Brussel

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 jul 2017 07:51

Re: Brussel

Bericht door Remko »

@niek ligt er ook aan wat voor lippenstift maar de meeste mensen zien het niet.

De combinatie is zeker wel belangrijk, vorig jaar nog heb ik zelfs een compliment gehad van mijn moeder! Nou dat is al heel wat omdat ze er eigenlijk niets van moet hebben.
Thuis kreeg ik vanavond ook al commentaar dat ik hem te weinig aan heb.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Brussel

Bericht door Kortrokje »

WesleyN schreef: 31 aug 2019 17:36 Lijkt me inderdaad een leuk idee om een keer naar Brussel te gaan. Maar dat zal nog wel een tijdje duren voordat ik daar heen ga. Ik heb de dagen niet voor het uitkiezen.

Fijn dat je daar zo naar je zin hebt gehad. Een man in rok wordt vaak een beetje met verbaasde blikken aangekeken. Maar worden daarna toch ook weer vaak op een vriendelijke wijze benaderd.
Als dat meer zou gebeuren, zouden sommigen er ook niet meer naar kijken.. Je hebt er altijd hé.. Maar dat is met alles.. Jammer dat er niet meer mannen voor een rok of jurk (durven) kiezen.. Maar ja iedereen is vrij in deze hé... Maar t is en blijft jammer.. Want ik ben er bijna zeker van dat er nog zijn die graag in rok of jurk zouden willen lopen.. Maar soms zijn die (denkbeeldige) hindernissen zo zwaar voor hen, dat ze t niet durven.. Jammer..
Groeten.. En rok verder hé .
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Brussel

Bericht door Kortrokje »

Remko schreef: 23 apr 2022 19:02 @niek ligt er ook aan wat voor lippenstift maar de meeste mensen zien het niet.

De combinatie is zeker wel belangrijk, vorig jaar nog heb ik zelfs een compliment gehad van mijn moeder! Nou dat is al heel wat omdat ze er eigenlijk niets van moet hebben.
Thuis kreeg ik vanavond ook al commentaar dat ik hem te weinig aan heb.
Dus waarop wacht je dan ook om je rok(ken) meer aan te doen..Ze geven je de pap in de mond eigenlijk.. Je ziet het is niet altijd negatief denken..
Doen zou ik zeggen..
Groeten...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Brussel

Bericht door WesleyN »

Kortrokje schreef: 01 mei 2022 03:29 Als dat meer zou gebeuren, zouden sommigen er ook niet meer naar kijken.. Je hebt er altijd hé.. Maar dat is met alles.. Jammer dat er niet meer mannen voor een rok of jurk (durven) kiezen.. Maar ja iedereen is vrij in deze hé... Maar t is en blijft jammer.. Want ik ben er bijna zeker van dat er nog zijn die graag in rok of jurk zouden willen lopen.. Maar soms zijn die (denkbeeldige) hindernissen zo zwaar voor hen, dat ze t niet durven.. Jammer..
Groeten.. En rok verder hé .
Ik krijg wel eens van mannen te horen dat ze het niet zouden durven of dat ze willen gaan proberen. ... of dat ze aan je advies vragen... Ja het zijn verschrikkelijke hindernissen. Wat heeft het bij mij lang geduurd zeg... Maar het is gewoon een kwestie van doen. En vroeger was de hobbel nog groter. Er wordt nu veel meer over gendergelijkheid of -identiteit gesproken en er zijn zat mensen die dat echt helemaal niet horen. Maar dat zijn vaak toch degene die daar het meest over schreeuwen. Als je wilt dat er niet over gesproken wordt, waarom roep je dat dan steeds, denk ik dan.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Brussel

Bericht door Kortrokje »

Ja dat is zo... Die eerste stap naar buiten.. In rok, of in jurk, en je niks aantrekken van wat dan ook... Rare blikken (als die er zijn) en dan? Niks van aantrekken, doorgaan. Op de duur is er niks meer aan.. Het wordt gewoon.. Gewoon elke dag neem je een rok en jurk uit de kast, en dat is het ..
Maar ik begrijp wel dat het voor sommigen héél moeilijk is en blijft... En tenslotte niks is verplicht hé.. Iedereen is vrij te doen of niet te doen in dit geval..
Groeten... En rok lustig verder zou ik zeggen...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie