Dagje Nijmegen

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Dagje Nijmegen

Bericht door Alex »

Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens langdurig in rok buiten gelopen en terrasje gezeten, ditmaal een dagje in Nijmegen.
Niemand die op- of omkeek, op één man na die me complimenteerde en het ‘stoer’ noemde.
Ik droeg een (heren)t-shirt, spijkerrokje (C&A), huidkleurige kousen (Oroblu) en pumps (Marie Antoinette).
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Dagje Nijmegen

Bericht door DiKo »

Dat ziet er leuk uit Alex; Lekker zomers!
En zoals we wel eigenlijk inmiddels wel weten, weinig commentaar van anderen.
Gebruikersavatar
Emily
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jul 2018 20:55

Re: Dagje Nijmegen

Bericht door Emily »

Hallo Alex,
Altijd leuk een dagje Nijmegen! Natuurlijk ook even bij Snoek naar binnen gelopen 😊 Ik ga daar zelf ook altijd graag even naar toe 😊
Groetjes E.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Dagje Nijmegen

Bericht door Rik »

Leuke outfit Alex, lekker zomers, ik loop ook zowat hele dagen in spijkerrokje.
Overal naartoe, winkelen, dokter, apotheek... shopping center, dagje uit.
De broeken zitten wel heer ver weg in de kleerkast, al 2 jaar zelden er uit geweest.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Dagje Nijmegen

Bericht door jaguar »

Heel mooi Alex !
Ik plan binnenkort ook eens een daguitstap in rok of jurkje.
Nu heb ik een paar opties he.
Ga ik voor een rokje met pumps. Ga ik voor een rokje met herenschoenen?
Ga ik voor een jurkje met sneakers ? Met pumps ? Hahaha !
Nu weet ik waarom de dames zo hard kunnen twijfelen over hun outfit ! :D :D
Wat denken jullie forumleden ?
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Dagje Nijmegen

Bericht door Rik »

Gisteren is mijn vrouwke gevallen door een hoogteverschil van 2cm op een wandelpad, ze had plat schoeisel aan.
Met mijn 68 lentes en soms wel eens draaierig hou ik het steevast bij stevig schoeisel.
Bij zomers weer zijn dat dan ook outdoor sandalen die ook aan de hiel vast zitten, zonder sokken.
Eender welke rok of jurk ik draag, altijd plat schoeisel. Met pumps zou het nooit goed komen :o
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Dagje Nijmegen

Bericht door Alex »

Hakkken heb je in allerlei hoogtes en breedtes.
Maar denk ook aan de zool (wel/niet plateau). Zonder plateau en een bescheiden hak loopt net als heren schoenen. En went heel snel.
Het is heel persoonlijk of je dat wel of niet wil dragen, en er zijn mannen die hakken onder een rok te ver vinden gaan.
Maar ik zelf zou zeggen: doen!
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Dagje Nijmegen

Bericht door Kortrokje »

Alex schreef: 15 jun 2021 12:18 Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens langdurig in rok buiten gelopen en terrasje gezeten, ditmaal een dagje in Nijmegen.
Niemand die op- of omkeek, op één man na die me complimenteerde en het ‘stoer’ noemde.
Ik droeg een (heren)t-shirt, spijkerrokje (C&A), huidkleurige kousen (Oroblu) en pumps (Marie Antoinette).
Mooi
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Jacle
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2007 19:54

Re: Dagje Nijmegen

Bericht door Jacle »

Erg mooi en netjes Alex.

Het zou de gewoonste zaak van de wereld moeten zijn.
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: Dagje Nijmegen

Bericht door MaricaV »

Jacle schreef: 26 jun 2021 22:32 Erg mooi en netjes Alex.

Het zou de gewoonste zaak van de wereld moeten zijn.
Daar ga ik helemaal in mee.
Plaats reactie