outfit van de dag

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

blur.background.squareblur.blurphoto_2021923291546.jpg
blur.background.squareblur.blurphoto_2021923291546.jpg (23.78 KiB) 4893 keer bekeken
mijn jurk vandaag... Makkelijke jurk heel wijd,én met zakken... Das ook nodig heel wijd, want ik ben nogal dik...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 18 mei 2021 13:42
marpie schreef: 18 mei 2021 11:32
Rik schreef: 17 mei 2021 21:55 Kijk eens naar de volgende topic ;) viewtopic.php?f=5&t=2875
Bedankt om dat even voor me op te klaren Rik.
Aan de andere kant, een post van 2016 ?
Laatste reactie alweer ruim anderhalf jaar geleden :?
Niet echt brandend actueel zou ik zeggen.... :lol:
De topic is wel gestart in 2016 maar daar kan steeds verder onder gepost worden natuurlijk.
Dat de laatste reactie even geleden is klopt maar de berichten staan ook wel verspreid over wat men draagt.
Het is ook zo dat men niet alle dagen post wat men gaat dragen en het forum is sowieso vrij dun bevolkt :lol:
Wat mij zelf betreft, een denim rok zoals in mijn avatar is zowat mijn dagelijkse plunje als ik de deur uit ga.
Zowel met de hond wandelen, fietsen, boodschappen, naar de garage, de dokter, de apotheek...
Ik heb in de laatste anderhalf jaar nog zelden broeken gedragen, altijd effen rokken in denim, zwart, khaki, beige en bruin.
Lengtes variëren van 43 tot 55 cm lengte, toch liefst boven de knie, soms een legging eronder als het te fris is.
Ik lees hier net nog eens uw berichtje,Rik... Wel ik ben eens benieuwd met hoeveel wij hier zijn op dit forum?
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: outfit van de dag

Bericht door Rik »

Kortrokje schreef: 04 sep 2021 15:28 Ik lees hier net nog eens uw berichtje,Rik... Wel ik ben eens benieuwd met hoeveel wij hier zijn op dit forum?
Groeten
Blijkbaar zijn we hier met 362 leden volgens de statistiek: :o

STATISTIEKEN
Aantal berichten 26098 • Aantal onderwerpen 2766 • Aantal leden 362 •
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 04 sep 2021 17:18
Kortrokje schreef: 04 sep 2021 15:28 Ik lees hier net nog eens uw berichtje,Rik... Wel ik ben eens benieuwd met hoeveel wij hier zijn op dit forum?
Groeten
Blijkbaar zijn we hier met 362 leden volgens de statistiek: :o

STATISTIEKEN
Aantal berichten 26098 • Aantal onderwerpen 2766 • Aantal leden 362 •
Ah ok Rik, dank je voor de info... Ja ik weet mijn weg hier toch nog niet zó goed . Ja 362,t is niet veel inderdaad.. Maar dat heeft ook totaal geen belang. Veel weinig, wij doen ons ding, wij dragen rokken en jurken enz enz.. En wij wisselen gedachten uit.. Maar niks móet...
Groeten en nog eens dank...
Laatst gewijzigd door Kortrokje op 29 okt 2023 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: outfit van de dag

Bericht door DiKo »

Er zijn wel 362 leden, maar als je in de ledenlijst een naam aanklikt zie je al gauw dat velen al jaren niet meer op de site gekeken hebben.
Aan zulke leden heb je eigenlijk niets, maar wat doe je eraan?
Zelf in ieder geval wél blijven genieten van het dragen van een rok(je) of een jurk.
Vandaag heerlijk in "flodderrok" en zomers shirt in de tuin in de zon gezeten!
Een heerlijk gevoel!
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: outfit van de dag

Bericht door Rik »

DiKo schreef: 05 sep 2021 16:24 Er zijn wel 362 leden, maar als je in de ledenlijst een naam aanklikt zie je al gauw dat velen al jaren niet meer op de site gekeken hebben.
Aan zulke leden heb je eigenlijk niets, maar wat doe je eraan?
Ik beheer zelf een phpBB forum en verwijder 2 keer per jaar de "leden" die meer dan een jaar het forum niet meer bezocht hebben. Ik ga er van uit dat, als men echt nog interesse heeft, toch om de paar weken of zeker maanden eens komt kijken. Dus na een jaar afwezigheid wordt hun account verwijderd. Ik kijk wel eerst na hoeveel berichten ze gepost hebben. Als zij echt actieve posters waren en relevante zaken gepost hebben dan laat ik wel hun berichten staan. Als er weinig gepost werd dan beschouw ik ze niet meer als "leden" maar als "pottekijkers" ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

DiKo schreef: 05 sep 2021 16:24 Er zijn wel 362 leden, maar als je in de ledenlijst een naam aanklikt zie je al gauw dat velen al jaren niet meer op de site gekeken hebben.
Aan zulke leden heb je eigenlijk niets, maar wat doe je eraan?
Zelf in ieder geval wél blijven genieten van het dragen van een rok(je) of een jurk.
Vandaag heerlijk in "flodderrok" en zomers shirt in de tuin in de zon gezeten!
Een heerlijk gevoel!
Wel DiKo, eigenlijk heeft dat geen belang hé, al zijn we maar met zijn tweeën.Er zijn dus nog veel mannen die het gemak van een rok of jurk niet kennen hé.. Laten wij maar rustig verder genieten.. Wij weten wel hoe aangenaam het is om rokken en jurken te dragen..
Groeten..👍👍
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: outfit van de dag

Bericht door Rik »

Kortrokje schreef: 15 sep 2021 10:02 Er zijn dus nog veel mannen die het gemak van een rok of jurk niet kennen hé.. Laten wij maar rustig verder genieten.. Wij weten wel hoe aangenaam het is om rokken en jurken te dragen..
Groeten..👍👍
Dat weet ik nog zo niet. Ik denk dat er meer mannen rokken en jurken dragen dan we vermoeden, alleen komen die er niet voor uit, dragen het stiekem, enkel binnenshuis of als niemand in de buurt is. Misschien enkel 's avonds naar buiten als het donker is... Vraag is ook of men echt actief op het internet gaat zoeken of er een forum zoals het onze bestaat. Vraag is ook of ze na het vinden van ons forum ook meteen hun "klederdracht" aan ons willen openbaren? Schroom of angst om herkend te worden? Kan nochtans vrij anoniem hier hoor. Denk dat er van al onze leden vrijwel niemand zijn echte naam gebruikt, geen locatie bij het profiel zet en ook geen herkenbare foto. Tja... wat je op internet post gaat er ook nooit meer af natuurlijk. Als je enkel post wat je anoniem kwijt wil is er echter geen probleem toch ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: outfit van de dag

Bericht door MaricaV »

Vandaag in een opnieuw zwart geverfd rokje van Skirtcraft en leuk shirtje en werkschoenen. ja werk, en dan kun je hakken wel vergeten.

Ik heb de andere twee grijze rokken van Skirtcraft ook zwart geverfd. Nu bleek het stiksel van nylon te zijn en dat is dus grijs gebleven evenals de ritsen. Maar het geeft juist een leuk effect.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: outfit van de dag

Bericht door WesleyN »

MaricaV schreef: 15 sep 2021 13:14 Vandaag in een opnieuw zwart geverfd rokje van Skirtcraft en leuk shirtje en werkschoenen. ja werk, en dan kun je hakken wel vergeten.

Ik heb de andere twee grijze rokken van Skirtcraft ook zwart geverfd. Nu bleek het stiksel van nylon te zijn en dat is dus grijs gebleven evenals de ritsen. Maar het geeft juist een leuk effect.
Ligt eraan welk werk je doet... Je hebt altijd van die stoere banen. Dus ik kan me wel wat bij voorstellen. Misschien staan die werkschoenen wel beter bij het rokje die je aan had. En bewaar je die "hakken-schoenen" (zoals mijn dochter dat vroeger noemde) wel voor een etentje.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie