Re: Waar is iedereen?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Kortrokje »

Ja zeg Marpie wat ben jij mooi in die rok...👍👍👍👍👍👍❤️❤️❤️❤️
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Januca
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 feb 2021 16:23
Locatie: Gasselte

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Januca »

Eerst, bedankt voor jullie fijne reacties.

Ja, ik heb vanmorgen een rok aangedaan, en ik moet zeggen dat het goed aanvoelde. Mijn dochter weet dat ik iets in mijn kast heb hangen en wellicht wacht ze rustig af tot ik er mee voor de dag kom.
Dat ga ik binnenkort eens proberen als het mij lukt om over die enorme geestelijke drempel heen te stappen.
Ik denk dat ik er eerst nog eens met ze erover ga praten en dat ik dan een "modeshow" ga geven om hun te laten zeggen wat er het beste uitziet.
Op dit moment hangen er twee rokken in de kast, een heel mooi geborduurde tuniek en een geborduurde kaftan.
helaas heb ik nog even tijd nodig.
Weet wel dat ik uit het tijdperk stap van: Je bent een man en gedraag je daar ook naar en daar horen geen vrouwenkleren bij.
Dit is er zo grondig ingehamerd dat je er bijna frustraties van krijgt.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Kortrokje »

Januca schreef: 24 aug 2021 11:56 Eerst, bedankt voor jullie fijne reacties.

Ja, ik heb vanmorgen een rok aangedaan, en ik moet zeggen dat het goed aanvoelde. Mijn dochter weet dat ik iets in mijn kast heb hangen en wellicht wacht ze rustig af tot ik er mee voor de dag kom.
Dat ga ik binnenkort eens proberen als het mij lukt om over die enorme geestelijke drempel heen te stappen.
Ik denk dat ik er eerst nog eens met ze erover ga praten en dat ik dan een "modeshow" ga geven om hun te laten zeggen wat er het beste uitziet.
Op dit moment hangen er twee rokken in de kast, een heel mooi geborduurde tuniek en een geborduurde kaftan.
helaas heb ik nog even tijd nodig.
Weet wel dat ik uit het tijdperk stap van: Je bent een man en gedraag je daar ook naar en daar horen geen vrouwenkleren bij.
Dit is er zo grondig ingehamerd dat je er bijna frustraties van krijgt.
Succes Januca...👍👍👍👍👍👍👍 ga ervoor, nu ben je vertrokken, niks kan je nu nog stoppen... Groeten en geniet van je rokken en van t gevoel..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Waar is iedereen?

Bericht door jaguar »

DiKo schreef: 23 aug 2021 16:42
marpie schreef: 22 aug 2021 23:09 Ja amai, wat een zomer is me dat zeg.
Vandaag even de stad in geweest.
En geloof het of niet maar de nylons waren meer dan welkom.
En dat in augustus...
Of misschien mocht het rokje toch wat langer ? :lol: :lol: :lol:

Brrr...

Hallo Marpie.
Ik vind het we erg stoer van je dat je met zo'n kort rokje de stad in durft. Ik vind het trouwens wel goed staan en de zwarte panty's erbij maken het tot een geheel. Al met al... super!
Ik zou dat niet durven. :!:

Hahaha ! Bedankt voor de reactie. Nou "durven"... Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn uitstapjes vrij kort hou en dan nog alleen op plaatsen vrij ver van huis. Mijn dochter die ik regelmatig bezoek woont vrij ver en dan durf ik wel eens van de gelegenheid gebruik maken om in rok paar boodschappen te doen in haar buurt. Ik doe dit nog maar vrij recent en heb -echt waar- nog geen enkele negatieve reactie gekregen. Wel soms wat vreemde blikken maar dat kan ik niemand kwalijk nemen he. Ik zou ook wel even staren hoor... :lol:
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Waar is iedereen?

Bericht door jaguar »

Kortrokje schreef: 24 aug 2021 01:55 Ja zeg Marpie wat ben jij mooi in die rok...👍👍👍👍👍👍❤️❤️❤️❤️
Nou bedankt voor de leuke reactie. Ik ga er zowaar van blozen.
Op de schoenen na is mijn outfit zeker niet zo duur hoor. :lol:
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Kortrokje »

marpie schreef: 24 aug 2021 17:22
Kortrokje schreef: 24 aug 2021 01:55 Ja zeg Marpie wat ben jij mooi in die rok...👍👍👍👍👍👍❤️❤️❤️❤️
Nou bedankt voor de leuke reactie. Ik ga er zowaar van blozen.
Op de schoenen na is mijn outfit zeker niet zo duur hoor. :lol:
Ja u ziet er echt goed uit hoor . Ja mooi.. je hebt dan ook een mooi slank figuur ook ..👍👍👍👍👍👍, geniet verder van uw rokken hé... Groeten..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Kortrokje »

Januca schreef: 24 aug 2021 11:56 Eerst, bedankt voor jullie fijne reacties.

Ja, ik heb vanmorgen een rok aangedaan, en ik moet zeggen dat het goed aanvoelde. Mijn dochter weet dat ik iets in mijn kast heb hangen en wellicht wacht ze rustig af tot ik er mee voor de dag kom.
Dat ga ik binnenkort eens proberen als het mij lukt om over die enorme geestelijke drempel heen te stappen.
Ik denk dat ik er eerst nog eens met ze erover ga praten en dat ik dan een "modeshow" ga geven om hun te laten zeggen wat er het beste uitziet.
Op dit moment hangen er twee rokken in de kast, een heel mooi geborduurde tuniek en een geborduurde kaftan.
helaas heb ik nog even tijd nodig.
Weet wel dat ik uit het tijdperk stap van: Je bent een man en gedraag je daar ook naar en daar horen geen vrouwenkleren bij.
Dit is er zo grondig ingehamerd dat je er bijna frustraties van krijgt.
Goed zo Januca...
Maar vooral, geniet ervan, geniet van je rokken te dragen, terwijl je wandelt, terwijl je zit, terwijl je boodschappen doet whatever... Genieten is de boodschap.. En go forward ..
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Januca
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 feb 2021 16:23
Locatie: Gasselte

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Januca »

Dank je Kortrokje
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 14 aug 2021 08:19 Hoi, je had die vraag al eerder gesteld en inderdaad, het is hier stil.
Ik ben nergens heen hoor, gewoon genieten in eigen tuin van een veilige "staycation" en regelmatig kom ik eens langs hier.
Ben niet zo'n prater en alle dagen een bijna identieke foto posten van een net iets andere kleur rok? Nahhhh :lol:

Ik beheer zelf ook een phpBB forum en daar is dat momenteel ook zo kalm. We hebben daar een 80-tal leden en slechts een handjevol is actief op het forum, de rest leest mee maar als er weinig gepost wordt dan blijven die lezers op de duur ook weg... Tja, 't is niet anders.
Als er niet elke dag iets nieuws gepost wordt of maandelijks ergens een meeting is valt alles stil. Covid heeft alles een versnelling lager doen schakelen. Bijeenkomsten zijn er niet of nauwelijks (ik ben in 2 motorclubs), iedereen gaat een beetje zijn eigen gang in zijn/haar cocon.
Meer en meer worden we het gewoon om in ons eentje zaken te doen, zoeken andere tijdverdrijven die ons dan helemaal opslorpen en dan is iets posten op een forum vaak het laatste wat in ons op komt.

Het zal straks meer dan 2 jaar zijn dat ik bijna altijd rokken draag in de openbaarheid en ik heb in die periode nog geen enkele "soortgenoot" ontmoet. Dan ga je denken "ik ben alleen met mijn gewoontes" en sta je niet meer stil bij het gegeven dat anderen wel eens iets over je rok ervaringen willen horen. Het is dan ook zo doodnormaal geworden om in rok te lopen dat er niet meer over gepraat wordt. Je praat ook meer over een nieuwe wagen dan over een wagen die 16 jaar oud is zoals die van mij :) Eens het nieuwe er af weet je op de duur nauwelijks nog wat erover te zeggen.

Groetjes vanuit een volger uit Gent ;)
Ja dat is wel zo Rik... Ik heb persoonlijk in Lokeren ook nog niemand ontmoet die in rokken of kleedjes rondloopt zoals ik . Alhoewel er nog iemand moet zijn.. Van horen zeggen.. Maar ik moet zeggen ik kom eigenlijk weinig buiten, in de zin van wandelen,terrasjes doen en dies meer .. Dus het zou al een wonder zijn als ik die in de winkel waar ik heen ga tegenkom.Maar eigenlijk ben ik weinig mobiel.. Weinig zin om te gaan wandelen alleen.. Waarom, waarvoor ⁉️⁉️ ja voor de gezondheid kweet het . Maar och ja... Nee t lukt mij niet.. Thuis internet, muziek luisteren enz boodschappen doen, en dat is t eigenlijk. Is dat de ouderdom⁉️ Wie weet⁉️Soms wel eens bij kameraden .. Dat wel.. Wij zijn allemaal een beetje gewoontemensen hé ⁉️ Misschien heeft dat er ook wat mee te maken, wie weet... Ouderdom en gewoontes ..
Ja dat is t...
Groeten en tot de volgende babbel..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie