Rokseizoen 2019

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door beachlion »

De afgelopen vier dagen ben ik naar de kust gegaan om waardig de zomer af te sluiten. Ik verbleef in een hotel op een 20 minuten rijden van m'n favoriete strand. Ik had een overdosis aan rokken en schoenen meegenomen. En als ik niet naakt of in string was had ik een rok aan. Al die tijd hooguit een wat nadrukkelijker blik van iemand. En keer deed ik een lunch in een klein Italiaans restaurant en een groep wegwerkers nam zo'n beetje de helft van de beschikbare plaatsen in. Ik was in een minirok en ballerina's. Een enkeling keek even op en ging weer verder met eten.

Ik had schoenen met een 8 cm hak mee en toen ik een keer 's avonds terug kwam van het diner wilde ik ze uitproberen. Het leek rustig maar toen ik het hotel binnen ging kwam er een paartje uit. De vrouw keek even op en neer en ze gingen zonder verdere reactie weer verder. In de lift stapten twee jonge vrouwen in en één keek even naar de rok en schoenen maar gaf geen krimp.

Op de laatste dag bij het naar huis gaan wilde ik tanken en wat te drinken halen. Ik had de 8 cm hakken al aangetrokken maar net toen ik de auto uit wilde kwam er een politieauto aanrijden. Twee stevige en bars kijkende state troopers gingen de winkel in. Ik heb toen maar m'n 5 cm blokhakken aangetrokken want ik wil geen onnodige problemen veroorzaken. Ik ben toch wel een schijtert op dat punt.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door WesleyN »

Volgens mij heb je veel lef. We hebben allemaal weleens even van mhh. Maar als je met een minirok en balerina's in een restaurant durft aan te schuiven en dan ook nog met een snor. ... een schijtert? Nou nee niet echt.

Oh ja. Nog leuk je gesproken te hebben. Een beetje verbaasd dat wel. Maar je deed het op het juiste moment. Dus ik hoefde geen vragen te beantwoorden bij mijn vrouw. Van wie is dat?
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door beachlion »

Ik heb nog wat foto's van m'n verblijf aan de kust. Zoals vaak wordt gezegd: geen foto's, dan is het niet gebeurd.
M'n hotel
M'n hotel
Gereed om te gaan dineren
Gereed om te gaan dineren
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door beachlion »

Gisteren was het waarschijnlijk de laatste mooie stranddag van het seizoen en dat moest ik natuurlijk waarnemen. En het was een heerlijke dag, ondanks het frisse begin en het feit dat het een officieële feestdag was, Columbus Day. Op de terugweg tankte ik traditiegetrouw bij m'n tankstation en ging daarna de winkel in om m'n Mountain Dew te halen.

Ik was (natuurlijk) in rok maar had ook schoenen met 8 cm hakken aan. Van het bezoek heb ik een video gemaakt met de action cam. Bijgaand twee foto's ervan.
Gas station high heels HD_Moment(2)q.jpg
Gas station high heels HD_Moment(3)q.jpg
Het was de tweede keer dat ik met deze schoenen de winkel in ging maar het voelde toch even vreemd aan toen ik de parking overstak. Maar eenmaal in beweging voelde het vrij natuurlijk aan. De schoenen lopen erg comfortabel en passen perfect. Toen ik de deur wilde openen kwam er net een familie die naar buiten wilde. Ik hield de deur open en de man dankte me erg vriendelijk. Geen vreemde blikken van de horde. Tijdens het tappen liep een jonge donkere kassadame voorbij die me erg vriendelijk groette. Ze had me al eerder in een rok gezien. Toen ik bij de zelfbedieningskassa afrekende was ze weer op haar post. Toen ik de zaak verliet was ik de enige tegen wie ze zei:"Have a nice day" en weer met een kamerbrede glimlach.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door RokkenRob »

Als je regelmatig op dezelfde plaatsen komt in rok, dan is het nieuwtje er naar een paar keer af en vinden ze zelf ook allemaal heel normaal.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door beachlion »

Misschien vinden ze het normaal dat ik in een rok rondloop maar het feit dat een man in rok rondloopt blijft ook na wat gewenning toch uitzonderlijk. De vaste medewerkers zullen me wel herkennen na een paar bezoeken maar de kans dat je een klant treft die je eerder gezien heeft is erg klein.

Ook in m'n vaste supermarkt geldt hetzelfde. Maar daar wisselt het personeel regelmatig. Er zijn wel een paar mensen die er al jaren werken maar met het gemak waarmee je wordt ontslagen of zelf ontslag neemt in Amerika is dat niet verwonderlijk.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door RokkenRob »

Misschien dat de mentaliteit in de USA anders is dan hier in NL op dit gebied?

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door beachlion »

RokkenRob schreef: 16 okt 2019 18:29 Misschien dat de mentaliteit in de USA anders is dan hier in NL op dit gebied?

Rob
Bedoel je het reageren op een man in een rok of het ontslagbeleid in Amerika?
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door RokkenRob »

Ik bedoel op het dragen van een rok door een man.
Omdat aan de ene kant alles kan in de US, maar aan de andere kant zijn ze weer zeer preuts.
Maar ik ken de US alleen maar van de tv, ben er nog nooit geweest en zal er waarschijnlijk ook nooit komen.
Wat ik dan wel weer jammer vind, want ik had graag eens een paar van mooie glimmende Mack's, Peterbild's, Kenworth's enz gezien.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door beachlion »

Een groot deel van de Amerikanen is erg preuts maar dat gaat meer over het blootstellen van blote huid in het algemeen en van de ondeugende lichaamsdelen in het bijzonder. Een vrij klein deel heeft iets tegen het dragen van vrouwelijke attributen door mannen. Die laatste groep betreft meestal doorgeslagen religieuzen.
In Allentown was een hoofdkantoor van Mack gevestigd maar dat is verplaatst. De Mack Boulevard herinnert er nog aan. Het gebouw op de achtergrond is het voormalige hoofdkantoor.
Mack Blvd.jpg
Verder is er nog een Mack museum in Allentown op het terrein waar trucks getest worden. Gedurende een deel van de oorlog (WW2) bouwde Mack vliegtuigen. Er werd zelfs een vliegveld nabij de fabriek gebouwd.

Ik had zelf ook nooit gedacht in Amerika te komen, zeker niet gezien de toestand van de laatste 50 jaar. Maar zeg nooit nooit.
Plaats reactie