Op vakantie

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Op vakantie

Bericht door jaguar »

Wellicht gaan mijn vrouw en ik deze zomer zoals steeds een dag op 10 op vakantie.
Bestemming is nog niet bekend maar ik zou heel graag paar rokken meenemen en samen met haar in het openbaar een en ander bezichtigen.

Situatie nu : mijn vrouw tolereert het in huis dragen van de rok maar daar stopt het. Zoals ik al elders aangaf zijn mijn rokken vrij kort maar zolang dat binnenshuis gebeurt is dat voor haar allemaal geen probleem. En ach, ik zou wel zonder probleem wat langere rokken dragen mocht zij akkoord gaan dat ik dat ook buitenshuis kan doen. Ik mag zelfs de brievenbus vooraan niet ledigen in mijn rok, wat zouden de buren wel niet denken... :?
Ik ben gelukkig al zover dat ik in mijn slaapkleed (ik draag altijd een longshirt zonder broek), de krant uit de bus mag halen.
Er was altijd wel discussie hierover dat ik me niet omkleed om dat te doen maar nadat ik het telkens toch deed heeft ze het protest opgegeven.

Vraag is nu : hoe krijg ik haar zover dat ik ook eens een rok kan aandoen tijdens mijn vakantie. Haar argument (wat zouden onze kennissen en buren wel niet denken) gaat hier toch niet op he... ;)

Vorige zomer toen het zo bijzonder heet was zijn wel eens gaan wandelen en toen droeg ik slechts een lang mouwloos basketshirt met niets eronder.
Ik droeg enkel sportschoenen en -kousen.
Ze heeft de gehele tocht commentaar gehad maar voor mij was het de beste dag van het jaar.
Ik zeg een lang shirt maar eigenlijk was het misschien niet zo lang hoor ! Hahahahaha !! Kan wel eens een foto posten voor wie dat wil.

Hoe krijg ik haar zover om dit nog eens te doen, of nog beter : mij een rok laten dragen ??? Tips meer dan welkom !!!!
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Op vakantie

Bericht door Rik »

marpie schreef: 05 apr 2021 18:23 * mijn vrouw tolereert het in huis dragen van de rok maar daar stopt het.
:arrow: Was bij mij 2 jaar geleden ook zo maar meer om mij te beschermen tegen negatieve commentaren (die ik nooit kreeg)
marpie schreef: 05 apr 2021 18:23 * Ik mag zelfs de brievenbus vooraan niet ledigen in mijn rok, wat zouden de buren wel niet denken... :?
:arrow: Zoals ik hierboven al zei, ze is bekommerd om wat de buren zouden denken, en dan? die denken meestal niets hoor ;)
marpie schreef: 05 apr 2021 18:23 * Ik ben gelukkig al zover dat ik in mijn slaapkleed (ik draag altijd een longshirt zonder broek), de krant uit de bus mag halen.
:arrow: ik slaap al lang in een slaapkleed, pyjama's zijn storend en hinderen altijd ergens, ik heb echter geen krant :P
marpie schreef: 05 apr 2021 18:23 * Haar argument (wat zouden onze kennissen en buren wel niet denken) gaat hier toch niet op he... ;)
:arrow: neen want ze vermoed enkel wat de buren eventueel zouden denken wat meestal helemaal niet klopt, en dan nog.
marpie schreef: 05 apr 2021 18:23 * Ze heeft de gehele tocht commentaar gehad maar voor mij was het de beste dag van het jaar.
:arrow: als het voor jou een beste dag oplevert zou ik dat meer doen en zeggen dat ze dan maar op afstand moet lopen ;)
marpie schreef: 05 apr 2021 18:23 Hoe krijg ik haar zover om dit nog eens te doen, of nog beter : mij een rok laten dragen ??? Tips meer dan welkom !!!!
:arrow: Zoiets heeft wel wat tijd nodig. Beginnen met als je alleen buiten gaat dit vrijwel altijd in rok doet.
Ik zou dat toch doen met rokken die toch een lengte hebben van 43-45cm en niet van die hele korte rokjes.
Zo wordt het voor jou een gewoonte en fijne ervaring want met die lengte krijg je wel eens een stiekeme blik maar geen commentaren.
Als je vrouw na een poos (dagen, weken) ervaart dat je er buiten niet op aangesproken werd zal ze wel bijdraaien.
Zo is het bij mij toch gegaan. Ze zag dat ik zelfzeker was en niets me zou raken dus accepteerde ze het.
Nu gaan we gewoon samen overal naartoe, zonder enige commentaar van haar kant.
Ik draag wel enkel effen rokken (denim, zwart, kaki, bruin, beige,...) tussen 43 en 50 cm lang, soms eens een 60 cm lang.
Bijna zeker dat ik met mijn kortere rokjes (heb ik wel) dat niet voor mekaar zou krijgen.
Als ik in huis een korte jurk of een minirok draag dan zegt ze wel terloops: "je gaat zo toch niet buiten"? Neen dus :)

Oh ja... door die covid ben ik al een jaar niet meer echt op reis geweest, enkel eens een dagtrip.
Maar sowieso gaan er enkele rokken mee en zullen die dagelijks gedragen worden op de reisbestemming.
Daar geldt zeker het argument niet wat buren en kennissen zullen denken, niemand kent je daar :lol:
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Op vakantie

Bericht door jaguar »

Bedankt voor je positieve reactie Rik.
Het is natuurlijk allemaal niet zo eenvoudig he.
Heb een hele lieve vrouw waar ik al bijna 34 jaar heel gelukkig mee getrouwd ben.

het laatst wat ik wil is haar kwetsen of voor de borst stoten.
Vandaar dat ik het rok dragen houd als ik verder van huis ben.
Zou niet willen dat zij zich ongemakkelijk zou voelen als een kennis haar over mij zou aanspreken als ik onze gemeente wordt gespot.

Maar kom, wie weet: alles op zijn tijd.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Op vakantie

Bericht door Jos »

je moet gewoon je ding kunnen doen, zeker op vakantie. Zelf loop ik sinds 2008 in rok en op vakantie, ook met de kinderen, heb ik uitsluitend rokken bij me (behalve mijn zwembroek, haha)

Ik ben het wel met Rik eens om niet te korte rokken te dragen, dat verhoogt de acceptatie en als er ook nog eens zakken in zitten, lijkt het net een korte broek :D :D
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Op vakantie

Bericht door Redhawkje »

Zoals Rik en Jos al zeggen. De vrouw, en ja ook de mijne, zijn/waren bang dat rokdragende mannen commentaar zouden krijgen uit de samenleving. Dat is mij niet gebeurd, en mijn vrouw zag ook wel in dat ik het niet zou opgeven.

Ik straalde zo'n zelfverzekerdheid uit, die kon ze niet negeren.

Het feit dat ik uiteindelijk bekende een vrouw te zijn maakte het plaatje compleet. Ik kijk overigens nu heel anders tegen broeken aan dan vroeger. Nu kleed ik mij soms in een strakke dames jeans met leuke trui erbij. Daar voel ik mij ook prima vrouwelijk in.
Marica
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Op vakantie

Bericht door musa »

marpie schreef: 11 apr 2021 11:40 Bedankt voor je positieve reactie Rik.
Het is natuurlijk allemaal niet zo eenvoudig he.
Heb een hele lieve vrouw waar ik al bijna 34 jaar heel gelukkig mee getrouwd ben.

het laatst wat ik wil is haar kwetsen of voor de borst stoten.
Vandaar dat ik het rok dragen houd als ik verder van huis ben.
Zou niet willen dat zij zich ongemakkelijk zou voelen als een kennis haar over mij zou aanspreken als ik onze gemeente wordt gespot.

Maar kom, wie weet: alles op zijn tijd.


Ik heb dezelfde afspraak met mijn vrouw, maar je kan nooit voorkomen dat je toevallig in een andere ongeving iemand tegen komt, mijn teller staat op 23 jaar getrouwd met twee tieners.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Op vakantie

Bericht door Redhawkje »

De vakantie dit jaar zal naar Hintergarten gaan. Ook geen gezeik van handdoekjes op de goede stoelen, Geen aso Russen die vrachtwagenladingen eten op hun bord doen maar het niet opeten.
Geen absurde prijzen voor een glas bier of wijn. Alleen moet je alles wel zelf in huis halen.
Ach er zijn ergere dingen op de wereld.

Marica wenst iedereen een lekkere lente en zomer toe vanuit haar luie stoel in de achtertuin. 8-)
Marica
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Op vakantie

Bericht door Rik »

Redhawkje schreef: 24 apr 2021 12:34 De vakantie dit jaar zal naar Hintergarten gaan. Ook geen gezeik van handdoekjes op de goede stoelen, Geen aso Russen die vrachtwagenladingen eten op hun bord doen maar het niet opeten.
Geen absurde prijzen voor een glas bier of wijn. Alleen moet je alles wel zelf in huis halen.
Ach er zijn ergere dingen op de wereld.

Marica wenst iedereen een lekkere lente en zomer toe vanuit haar luie stoel in de achtertuin. 8-)
:lol: :lol: :lol: Hier al voor het tweede jaar Hintergarten en het bevalt prima, is nog goedkoop ook :D
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Op vakantie

Bericht door jaguar »

We weten natuurlijk nog niet of we überhaupt MOGEN op vakantie gaan maar als het enigszins kan neem ik zeker een paar rokken mee.
Ik gaf al hoger aan dat de vrouw daar helemaal niet voor open staat maar desnoods maak ik wel eens alleen 'een wandelingetje' ;)

Nu nog een methode vinden om die rokken ongemerkt de auto in te smokkelen.
Tja, het kan allemaal wat 'sneaky' klinken en wellicht is het dat ook maar het dragen van rokken in het openbaar is zo heerlijk dat het dan maar zo moet he. :roll:
Rokkengek
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2019 11:45

Re: Op vakantie

Bericht door Rokkengek »

:o Ik mag ook allen maar s‘avonds binnen een rok dragen, ook ik heb er aan zitten denken om als we dit jaar op vakantie gaan een paar rokjes mee te nemen om daar eens te ervaren wat voor een gevoel het is om in het openbaar een rok te dragen
Plaats reactie