outfit van de dag

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: outfit van de dag

Bericht door jaguar »

Al enige tijd dat hier nog eens wat werd gepost. Ik zal zelf het goede voorbeeld geven. :lol:

Dit was de outfit van vandaag bij het shoppen.
Sorry voor de belabberde kwaliteit, het was aan het regenen en ik werd wat ongeduldig en heb blijbaar bewogen. :D

Niet veel speciaals, grijs kleedje, zwarte brede riem, korte laarsjes met vrij hoge hak, groen/grijze overknee dikke kousen en een lederen zalmkleurige jekker.

Op de foto valt het kleedje wat korter uit maar door de riem trok het steeds weer naar boven :lol: :lol: Is nochtans niet zo kort hoor...
Nogal paar keren moeten naar beneden trekken. Ik had nochtans speciaal geen nylons aangedaan omdat ik ondervind dat rokjes en kleedjes wat 'omhoog kruipen' met nylons eronder. Nu dus blote benen, was inderdaad niet al te warm... ;)
grijs kleedje (2).jpg
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: outfit van de dag

Bericht door DiKo »

Hallo Marpie.

Wat fantastisch dat je vandaag zo bent wezen shoppen!!!
Maar met een kort jurkje en "blote benen" (of toch een dikke panty?) ís het toch nog steeds wel vroeg in het voorjaar. (Voorjaar? "t Is nog maar eind februari).
Maar... je ziet er heel enthousiast uit op de foto!!
Wie heeft die foto trouwens gemaakt?
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: outfit van de dag

Bericht door Rik »

marpie schreef: 24 feb 2023 18:14 Op de foto valt het kleedje wat korter uit maar door de riem trok het steeds weer naar boven :lol: :lol: Is nochtans niet zo kort hoor...
Nogal paar keren moeten naar beneden trekken. Ik had nochtans speciaal geen nylons aangedaan omdat ik ondervind dat rokjes en kleedjes wat 'omhoog kruipen' met nylons eronder.
Van zodra je een riem of ceintuurtje wil dragen zullen jurken altijd de neiging hebben naar boven te schuiven hoor. Net om die reden draag ik geen ceintuur meer als ik een jurk draag, binnenshuis dan want in de openbaarheid beperk ik me tot rokken, behalve als ik er een jas boven kan dragen waardoor je enkel het onderste deel van de jurk ziet en het lijkt alsof ik een rok draag.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: outfit van de dag

Bericht door jaguar »

DiKo schreef: 24 feb 2023 21:52 Hallo Marpie.

Wat fantastisch dat je vandaag zo bent wezen shoppen!!!
Maar met een kort jurkje en "blote benen" (of toch een dikke panty?) ís het toch nog steeds wel vroeg in het voorjaar. (Voorjaar? "t Is nog maar eind februari).
Maar... je ziet er heel enthousiast uit op de foto!!
Wie heeft die foto trouwens gemaakt?
Wel, shoppen is een groot woord hoor Diko. Laat ons zeggen 'naar de supermarkt' geweest. En zo een held ben ik niet hoor, :D . Ik ga vaak naar mijn dochter en deze woont een heel eind van ons vandaan. Ik profiteer ervan om daar regelmatig wat boodschappen te doen en daarbij een rok of kleedje aan te doen. Foto werd genomen door een voorbijgangster, een vriendelijke dame waar ik kort mee een woordje uitwisselde. Haar enige bekommernis was of ik het niet te koud had :lol: Ik antwoordde haar dat dikkere nylons inderdaad wel een goede optie waren geweest. :roll:
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: outfit van de dag

Bericht door jaguar »

Rik schreef: 25 feb 2023 10:29
marpie schreef: 24 feb 2023 18:14 Op de foto valt het kleedje wat korter uit maar door de riem trok het steeds weer naar boven :lol: :lol: Is nochtans niet zo kort hoor...
Nogal paar keren moeten naar beneden trekken. Ik had nochtans speciaal geen nylons aangedaan omdat ik ondervind dat rokjes en kleedjes wat 'omhoog kruipen' met nylons eronder.
Van zodra je een riem of ceintuurtje wil dragen zullen jurken altijd de neiging hebben naar boven te schuiven hoor. Net om die reden draag ik geen ceintuur meer als ik een jurk draag, binnenshuis dan want in de openbaarheid beperk ik me tot rokken, behalve als ik er een jas boven kan dragen waardoor je enkel het onderste deel van de jurk ziet en het lijkt alsof ik een rok draag.
Slim van je Rik. Ik vind een riem echter wel wat hebben. Maar kom, dan trek ik mijn kleedje maar nu en dan wat naar omlaag he. Als dat maar het probleem is... :D
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: outfit van de dag

Bericht door Rik »

Recente aankoop in de kringloopwinkel, zit als gegoten voor een leuke prijs.
Al 2 dagen binnenshuis van genoten, enkel mijn vrouwtje nodig om de lange rits op de rug dicht te ritsen. ;)
DSC_1364c.jpg
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: outfit van de dag

Bericht door jaguar »

Bijzonder mooi !
Heel goede aankoop. Ik ga soms ook naar kringwinkel. Al heel mooie dingen gescoord !
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Héél mooie jurk Rik...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: outfit van de dag

Bericht door MaricaV »

marpie schreef: 27 feb 2023 18:13 Bijzonder mooi !
Heel goede aankoop. Ik ga soms ook naar kringwinkel. Al heel mooie dingen gescoord !
Mooie spullen als je geluk hebt, een ja ik heb er leuke rokjes vandaan. (kast puilt uit van de leukje rokjes) :lol:

Vandaag komt er weer een bestelling binnen van Two Sisters. Een mooie roodbruine jurk waar mijn enkellaarsjes perfect onder staan.

Ik moet meer jurken gaan dragen ;) Ik ben meestal van het practische ipv het mooie. 8-)
Jacle
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2007 19:54

Re: outfit van de dag

Bericht door Jacle »

Two Sisters heeft inderdaad prachtige rokken en jurken. Ik heb daar ook al eens een rok gekocht
Plaats reactie