Rokken én jurken...

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Rik »

Kortrokje schreef: 03 apr 2021 03:02 Mooie jurk Rik... Toch veel makkelijker dan broeken/pantalons hé...😄😄😄
Bedankt... inderdaad veel makkelijker dan broeken/pantalons, al draag ik enkel binnenshuis soms eens een jurk.
Ik heb ook maar een 10-tal jurken, mede omdat ze enkel voor thuis dienen.
Rokken is een ander verhaal, daar loop ik dagdagelijks mee, binnen en buiten, overal naartoe dus.
Intussen ben ik een beetje de tel kwijt maar denk toch in de buurt van 40 rokken.

Het leuke is dat mijn vrouw ook steeds meer rokken gaat dragen en soms al eens een jurk.
Al bijna haar hele leven draagt ze jeansbroeken omdat ze als docente voor de klas stond in praktijk onderwijs.
Zou niet kies geweest zijn om voor het oog van de leerlingen zaken uit te legen in sommige posities :o
Maar ook in haar vrije tijd zag ik mijn vrouw zowat nooit in rok/jurk, wel in shorts tijdens de zomer.
Nu heb ik haar kunnen overtuigen dat rok/jurk veel leuker is en ja hoor... missie geslaagd ! ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

Ja Rik , je hebt het misschien al gezien aan mijn buikomvang , voor mij zijn jurken het best... Ik koop van die ruimzittende jurken, dat zit gemakkelijk, dat spant niet .. Met mijn rokken vooral die met een vaste tailleband is dat niet zo makkelijk... Dus daarom zeg maar van vorige zomer reeds, enkel jurken...ruimzittende jurken, mèt zakken om sleutels en gsm of zoiets in weg te stoppen... De meeste van mijn rokken, niet allemaal zijn er ook met zakken. Das handig...een handtas zie ik niet direct zitten... Ik heb handtassen , maar nee toch niet, ik moet dat bij mij hebben mijn sleutel en gsm altijd... Ik moet dat kunnen voelen hé, heb ik mijn sleutel bij , heb ik mijn gsm/smartphone bij?
Niet ergens in een handtas zitten... Die is uit het oog die handtas , en weg is controle... Nee nee... Ik ben nogal ouderwets achterdochtig...😜🤪😜🤪
Dus jurken én de rokken met zakken aan..
Groeten en tot jurk en rok nog eens ... Lol..
Laatst gewijzigd door Kortrokje op 04 apr 2021 03:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

sharable_image~3.png
Mijn mooie grijze jurk... Zit heel comfortabel.... Heel leuke jurk...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Redhawkje »

Vandaag: Wiite harembroek, mouwloze bloemetjes jurk en daaroverheen een erg lange witte trui. Echt weekend, ik kom vandaag de deur niet uit kleding.
Marica
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

Ik ga mij direct wassen en kleden en weg ben ik..
Ik ben juist uit mijn bed....
En uiteraard doe ik mijn jurk, mijn grijze jurk aan..een jurk met grote opgestikte zakken... En met driekwart mouwen..
Zit heel lekker, leuke aangename jurk om te dragen.
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Rokken én jurken...

Bericht door jaguar »

Topic is rokken én jurken...
Ik draag graag beide maar slechts rokken worden aanvaard door de vrouw en dan nog enkel binnenshuis... :roll:

Ik ben al paar keer in een jurk schoenen gaan kopen en dat was echt fantastisch. Eén bepaalde winkelmevrouw was totaal aan boord en heeft me zeer vriendelijk geholpen. Ze was zelfs heel geïnteresseerd en wilde alles weten. Ik kocht er ook een paar nieuwe panty's en ook daar kwam haar expertise goed van pas. Ze zei dat ik geweldige mooie benen had en me zeker niet moest schamen voor mijn korte jurkje ! Hahahaha ! Glunderen dat ik deed !

Was iedereen maar zo tolerant en open.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Rokken én jurken...

Bericht door jaguar »

Kortrokje schreef: 04 apr 2021 17:13 Ik ga mij direct wassen en kleden en weg ben ik..
Ik ben juist uit mijn bed....
En uiteraard doe ik mijn jurk, mijn grijze jurk aan..een jurk met grote opgestikte zakken... En met driekwart mouwen..
Zit heel lekker, leuke aangename jurk om te dragen.
Super ! Gelijk heb je !!
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

Ja Marpie ik draag al twee jaar niks anders dan rokken en het laatste jaar van vorige zomer zeg maar niks anders dan jurken .. Dat zit namelijk makkelijker voor mij, ik weeg namelijk 120 kg. Dus.
Zes jaar geleden woog ik 82 kg, komende van 131 kg, dat was met hulp van een diëtiste... Die mij goede raad gaf ...
Nu is alles weer te herbeginnen , maar of t gaat lukken alléén (??????)...
Laatst gewijzigd door Kortrokje op 09 apr 2021 02:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

Screenshot_20210408-045200_copy_413x595_copy_103x148_compress4.jpg
Screenshot_20210408-045200_copy_413x595_copy_103x148_compress4.jpg (4.22 KiB) 5680 keer bekeken
Één van mijn jeansrokken ....
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

IMG_20210409_014438_compress76_copy_378x504.jpg
Mijn grijze jurk, met een deel van mijn onderjurk die even zichtbaar is..
Ik draag onderjurken en onderrokken..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie