Brussel

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
elliss
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jun 2015 12:43

Re: Brussel

Bericht door elliss »

musa schreef: 03 sep 2019 11:04
elliss schreef: 01 sep 2019 17:26 Hey Wesley,
het is inderdaad beter om de korte omgeving van Centrum Brussel te vermijden in rok.
En btw, AC staat voor Ancienne-Belgicque, de naam van het theater.
Het centrum van Brussel is juist wel veilig,het is maar als je je in de buitenwijken begeeft dat het minder veilig is,maar dat heb je in al de grote steden zowel in Belgie als in Nederland.
Misschien bracht ik het verkeerd onder woorden maar het is zoals jij zegt dat ik het bedoelde. Net zoals Antwerpen centrum veilig is en "de korte omgeving" zoals Borgerhout, Berchem, en het Kiel beter te vermijden zijn als rokdragende man.
Je kan beter groot zijn in kleine dingen...
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Brussel

Bericht door musa »

elliss schreef: 06 sep 2019 08:50
musa schreef: 03 sep 2019 11:04
elliss schreef: 01 sep 2019 17:26 Hey Wesley,
het is inderdaad beter om de korte omgeving van Centrum Brussel te vermijden in rok.
En btw, AC staat voor Ancienne-Belgicque, de naam van het theater.
Het centrum van Brussel is juist wel veilig,het is maar als je je in de buitenwijken begeeft dat het minder veilig is,maar dat heb je in al de grote steden zowel in Belgie als in Nederland.
Misschien bracht ik het verkeerd onder woorden maar het is zoals jij zegt dat ik het bedoelde. Net zoals Antwerpen centrum veilig is en "de korte omgeving" zoals Borgerhout, Berchem, en het Kiel beter te vermijden zijn als rokdragende man.
Np, misverstanden zijn menselijk
elliss
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jun 2015 12:43

Re: Brussel

Bericht door elliss »

musa schreef: 06 sep 2019 21:32
elliss schreef: 06 sep 2019 08:50
musa schreef: 03 sep 2019 11:04

Het centrum van Brussel is juist wel veilig,het is maar als je je in de buitenwijken begeeft dat het minder veilig is,maar dat heb je in al de grote steden zowel in Belgie als in Nederland.
Misschien bracht ik het verkeerd onder woorden maar het is zoals jij zegt dat ik het bedoelde. Net zoals Antwerpen centrum veilig is en "de korte omgeving" zoals Borgerhout, Berchem, en het Kiel beter te vermijden zijn als rokdragende man.
Np, misverstanden zijn menselijk
Hey Musa, bedankt voor je antwoord.
Je kan beter groot zijn in kleine dingen...
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Brussel

Bericht door Jos »

elliss schreef: 06 sep 2019 08:50 Misschien bracht ik het verkeerd onder woorden maar het is zoals jij zegt dat ik het bedoelde. Net zoals Antwerpen centrum veilig is en "de korte omgeving" zoals Borgerhout, Berchem, en het Kiel beter te vermijden zijn als rokdragende man.
In het verleden heb ik diverse bijeenkomsten in Antwerpen georganiseerd en altijd de auto in Borgerhout / Berghem geparkeerd nabij het winkelcentrum en dan met de tram naar het centrum. Nog nooit enig probleem gehad
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Brussel

Bericht door WesleyN »

Ligt eraan waar je in Borgerhout bent. Dat zal met Molenbeek ook het geval zijn. Aan de andere kant van de rijksweg kan je gratis parkeren, bij een park. Ik geloof dat dat stukje weer Deurne is. Deurne, Borgerhout, Merksem ligt allemaal zo dicht tegen elkaar aan. Je hebt niet eens in de gaten dat je in een andere deelgemeente bent. Ik heb hem een paar keer bij Trix geparkeerd. Was maar 2 Euro voor de hele avond. Dat stukje Borgerhout gaat zonder dat je het door hebt over in Antwerpen. Begin februari had ik mijn auto in Essen geparkeerd en ben toen met de trein naar Antwerpen op en neer geweest. Ik dacht dat mijn auto Antwerpen niet meer in mocht komen. Het is ook een oude auto. Maar als je gaat checken en je voert een verkeerde datum in bij je kenteken, dan weet de betreffende website het niet meer en dan zegt ie dat je er niet in mag. Maar met de juiste datum werd ik gerustgesteld. Mijn auto mag er tot 2027 in Antwerpen komen. :lol: Mijn auto is tot die tijd schoon genoeg.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Brussel

Bericht door Jos »

Ik heb een tijd geleden van Rokwens gehoord, dat je heel goed in Wommelgem kunt parkeren en van daar uit naar Antwerpen verder.

je kunt de auto op de P+R van Wommelgem gratis parkeren en van daar uit heel goedkoop met de tram naar Antwerpen. Het ligt direct aan de E313:
P+R wommelgem.png
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Brussel

Bericht door WesleyN »

Parkeren in Antwerpen is op zich niet duur hoor. Ja je kunt in Wommelgem parkeren en geloof ik ook in de buurt van Ekeren. En dan pakje de pendelbus. Heb ik ook een keer uitgezocht. Ik ben meerdere keren op een avond naar Antwerpen gegaan. Ik heb een keer een trein genomen vanuit Essen. Leuk om te doen. En de andere twee keren gewoon vlakbij de locatie waar ik moest zijn. Dat was voor de hele avond €2,-. Daar ga ik geen pendelbus voor nemen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Brussel

Bericht door WesleyN »

Zit een klein beetje anders. Je reist gewoon openbaar vervoer geloof ik. Maar dit is de link Slim naar Antwerpenhttps://www.slimnaarantwerpen.be/nl/aut ... k-and-ride

... en we zijn inmiddels van Brussel naar Antwerpen doorgereisd. :D
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Brussel

Bericht door WesleyN »

WesleyN schreef: 11 sep 2019 22:13Begin februari had ik mijn auto in Essen geparkeerd en ben toen met de trein naar Antwerpen op en neer geweest. Ik dacht dat mijn auto Antwerpen niet meer in mocht komen. Het is ook een oude auto. Maar als je gaat checken en je voert een verkeerde datum in bij je kenteken, dan weet de betreffende website het niet meer en dan zegt ie dat je er niet in mag. Maar met de juiste datum werd ik gerustgesteld. Mijn auto mag er tot 2027 in Antwerpen komen. :lol: Mijn auto is tot die tijd schoon genoeg.
We hebben inmiddels al een paar jaar weer een nieuwe auto. Dus ik durf nu gerust Antwerpen binnen te rijden.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Brussel

Bericht door Jos »

als je naar Antwerpen gaat, kun je het beste de auto aan de rand van Wommelgem neerzetten.
Daar is vlak naast de autoweg richting Hasselt aan de E313 een Park en ride.

Van daar kun je zo met de tram/trein? naar Antwerpen voor een paar euro
P&R Wommelgem.png
P+R wommelgem.png
een fervent rokdrager
Plaats reactie