2 nieuwe rokken gekocht

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

2 nieuwe rokken gekocht

Bericht door jptje »

Donderdag heb ik een spijkerrok en rok van het zelfde stof als een joggingbroek.
Beide gekocht rok dragend in de kringloopwinkel.
Geen reactie’s gehad.
Gr Jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: 2 nieuwe rokken gekocht

Bericht door Rik »

Ik koop ook regelmatig kledij voor mijn vrouw omdat ik graag had dat ze zaken zou dragen die ik leuk vond. Laatst kocht ik in de kringloopwinkel 2 denim rokken voor haar waar ze heel blij mee was. Ze vond die modellen niet in de kledingwinkels zei ze. Dat was meteen ook de geknipte aanleiding tot een gesprek waardoor ik een weekje geleden twee denim rokken voor mezelf kocht. Bij de kringloopwinkel vond ik een vrij lange donkergrijze denim rok met een rij metalen knopen er aan, ziet er vrij stoer en mannelijk uit. De kortere blauwe denim rokken was mijn maat niet beschikbaar en dat heb ik dat in de Zeeman gekocht (model gelijkend op mijn avatar).

Online bestellen zou leuk zijn maar ben dan niet zeker van de juiste maat omdat fabrikanten daar niet altijd gelijk in zijn. Ik ben dus enkel zeker als ik het in handen heb. Heb altijd een mini rolmetertje bij en als de bovenste boord tussen de bovenste uitersten 52 tot 54 cm breed is dan zit het goed. Dat blijkt al twee keer maat 48 te zijn geweest. Als ik echter op sites kijk naar de maattabellen wordt het allemaal onduidelijk en vrees ik dat de ene 48 niet even groot is dan de andere 48 :( Bovendien is die 48 een damesmaat want bij mannenkleding heb ik een 56 als jas, de denim broeken staat een engelse maat in en dat is 34... héhé dus voorlopig enkel rokken kopen in een winkel met mijn rolmetertje er bij.
Zowel bij de kringloopwinkel als bij Zeeman heb ik nog geen vreemde reacties gehad bij aankoop van dameskledij hoor.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: 2 nieuwe rokken gekocht

Bericht door beachlion »

Dat is ook de methode die ik hanteer. Met de geheel vrijblijvende maataanduidingen in Amerika en de import vanuit Zuid-Amerika en zuidoost-Azië is het altijd gokken. Ik ga dan ook nooit van huis zonder een klein rolmaatje. Ook naar de bouwmarkt want ik heb geen gevoel bij inches en feet.
Ik heb tot op heden 5 rokken gekocht in thrift stores (kringloopwinkels) en de maataanduiding ging van 10 tot 18 en toch pasten ze allemaal redelijk.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: 2 nieuwe rokken gekocht

Bericht door wimjansma »

Wat herkenbaar !
In mijn portemonnaie (ouderwets voor portemonee) heb ik een briefje: taille 42/+. Dat betekent dat ik een rokje moet hebben met een taille vanaf 42 cm. enkel gemeten. En natuurlijk heb ik altijd een naaister-centimeter bij me. U weet wel, zo'n gele plastic anderhalve meter, met aan de ene kant van 0 tot 150 en de andere kant van 150 tot 0.
Ik ben dol op kringloopwinkels. Zo verrassend wat je daar kan vinden. Ik ga daar gelijk naar de dameskleding toe. Een paar weken geleden zei een vrouwtje tegen mij: dit is de DAMESafdeling. Ik zeg tegen haar terug: ik ben niet zo éénkennig. Wat is er mis aan een man met een leuk rokje ? Jij hebt toch ook een broek aan !
Als de rokjes te lang zijn maakt mijn vrouwtje ze wel korter.
Vorige week deed ze een paar rokjes van haar weg (te klein) maar gaf ze aan mij om te kijken of het wat voor mij was. Van de twee was er een die best leuk was, mits korter. Ik ben benieuwd wat het wordt.
Vast wel leuk !
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: 2 nieuwe rokken gekocht

Bericht door beachlion »

Aan het begin van het jaar kocht ik 10 rokkenhangers, een beugel met twee clips en een ophanghaak. Dat was om rondslingerende rokken op te kunnen hangen. Maar door eigen aanmaak en nieuwe aankopen heb ik een paar weken wéér 10 rokkenhangers moeten kopen. De rokken hing ik aan een vrij korte roede die van een tamelijk dikwandige PVC pijp was gemaakt. Door de aanwas van rokken ging die pijp akelig ver doorhangen zodat het me raadzaam leek een 3/4" stuk gaspijp te installeren. Ik vrees dat de aanwas van rokken nog niet voorbij is ....
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: 2 nieuwe rokken gekocht

Bericht door Jos »

het aantal rokken dat ik heb, wil ik het helemaal niet over hebben; dat is belachelijk veel. Maar ik koop mijn rokken via postorderbedrijven, marktplaats en in de winkel. In de winkel is simpel, het past of het past niet.
Via postorderbedrijven is het ook simpel, ze hebben allemaal maattabellen en die kloppen vrij aardig. Ik bestel dus gewoon een aantal rokken, evt. in verschillende maten en ga passen. Alles dat niet past of niet bevalt, gaat gewoon terug. Met een beetje geluk krijg je ook nog de verzendkosten terug en kost het je echt niets.
Rokken die ik via marktplaats koop, vraag ik altijd aan de verkoper om de bandmaat op te meten. Wij moeten er dan op letten, dat onze maat anders is als bij vrouwen. de taillemaat is maatgevend en niet de heupmaat, want vrouwen hebben nu eenmaal iets bredere heupen als wij
een fervent rokdrager
Plaats reactie