Rokken én jurken...

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

20210203_041832-1.jpg
mijn jeansjurk...eentje die ik heel graag draag..zit lekker gemakkelijk...natuurlijk is t maar een glimp ..krijg er niet meer op wegens de beperking van 512kb...ik heb deze foto met mijn tablet gemaakt..ik vind een jurk ook veel makkelijker dan een rok,in mijn geval ik ben nogal "dik" zeg maar ,zit een jurk makkelijker..is makkelijker om aan te trekken ,dus..
Ik heb mij gisteren eens op de weegschaal gezet,119,2kg aub....dus ja jurk is makkelijker voor mij..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Rik »

Jurken zijn inderdaad wel makkelijk aan te trekken en comfortabel. Binnenshuis draag ik ook wel vaker een jurk maar nooit in de openbaarheid. Ik draag zowat altijd en overal rokken, eender waar ik naartoe ga... maar een jurk :? Nee, voor mijn "overall look" zou dat echt niet goed matchen. Ik heb een karaktervolle outlander kop met ruige baard, vaak een lederen hoed. Daar hoort eventueel wel een rok bij (denk aan de stoere highlanders en Vikingen) Maar ik kan me daar naar de buitenwereld echt geen jurk bij voorstellen. Ik geloof ook nooit dat de multiculturele buurt waar ik woon dat even vlot zou accepteren dan mijn rokken en ik wil wel iedere dag ongeschonden weer thuis kunnen komen. ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

De Romeinen droegen jurken hé Rik...De Egyptenaren in de tijd der Farao's óók.En dat waren óók geen doetjes...dus... :) :) :) ..Ja ok Rik..ik begrijp het wel hoor, trouwens we doen wat we zelf goed vinden en leuk vinden hé dus, doe maar gerust..wat jij goed en leuk vindt voor u is goed hoor...en wat ik goed vind voor mij is óók goed voor mij.ieder zijn ding hé.Maar we zitten op dezelfde lijn.We dragen de kleding die we leuk vinden en graag dragen..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Rik »

Kortrokje schreef: 04 feb 2021 00:57 De Romeinen droegen jurken hé Rik...De Egyptenaren in de tijd der Farao's óók.En dat waren óók geen doetjes...dus... :) :) :)
O maar dan hebben we het over een periode waar broeken helemaal nog niet uitgevonden waren :)
De Egyptische pharao's zijn trouwens ook wel een goed voorbeeld van "vervrouwelijking" hoor met juwelen, hoofdtooi, make-up en al LOL
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
johannesw
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 nov 2019 14:20

Re: Rokken én jurken...

Bericht door johannesw »

Ik hou het bij rokken, ik vind persoonlijk een hurk te "vrouwelijk" :)
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Rik »

johannesw schreef: 04 feb 2021 17:24 Ik hou het bij rokken, ik vind persoonlijk een hurk te "vrouwelijk" :)
Dat vrouwelijk aspect van een jurk stoort me binnenshuis niet, ik draag in huis ook alles, ook jurken en al eens een bh dus...
Buitenshuis wil ik echter geen verkeerde signalen geven omdat ik in een erg multiculturele buurt woon en dat is fijn.
Ik hou wel van dat multiculturele, het werkt vaak verrijkend maar helaas ook soms wel beperkend.
In veel landen is de tolerantie tegenover iemand die zich "afwijkend" gaat kleden nog ver te zoeken.
Als je leest wat er nog van haat heerst wordt je misschien ooit in elkaar getimmerd door zo'n enggeestig persoon.
Zeker in deze moeilijke corona periode merk ik allerlei frustraties en is de medemens niet altijd gezellig :(

Voor vandaag is het deze outfit dus: denimrokje en dierenprint top...
DSC_0639-rvm.jpg
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Redhawkje »

Ik heb totaal geen geen nare ervaringen meegemaakt als ik mij onderdompelde in het multiculturele. Op de Haagse Markt niets dan business as usual, en ook op de Rotterdamse Markt geen nare dingen. Wel die vraag van een verkoopster die vroeg waarom ik een rokje aan had. Gewoon uit interesse. Nu zie ik eruit uit als vrouw van middelbare leeftijd, en laten ze mij ook met rust.

Natuurlijk ga ik uit van mijn eigen ervaringen, maar vaak zit die angst tussen je oren, en blijkt dat die angst nergens voor nodig is.

Ik denk daar heel makkelijk over, en alles ging gewoon zijn gangentje, bang voor (verbaal) geweld was ik nooit.
Marica
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Rik »

Redhawkje schreef: 07 feb 2021 08:15 Natuurlijk ga ik uit van mijn eigen ervaringen, maar vaak zit die angst tussen je oren, en blijkt dat die angst nergens voor nodig is.
Ik denk daar heel makkelijk over, en alles ging gewoon zijn gangentje, bang voor (verbaal) geweld was ik nooit.
Voor verbaal geweld ben ik niet bang hoor, ben mondig genoeg, maar in mijn stad werden al eerder homokoppels in elkaar getimmerd.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Jos »

Kortrokje schreef: 03 feb 2021 04:28
..krijg er niet meer op wegens de beperking van 512kb...
dat probleem met te veel kb's is eenvoudig op te lossen:
open de foto met paint
ga naar <start> (links bovenin)
druk op <formaat wijzigen>
wijzig het percentage van 100 naar bv 40
druk op <ok>
paint.png
je zult nu zien dat het aantal kb's fors gedaald is.
Is dit nog niet voldoende, dan kun je dit proces herhalen
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

Screenshot_20210214-005838_resize_21~2.jpg
Screenshot_20210214-005838_resize_21~2.jpg (15.9 KiB) 9046 keer bekeken
Mooie jurk...dit is een must have...
Laatst gewijzigd door Kortrokje op 15 feb 2021 01:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie