Brussel

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Brussel

Bericht door musa »

Na altijd in Antwerpen of Gent in rok te bezoeken wilde ik eens Brussel aandoen.
In het begin had ik twijfel want er lopen daar veel culturen rond die niet zo ruimdenkend zijn.
Dus op de trein had ik mijn rok al aan en buiten een paar verwarde blikken was er geen reactie.eenmaal aangekomen in Brussel Centraal begon ik me een klein beetje zenuwachtig te worden maar al snel bleek dit onterecht.
Ik heb genoten van Brussel van al zijn hoekjes en kantjes en eindeloze winkelstraten en pareltjes die de moeite waard zijn en heb ook geen enkel negatieve reactie of wat dan ook gehad.
Ik zal dan ook Brussel sterk aanbevelen om eens een uitstap daar te doen in groep,ik kan jullie gids zijn.
Ook is Brussel niet zo duur als ik dacht,maar je moet natuurlijk niet op de grote markt iets drinken ...lol.
In iedere grootstad is het wel aanbevolen om in het toeristische gedeelte te blijven....vb Molenbeek is natuurlijk een no-go in rok.:)
Ook culunair en bier gericht is Brussel een pareltje prijsklasse €30-45 voor een complete culinaire middagmaal ,maar je heb ook fastfood die goedkoper is, een specialbiertje kost rond de €4 a €5.

Hier een paar foto's buiten de bekende delen van Brussel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Brussel

Bericht door WesleyN »

Ik hoorde ook van een vrouw die een keer naar de AB ging en zich ook niet veilig voelde. Ze kon gauw tussen andere mensen kruipen en zij moesten beweren dat ze haar kende. En dat deden ze dan ook. AB is een concertzaal in Brussel. Ik ben even kwijt wat ook alweer de afkorting betekent. Maar dat maakt niet uit. Gelukkig is Brussel te ver weg voor mij om even naar een concert te gaan. Maar de buurt van De Roma en Trix valt reuze mee. En beide zalen liggen in Borgerhout. De Molenbeek van Antwerpen. Maar ik geloof vooral het noorden van Borgerhout een no go locatie is.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Brussel

Bericht door WesleyN »

Lijkt me inderdaad een leuk idee om een keer naar Brussel te gaan. Maar dat zal nog wel een tijdje duren voordat ik daar heen ga. Ik heb de dagen niet voor het uitkiezen.

Fijn dat je daar zo naar je zin hebt gehad. Een man in rok wordt vaak een beetje met verbaasde blikken aangekeken. Maar worden daarna toch ook weer vaak op een vriendelijke wijze benaderd.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Brussel

Bericht door beachlion »

Als ik de keren dat ik met de trein door Brussel reed niet meereken ben ik eind jaren 60 voor het laatst in Brussel geweest. De eerste keer was met de Wereldtentoonstelling in 1958, Expo 58. Die laatste keer kampeerde ik in Vilvoorde en fietste naar Brussel voor sightseeing. Ook toen al maakte de stad al de indruk van een artistieke wereldstad maar dat lijkt alleen maar sterker geworden.
Op een ochtend werd ik om 6:00 gewekt op de camping door de politie. Ik moest me legitimeren en m'n tent werd doorzocht. Er was een overval gepleegd in Brussel en de daders waren in noordelijke richting vertrokken. Maar dat hoort ook bij een wereldstad.
Laatst gewijzigd door beachlion op 01 sep 2019 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
elliss
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jun 2015 12:43

Re: Brussel

Bericht door elliss »

Hey Wesley,
het is inderdaad beter om de korte omgeving van Centrum Brussel te vermijden in rok.
En btw, AC staat voor Ancienne-Belgicque, de naam van het theater.
Je kan beter groot zijn in kleine dingen...
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Brussel

Bericht door Jos »

Brussel is inderdaad een mooie stad.
ik ben er ooit geweest voor mijn werk en heb van de medewerkers daar een rondleiding met de auto van ca. 1 uur gehad.

Mocht de reis naar Brussel gaan, kunnen we natuurlijk ook Rokwens vragen, die is volgens mij ook vrij bekend daar.

Een bijeenkomst kan natuurlijk iedereen organiseren. Ik heb het ooit van Rockster overgenomen. En John heeft het een keer met mij samen in Venlo gedaan.

John heeft echter een andere richting gekozen, net als Rockster, en is nu vrouw
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Brussel

Bericht door WesleyN »

elliss schreef: 01 sep 2019 17:26 Hey Wesley,
het is inderdaad beter om de korte omgeving van Centrum Brussel te vermijden in rok.
En btw, AC staat voor Ancienne-Belgicque, de naam van het theater.
Bedankt voor het antwoord. Ik had het ook kunnen opzoeken. En op deze manier ook makkelijk. Ik kom graag in België. Daar ben je nog tenminste anoniem. In een groot deel van Nederland ook trouwens. Maar op concerten en festivals word ik steeds meer een "bekend" figuur. ;) :lol: :lol: Ik werd op mijn laatste festivalbezoek door meerdere mensen herkend en ik kreeg van onbekende mensen spontaan een dikke omhelzing, omdat ze mij niet waren vergeten. Het groepje waar ik mee naar het festival was die heeft het steeds kunnen aanschouwen. Als man in rok word je toch wel gezien. Dat is het voordeel.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 jul 2017 07:51

Re: Brussel

Bericht door Remko »

Dat zijn wel leuke ervaringen Wesley en ik weet zeker dat het van jou vaker mag gebeuren.
Ik zou het ook niet erg vinden hoor.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Brussel

Bericht door WesleyN »

Ik ben zelf blijkbaar ook een beetje amicaal, zoals ze dat noemen. Ik vond het wel humor. Ik kreeg van vrouw spontaan een kus op mijn wang en ik pikte dat kusje gewoon weer terug. Dat had ze niet verwacht. En als vrouwen spontaan met je beginnen te dansen, dan heb ik gewoon weer een top weekend.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Brussel

Bericht door musa »

elliss schreef: 01 sep 2019 17:26 Hey Wesley,
het is inderdaad beter om de korte omgeving van Centrum Brussel te vermijden in rok.
En btw, AC staat voor Ancienne-Belgicque, de naam van het theater.
Het centrum van Brussel is juist wel veilig,het is maar als je je in de buitenwijken begeeft dat het minder veilig is,maar dat heb je in al de grote steden zowel in Belgie als in Nederland.
Plaats reactie