Rokseizoen 2019

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door beachlion »

Nog wat foto's vanuit het Mackmuseum. Niet alles was glimmend gepoetst.
P1010292q.jpg
P1010293q.jpg
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door RokkenRob »

Dit zijn mooie plaatjes van nostalgische voertuigen.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door beachlion »

Gisteren moest ik de auto naar de garage brengen omdat de stuurbekrachtiging olie verloor. Meestal neem ik m'n fiets mee in de auto als de auto in de garage moet overnachten. Maar het was zulk een lekker weer dat ik besloot terug te lopen. Het was ruim 15C met een stralend blauwe lucht en in de zon voelde het gewoon zomers aan.

De tocht van ongeveer 5 km ging van het noordwesten naar het zuidoosten van de stad waarbij ik dwars door het centrum liep. De scholen gingen ook uit zodat er overal jongeren op straat liepen en er een overdosis aan gele schoolbussen zich door het verkeer ploegden. De onderstaande lijst geeft weer wat ik ten aanzien van m'n rok bemerkte.

Tweemaal gefloten vanuit een langsrijdende auto.
Drie keer schreeuwde iemand iets dat ik niet kon verstaan vanwege de luide muziek uit die auto. Het kan daarom natuurlijk ook op iets anders slaan.
Een politieagent op fietspatrouille op de stoep stak z'n duim op.
Bij het oversteken van twee kruispunten werd ik door volwassen klaar-overs geholpen. Beide dames hadden een brede glimlach.
Een schooljongen in een groepje noemde me "cutie" maar wel van een veilige afstand. Hij moest natuurlijk de blits maken tegenover z'n maatjes.
Een pick-up truck knalde op een verkeersdrempel omdat de man vergat af te remmen toen hij naar me keek.
Diverse vrouwen, meest 40ers, die een waarderende glimlach toonden.

Geen van deze gebeurtenissen kwam ook maar in de buurt van het onheil dat m'n vrouw voorspelde als ik in rok over straat ga. Zelfs niet als ik door het centrum loop waar enkele buurten bepaald niet tot de fijnsten van Allentown behoren.

Bijna dacht ik dat ik een wegwerker in een minirok zag. Echter toen ik naderbij kwam bleek het om een grote toolbelt te gaan en een strak aansluitende broek met een khaki kleur die bijna een huidskleur benaderde.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door Redhawkje »

Attitude en selfconfidence is alles wat je nodig hebt, jij hebt dat duidelijk. Ik blaakte ook van zelfvertrouwen toen ik voor het eerst in een rokje , en later compleet als vrouw naar buiten ging.
Marica
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2019

Bericht door beachlion »

Ook al zeg ik tegen mezelf dat ik voor hetere vuren gestaan heb, elke verdere stap moet ik eerst intern overwinnen. Op dat gebied is m'n vrouw een flink remmende factor. Ze is onwrikbaar vastgeroest in haar vooroordelen en al kan ik me buiten vertonen in rok, ze wil niet samen met mij in rok buiten gezien worden. Dus daardoor moet ik m'n verdere ontwikkeling laten plaatsvinden buiten de regio Allentown. Zoals de hakken in het tankstation in New Jersey.
Plaats reactie