In rok naar buiten.

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
guido
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:24

Re: In rok naar buiten.

Bericht door guido »

Ik ga binnenkort weer naar de manicure voor het bijvullen van de gelnagels.
Dan zal ik m'n rode pumps gaan en hoop ik dat ze weer een foto wil maken.
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: In rok naar buiten.

Bericht door DiKo »

Super!
Ik wacht af en ben erg benieuwd :!:
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: In rok naar buiten.

Bericht door Kortrokje »

Mooi...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
guido
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:24

Re: In rok naar buiten.

Bericht door guido »

De aankoop van de rode schoenen uit mijn vorige post is jammerlijk genoeg mislukt. Ze pasten toch niet goed. Maar dat krijg je met bestellingen via internet. Daarom had ik vandaag andere rode schoenen aan.
Samen met mijn nieuw aangebrachte nagels is dit voor vandaag mijn outfit.
Bijlagen
2020-09-17 10.00.11a.jpg
2020-09-17 09.59.43a.jpg
2020-09-17 10.00.30a.jpg
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: In rok naar buiten.

Bericht door WesleyN »

Als je de schoenen niet past, stuur je ze dan terug?! Gekke vraag... Maar dat heb ik meerdere keren gehoord. Van ik durf niet. Gewoon doen. Je hebt die schoenen toch ook gekocht... Zonde van het geld iets kopen en niet gebruiken, omdat het niet past.

Ik heb voor mijn doen, ondanks dat ik een relatie heb, toch redelijk veel gekocht dit jaar. Omdat ik kleding niet mooi genoeg vond of gewoon niet naar mijn zin. Ik wil het wel dragen. En als ik dat niet gaat doen, dan wil ik het niet. De ene keer koop ik in de winkel. De andere keer online. Dit jaar eigenlijk bijna alleen maar online. Ja panty's e.d. koop ik meestal in de winkel. Hema of Zeeman. Kleding hoeft niet zo duur te zijn. En zeker panty's niet. Want die gaan snel kapot.

Heb je weleens naar de prijzen gekeken voor mannenpanty's of mannenrokken? Daar gooien een paar tientjes er bovenop... En in mijn ogen wordt er maar weinig mooie kleding voor mannen gemaakt. Ik zie dat jij meer van damesachtige kleding houdt. Ik heb een heel andere stijl. Meer van het stoere. Veterlaarsjes of met gespen. En dan meer van schotse rokken, (gescheurde) jeansrokken of juist wijde rokken, ook wel een beetje om het stukje mannelijkheid te verbergen. Ik wil niet mijn mannelijkheid verbergen. Waarom zou ik? Want een rok past goed bij mijn uiterlijk, vind ik. En anders meer met leggings en een (t-shirt)jurk eroverheen. Een beetje gemixt met wat mannenkleding (wel meer trendy en gedurfd) erbij. Dan heb je mijn stijl. Er staan hier wat foto's. Maar ik wil niet meer foto's toevoegen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
guido
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:24

Re: In rok naar buiten.

Bericht door guido »

Over de schoenen ben ik in mijn vorige bericht niet verder uitgeweid.
Ik had de rode pumps thuis aan m'n voeten gehad, maar ze zaten toch niet lekker. Daarom heb ik ze teruggestuurd. Toen ik daarna andere pumps (naaldhakken!) vond in dezelfde webshop heb ik deze besteld, maar ook die zaten niet lekker en heb ik ook teruggestuurd. De medewerkster van de webshop heeft mij prima geholpen en mij geadviseerd om toch bij voorkeur in de winkel te komen passen. Ik bestel bij deze winkel dus niet meer online, maar ga ze echt in de winkel passen. Alleen jammer dat ik er wel ver moet reizen...

Mannenrokken zullen er inderdaad anders uitzien dan hun vrouwelijke evenknie. Maar van panty's kan ik me daarbij weinig voorstellen. Hooguit de pasvorm. Ik ervaar de panty's van de Albert Heijn als goed passend.

Ik heb een hekel aan termen als dat iets voor mannen of voor vrouwen is. Kleding met bloemetjes of met kant zal ik niet gauw dragen, maar ik draag als man gewoon deze rokken en shirts.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: In rok naar buiten.

Bericht door WesleyN »

Mij interesseert het niet of het nou een labeltje man of vrouw heeft. Bij de Hema of H&M zie je die labeltjes niet meer. Toen de skinny-jeans voor mannen op de markt kwam. Die waren na 20 jaar weer terug op de markt. Toen stond er bij een dames skinny een naaldhak en bij de heren een schoen. Ik zie nu andere labels. En voor voelt dat nog makkelijker om te switchen tussen mannen of vrouwenafdeling. En de laatste jaren heb ik niet eens meer op de mannenafdeling gekeken. Oh ja ik heb dit jaar een "mannenkilt" gekocht. Maar dat was met teveel wol en te lang. Dus een "vrouwenkilt" voldeet precies aan de wensen.

Ik begrijp wel dat je label man of vrouw niet aanstaat. We houden meer van unieseks. Als je dat woord gebruikt, dan wordt er gelijk gezegd: "Oh dan moet ik straks in jurkje rondlopen?" "Welnee!" Het gaat erom dat het niet uitmaakt wat je draagt. Gender neutraal is ook zo'n nieuw woord. Maar eigenlijk willen we dat graag. Het gaat wat mij betreft om gelijkheid tussen man en vrouw. En als je een rok draagt, zie je er niet gelijk als een vrouw uit. Ik in ieder geval niet. Dat wordt vaak als argument gegeven. Ik kan heel goed man en vrouw onderscheiden. Mijn dochter ook. Ook toen ze een klein meisje was. Ze keek niet naar kleding, maar naar de vorm van de persoon.

Het lichaam is het grootste verschil tussen man en vrouw. En toch zorgt de natuur ervoor dat mannen (over het algemeen) op vrouwen vallen en andersom. Ik denk dat geur van de man en vrouw stiekem voor de aantrekkingskracht zorgt. En ik heb van verschillende bronnen gehoord dat transvrouwen op vrouwen vallen en transmannen op mannen. Dus zowel het dragen van rokken en je trans voelen heeft niets met de geaardheid te maken. Maar dat weten wij... alleen jammer dat wij (of de meesten) onder ons niet voor durven uitkomen wie we zijn. Misschien zijn homo's en transmensen sterker dan ons. Ik vind het al heel sterk dat je durft te zijn, wie je bent. Dat je een individu durft te zijn.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: In rok naar buiten.

Bericht door john »

Nadat ik deze zomer in Den Haag eens de stoute rok had aangetrokken, door in het centrum een stuk te gaan wandelen in een kunstleren rokje (net boven de knie), ben ik afgelopen vrijdag nog wat verder gegaan.
Ik had een dagje gepland in Groningen en daar wilde ik met de trein naar toe.

Omdat ik mijn huis nog niet wil verlaten terwijl ii een rok draag, heb ik ervoor gekozen onder mijn spijkerbroek een dikke panty aan te doen. (Ik draag dat liever niet, maar ja het was miezerig en frisjes, dus blote benen was geen echte optie.) In de trein heb ik min rokje aangedaan, waarna ik even een andere afdeling opzocht. Uiteraard niet te opzichtig, maar wel zichtbaar, droeg ik nu een rok, korte enkellaarsjes en de panty.
Bij het overstappen en zo moest ik er wel even doorheen, maar verder viel het mij op dat heel weinig mensen kennelijk notie nemen van een man in rok. Wellicht was de combinatie ook voldoende onopvallend, maar kreeg toch ook de indruk dat iedereen vooral in zijn/haar eigen bubble (smartphone, groepje) leeft.

In elk geval een goede ervaring om vaker "gerokt" op pad te gaan.

John
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: In rok naar buiten.

Bericht door Rik »

WesleyN schreef: 17 sep 2020 20:58 Oh ja ik heb dit jaar een "mannenkilt" gekocht. Maar dat was met teveel wol en te lang. Dus een "vrouwenkilt" voldeet precies aan de wensen.
Ik heb al een hele collectie rokken maar nog geen kilt omdat ik de mannenkilts ook te lang vindt. Waar heb je die vrouwenkilt dan besteld? En hoe zit het dan met de maten? Ik heb tussen 53 en 55 cm nodig als je de taille vlak op tafel legt.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: In rok naar buiten.

Bericht door WesleyN »

Rik schreef: 02 nov 2020 22:39 Ik heb al een hele collectie rokken maar nog geen kilt omdat ik de mannenkilts ook te lang vindt. Waar heb je die vrouwenkilt dan besteld? En hoe zit het dan met de maten? Ik heb tussen 53 en 55 cm nodig als je de taille vlak op tafel legt.
Bij https://www.large.nl/. De doelgroep ligt denk ik bij de muziekliefhebbers: Punkrock, Gothic, Alternative en Metal. Dus rock-georiënteerd.

Ik heb jeansmaat 31/32 of 32/32. Ik ben 175 cm en iets van 75 kg. De omtrek (dus de meetlat helemaal rond je lichaam) van je taille is er een maattabel aanwezig. En meestal kan je de winkels kiezen waar je vaker koopt. Ik kwam tot maatje L of 40. Redelijk standaardmaten. Maar dat kan zelfs per kledingstuk anders zijn.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie