Rokken én jurken...

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

Succes Redhawkje...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

Redhawkje schreef: 15 apr 2021 16:27 Morgenochtend 9.45 uur in Rotterdam bij de Markthal kom ik de P garage uit op weg naar de Wijnhaven voor een gesprek met een behandelaar van Stepwork waar ik mijn hele GGZ traject volg, ahum, voor wat nog zou je zeggen. Awel, je wilt alle opties open houden, en dit gaat over de verwijzing voor de FFS* . Jawel ik wil die verwijzing gewoon hebben want je weet maar nooit wanneer je toch je neus of je kin of je wenkbrouwen te mannelijk vindt.

*FFS :Facial Feminization Surgery
Succes Redhawkje...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Redhawkje »

Kortrokje schreef: 16 apr 2021 00:20
Redhawkje schreef: 15 apr 2021 16:27 Morgenochtend 9.45 uur in Rotterdam bij de Markthal kom ik de P garage uit op weg naar de Wijnhaven voor een gesprek met een behandelaar van Stepwork waar ik mijn hele GGZ traject volg, ahum, voor wat nog zou je zeggen. Awel, je wilt alle opties open houden, en dit gaat over de verwijzing voor de FFS* . Jawel ik wil die verwijzing gewoon hebben want je weet maar nooit wanneer je toch je neus of je kin of je wenkbrouwen te mannelijk vindt.

*FFS :Facial Feminization Surgery
Succes Redhawkje...
Dank je.

ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik geen behandeling meer hoef, ook geen diagnose. Ik kom voor een verwijzing, niet voor de verklaring dat ik vrouw genoeg ben. Dat station ben ik al voorbij omdat ik al 2 jaar een vrouwelijk paspoort heb. Waarom deze gesprekken dan nog? Ik snap wel waarom die wachtlijsten zo lang zijn. Als ze bij iedereen zo handelen, dan verdwijnen die wachtlijsten ook niet.
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokken én jurken...

Bericht door WesleyN »

@Redhawkje.

Daarnet was er een gesprek met een intersekse persoon bij Umberto Tan, of hoe je het noemt. Umberto was verbaasd, dat iemand die daar niet om vraagt om van geslacht te veranderen, zomaar het geslacht wordt bepaald bij die mensen. En iemand die dat uit vrije wil van geslacht wilt veranderen, daar jarenlang gesprekken en allerlei andere behandelingen krijgt, voordat de wens in vervulling gaat. Ja mensen zitten vreemd in elkaar. Ja ook vandaar die lange wachtlijsten. Hè, weet je het wel zeker? En toch mag je van geluk spreken dat je in West Europa woont. Je wens kan in vervulling gaan. En dat vind ik je een goed recht.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

Mijn jurk deze week...
Mijn jurk deze week...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Rik »

Deze outfit wordt het vandaag.
Denim rokje en rode top.
DSC_0693kl.jpg
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 10 mei 2021 10:03 Deze outfit wordt het vandaag.
Denim rokje en rode top.

DSC_0693kl.jpg
Heel mooi Rik...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

Mijn jurk gisteren en vandaag. Lekker licht zomerjurkje .
Bijlagen
inCollage_20210616_015302597_copy_192x420.jpg
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

Mijn kleedje/jurk voor vandaag.. Kleedje zo noemen wij dat in België hé .
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie