderwerp van gesprek als de familie bij elkaar was. De familie was dan ook niet ongeschonden uit de oorlog gekomen. Als je ook nog in Den Haag geboren bent waar bijna 25% van de huizen verwoest is door de oorlog en je als kind in die kaalslag speelde omdat je er vlak bij woonde dan zit de ellende stevig in je systeem. Het heeft jaren geduurd voordat ik er wat afstand van kon nemen. Zo veel zelfs dat ik dacht een ietwat luchtig commentaar te kunnen geven maar dat viel niet in goede aarde.

M'n excuses daarvoor.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Shoppen

Bericht door Rik »

beachlion schreef: 29 dec 2019 19:47 Alleen die zwarte laarzen roepen bij mij associaties op van een duistere periode in de recente geschiedenis van Europa.
Alle motorrijders dragen zwarte laarzen hoor en hebben geen enkele associatie met dat verleden hoor, ik vind ze niet echt passen bij Robs outfit en zie bij rokken en jurken sowieso liever de bruine laarzen en een minder plomp model, waarschijnlijk kwam je opmerking daardoor.
Zwart en plomp van vorm staat in te fel contrast met de elegantie van de kledij ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Shoppen

Bericht door beachlion »

Rik schreef: 06 jan 2020 22:51
beachlion schreef: 29 dec 2019 19:47 Alleen die zwarte laarzen roepen bij mij associaties op van een duistere periode in de recente geschiedenis van Europa.
Alle motorrijders dragen zwarte laarzen hoor en hebben geen enkele associatie met dat verleden hoor, ik vind ze niet echt passen bij Robs outfit en zie bij rokken en jurken sowieso liever de bruine laarzen en een minder plomp model, waarschijnlijk kwam je opmerking daardoor.
Zwart en plomp van vorm staat in te fel contrast met de elegantie van de kledij ;)
Als motorrijder kan ik bevestigen dat vele motorrijders laarzen dragen al hoeft dat niet per sé zwart te zijn. Als je de veiligheid hoog in het vaandel hebt is het dragen van speciale motorlaarzen vanzelfsprekend. Maar bij het dragen van normale kleding lijkt me een ietwat elegantere stijl gepast. Ook al heb ik weinig gevoel voor de estetica in het algemeen, een sierlijke belijning kan ik wel waarderen.

Nogmaals, het was niet op de man gespeeld maar m'n automatische reactie.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Shoppen

Bericht door wimjansma »

Beste vrienden, laat dat heerlijke, bekoorlijke, verrukkelijke rokje onze leidraad zijn en blijven. Laten wij ons niet laten afleiden van ons doel: dat begeerlijke kledingstuk dragen, dat ons al zo lang is voorbehouden. En waarop steeds nog een taboe rust.
In dat kader is het schoeisel van ondergeschikt belang. Je kunt per slot van rekening ook rondlopen op blote voeten.
Maar dat rokje..... daar gaat het om.
Plaats reactie