outfit van de dag

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 521
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Een jeansrok eergisteren...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: outfit van de dag

Bericht door Alex »

Nieuwe jeansrok gekocht bij C&A
Laatst gewijzigd door Alex op 22 mei 2023 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: outfit van de dag

Bericht door Rik »

Alex schreef: 31 mei 2022 17:08 Rik, draag je hier op de foto een bh? (En zo ja; waarmee gevuld?)
Ik vraag dat omdat ik juist vandaag er zelf mee heb geëxperimenteerd….
Hoi Alex, op de foto draag ik onder de jurk een vrij strakke body (Primadonna), ik vind dat net iets prettiger dragen dan een bh omdat het niet zo snijdt in de maagstreek. Op de rug heb je ook geen haakjes die in je rug drukken als je tegen een stoelleuning zit. Voordeel is ook dat ik een vlakkere buik heb daardoor ;) Als ik een 95C bh of body draag dan krijg ik de cubs wel gevuld met mijn eigen borst, zonder extra's of padding. De meeste mannen zouden zich schamen dat ze "manboobs" hebben :oops: maar ik ben er eigenlijk vrij trots op en vind dat geen afbreuk doen van mijn mannelijkheid. In mijn prille jeugd (de fifties) was ik veel te mager en kreeg een dokter het "lumineuze"? idee om mij wat ronder te maken door een reeks hormonen toe te dienen. Het zou dus goed kunnen dat mijn huidige rondingen daar hun oorsprong vonden :lol:

Ik ben zuiver hetero, geen homo, ook niet bi, al bijna 50 jaar gelukkig gehuwd.... maar van in mijn jeugd al had ik interesse in het veel mooiere ondergoed van de dames dat trouwens aangenamer aanvoelt. Het geeft me ook een vrij gevoel om gewoon (net als de dames) te kunnen dragen wat ik wil en prettig vind. Gelukkig maakt mijn vrouw daar allemaal geen punt van en geeft me vaak advies.

Op de foto zie je duidelijk dat ik een bh/body draag en zo zie ik er uit als ik binnenshuis rondloop. Buitenshuis draag ik nooit jurken, enkel rokken met een t-shirt of een mannenhemd. Daaronder zelfs buitenshuis een body of bh maar enkel met een iets wijdere t-shirt of hemd. Ik blijf zo voor mezelf het leuke gevoel houden van de body/bh te dragen maar het is niet meteen zo zichtbaar voor de omgeving tenzij men er specifiek oog voor zou hebben. Dat zou wel kunnen want tenslotte heb ik ook een rok aan en dat op zich trekt wel soms eens aandacht. BH's met extra padding draag ik buitenshuis nooit omdat het dan echt wel te fel zou opvallen en reacties uitlokken.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: outfit van de dag

Bericht door Alex »

Hoi Rik,

Mooi verhaal en herkenbaar! Ik had nooit iets met lingerie maar heb recent hij de Makro (want daar kan je redelijk ongestoord en onopvallend passen) een setje BH/slip en een corrigerende body gekocht.
Die body valt nauwelijks op, zeker als je ‘m niet vult maar geeft de hele dag een lekker gevoel.

Ook ik val liefst buiten niet zo op, al is dat met mijn lengte niet eenvoudig, temeer omdat ik graag hoge hakken en panties of kousen draag.

Vandaag val ik echter weinig op, ik heb een spijkerrokje aan met een huidkleurige matte panty die je vrijwel niet ziet, gecombineerd met sneakers.
Laatst gewijzigd door Alex op 22 mei 2023 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 521
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Mijn rok vandaag hier thuis .. Straks denk ik een jurk..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 521
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Lekker rustig aan op mijn stoel...
Bijlagen
Resizer_16541678901621.jpg
Resizer_16541678901621.jpg (40.84 KiB) 1771 keer bekeken
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Jacle
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2007 19:54

Re: outfit van de dag

Bericht door Jacle »

20220602_230050.jpg
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: outfit van de dag

Bericht door Alex »

Mooie outfit Jacle!

Ik draag vandaag weer mijn gebreide jurk, een zwarte 20d panty en pumps. Ik geef toe, dit is iets meer dan enkel ‘rok voor mannen’….
Ik vind een rok of jurk nou eenmaal mooier staan en fijner zitten met een panty of kousen eronder. En ik ben dol op hakken.

Ik ga vaak even langs bij Starbucks Breukelen (die in de richting Amsterdam). Daar werkt een super leuke dame die altijd een praatje maakt of even een vraag stelt. Vind ik altijd leuk. Ik krijg dan vragen als ‘Draag je ook weleens make-up?’, ‘hoe heb je leren lopen op die hakken’, ‘leuke rok, staat je super’, ‘ik zie het hier tegenwoordig steeds vaker. Vooral jongeren die een rok dragen’, ‘deden maar meer mannen dat’, ‘heb je gaatjes of clip-on oorbellen?(echte gaatjes! overigens één van mijn beste besluiten van de afgelopen jaren naast het af en toe in het openbaar gaan dragen van rokken)’….
Laatst gewijzigd door Alex op 22 mei 2023 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: outfit van de dag

Bericht door Alex »

Vandaag in Rotterdam centrum in jurk geshopt en rondgewandeld. Alleen maar leuke reacties.
Deze foto maakte de dame bij Lucardi voor me, nadat ze (2e en 3e) oorbelgaatjes bij me had geschoten. In jurk!
Laatst gewijzigd door Alex op 22 mei 2023 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: outfit van de dag

Bericht door Rik »

Voor vandaag een gestreepte top en daaronder een grijze denim rok.
IMG_1173.JPG
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Plaats reactie