Re: Waar is iedereen?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Januca
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 feb 2021 16:23
Locatie: Gasselte

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Januca »

Ik ben het er mee eens dat het rustig is op het forum. Ik ben er medeschuldig aan.
In mijn bladwijzerlijst ben ik zo grondig aan het schonen geweest dat ook de link naar dit forum gewist was. Maar ja, het forum is toch dusdanig interessant dat ik het weer opgezocht heb.
Een flinke tijd besteed aan het lezen wat ik gemist heb. Nu ben ik wat dat betreft weer bij.
En wat het dragen van een rok zelf aangaat, ik ben inmiddels 79 jaar oud, zou eigenlijk wel in transitie willen gaan naar vrouw, maar daarvoor is het te laat. Ik ben te oud en mijn gezondheid is te slecht.
Inmiddels heb ik twee rokken gekocht, gepast, maar nog niet gedragen. Ik moet geestelijk over zo een grote drempel heen.
In mijn jeugd was het heel erg recht toe recht aan. Je bent een jongen dus meisjeskleren horen niet bij jou, en blijf van de kleren van je zusters af.
Op een gegeven moment getrouwd, en mijn vrouw was ook net zo star op dat gebied. Als ik het er alleen maar over had, dan werd ze al furieus en zei dat ze met een man getrouwd was en als ik zulke gekke dingen ging doen, dat was het voor haar voorbij en moest ik maar teruggaan naar mijn moeder.
Nu is mijn vrouw na een huwelijk van 55 jaar overleden en krijg ik weer de behoefte om toch minimaal een rok aan te doen.
Morgen misschien voor de eerste keer want dan ben ik alleen thuis (ik woon bij mijn dochter en haar gezin).
Ik hoop dat ik de moed kan opbrengen om voor de eerste keer een rok aan te doen en dat te herhalen als er weer andere mensen in huis zijn. (overigens, ze weten van mijn diepste verlangen een vrouw te zijn).
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Waar is iedereen?

Bericht door DiKo »

marpie schreef: 22 aug 2021 23:09 Ja amai, wat een zomer is me dat zeg.
Vandaag even de stad in geweest.
En geloof het of niet maar de nylons waren meer dan welkom.
En dat in augustus...
Of misschien mocht het rokje toch wat langer ? :lol: :lol: :lol:

Brrr...

Hallo Marpie.
Ik vind het we erg stoer van je dat je met zo'n kort rokje de stad in durft. Ik vind het trouwens wel goed staan en de zwarte panty's erbij maken het tot een geheel. Al met al... super!
Ik zou dat niet durven. :!:
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Waar is iedereen?

Bericht door DiKo »

Januca schreef: 23 aug 2021 13:26
Morgen misschien voor de eerste keer want dan ben ik alleen thuis (ik woon bij mijn dochter en haar gezin).
Ik hoop dat ik de moed kan opbrengen om voor de eerste keer een rok aan te doen en dat te herhalen als er weer andere mensen in huis zijn. (overigens, ze weten van mijn diepste verlangen een vrouw te zijn).
Als ze weten dat je diepste wens is om vrouw te zijn, kan het ze toch niet bevreemden dat je een van je al gekochte rokken aantrekt. Zet de eerste stap morgen en zeg het tegen je dochter.
Wat je doet is niet stiekem. Je bent oud genoeg om te weten wat je wil, dus....doen!
Je zult merken dat het een heel fijn en bijzonder gevoel van vrijheid geeft. :D
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Waar is iedereen?

Bericht door WesleyN »

@Januca.

Ik hoop dat je dezelfde stap durft te zetten als Marica. Het is zo belangrijk jezelf te kunnen zijn. Het zal niet makkelijk zijn. Maar als die stem je steeds aangeeft: Ik ben een vrouw. dan is dat ook zo. Helaas wil niet iedereen je begrijpen. Maar het is nu toch wel makkelijker jezelf te zijn, dan vroeger. Ook al lijkt het van niet. Dat komt omdat er zoveel over gesproken wordt en dan laten de tegenstanders zich ook meer van hun kant horen.

Praat er met je dochter over. Ik hoop dat zij zo sterk is, je te ondersteunen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Kortrokje »

Ik draag niks anders dan jurken de laatste twee jaar, het hele jaar door .. Door mijn gewicht en omvang zit een jurk beter, makkelijker... Groeten.. En rok lustig verder.. Of jurk verder zoals ik ..👍👍👍👍👍😂🤣
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 14 aug 2021 08:19 Hoi, je had die vraag al eerder gesteld en inderdaad, het is hier stil.
Ik ben nergens heen hoor, gewoon genieten in eigen tuin van een veilige "staycation" en regelmatig kom ik eens langs hier.
Ben niet zo'n prater en alle dagen een bijna identieke foto posten van een net iets andere kleur rok? Nahhhh :lol:

Ik beheer zelf ook een phpBB forum en daar is dat momenteel ook zo kalm. We hebben daar een 80-tal leden en slechts een handjevol is actief op het forum, de rest leest mee maar als er weinig gepost wordt dan blijven die lezers op de duur ook weg... Tja, 't is niet anders.
Als er niet elke dag iets nieuws gepost wordt of maandelijks ergens een meeting is valt alles stil. Covid heeft alles een versnelling lager doen schakelen. Bijeenkomsten zijn er niet of nauwelijks (ik ben in 2 motorclubs), iedereen gaat een beetje zijn eigen gang in zijn/haar cocon.
Meer en meer worden we het gewoon om in ons eentje zaken te doen, zoeken andere tijdverdrijven die ons dan helemaal opslorpen en dan is iets posten op een forum vaak het laatste wat in ons op komt.

Het zal straks meer dan 2 jaar zijn dat ik bijna altijd rokken draag in de openbaarheid en ik heb in die periode nog geen enkele "soortgenoot" ontmoet. Dan ga je denken "ik ben alleen met mijn gewoontes" en sta je niet meer stil bij het gegeven dat anderen wel eens iets over je rok ervaringen willen horen. Het is dan ook zo doodnormaal geworden om in rok te lopen dat er niet meer over gepraat wordt. Je praat ook meer over een nieuwe wagen dan over een wagen die 16 jaar oud is zoals die van mij :) Eens het nieuwe er af weet je op de duur nauwelijks nog wat erover te zeggen.

Groetjes vanuit een volger uit Gent ;)
Ja Rik, het valt mij elke keer op dat het hier wreed rustig, zelfs stil is... Dus probeer ik eens hé... Groeten...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Kortrokje »

marpie schreef: 22 aug 2021 23:09 Ja amai, wat een zomer is me dat zeg.
Vandaag even de stad in geweest.
En geloof het of niet maar de nylons waren meer dan welkom.
En dat in augustus...
Of misschien mocht het rokje toch wat langer ? :lol: :lol: :lol:

Brrr...
Rik schreef: 14 aug 2021 08:19 Hoi, je had die vraag al eerder gesteld en inderdaad, het is hier stil.
Ik ben nergens heen hoor, gewoon genieten in eigen tuin van een veilige "staycation" en regelmatig kom ik eens langs hier.
Ben niet zo'n prater en alle dagen een bijna identieke foto posten van een net iets andere kleur rok? Nahhhh :lol:

Ik beheer zelf ook een phpBB forum en daar is dat momenteel ook zo kalm. We hebben daar een 80-tal leden en slechts een handjevol is actief op het forum, de rest leest mee maar als er weinig gepost wordt dan blijven die lezers op de duur ook weg... Tja, 't is niet anders.
Als er niet elke dag iets nieuws gepost wordt of maandelijks ergens een meeting is valt alles stil. Covid heeft alles een versnelling lager doen schakelen. Bijeenkomsten zijn er niet of nauwelijks (ik ben in 2 motorclubs), iedereen gaat een beetje zijn eigen gang in zijn/haar cocon.
Meer en meer worden we het gewoon om in ons eentje zaken te doen, zoeken andere tijdverdrijven die ons dan helemaal opslorpen en dan is iets posten op een forum vaak het laatste wat in ons op komt.

Het zal straks meer dan 2 jaar zijn dat ik bijna altijd rokken draag in de openbaarheid en ik heb in die periode nog geen enkele "soortgenoot" ontmoet. Dan ga je denken "ik ben alleen met mijn gewoontes" en sta je niet meer stil bij het gegeven dat anderen wel eens iets over je rok ervaringen willen horen. Het is dan ook zo doodnormaal geworden om in rok te lopen dat er niet meer over gepraat wordt. Je praat ook meer over een nieuwe wagen dan over een wagen die 16 jaar oud is zoals die van mij :) Eens het nieuwe er af weet je op de duur nauwelijks nog wat erover te zeggen.

Groetjes vanuit een volger uit Gent ;)
Ja Rik, het valt mij elke keer op dat het hier wreed rustig, zelfs stil is... Dus probeer ik eens hé... Groeten...
Januca schreef: 23 aug 2021 13:26 Ik ben het er mee eens dat het rustig is op het forum. Ik ben er medeschuldig aan.
In mijn bladwijzerlijst ben ik zo grondig aan het schonen geweest dat ook de link naar dit forum gewist was. Maar ja, het forum is toch dusdanig interessant dat ik het weer opgezocht heb.
Een flinke tijd besteed aan het lezen wat ik gemist heb. Nu ben ik wat dat betreft weer bij.
En wat het dragen van een rok zelf aangaat, ik ben inmiddels 79 jaar oud, zou eigenlijk wel in transitie willen gaan naar vrouw, maar daarvoor is het te laat. Ik ben te oud en mijn gezondheid is te slecht.
Inmiddels heb ik twee rokken gekocht, gepast, maar nog niet gedragen. Ik moet geestelijk over zo een grote drempel heen.
In mijn jeugd was het heel erg recht toe recht aan. Je bent een jongen dus meisjeskleren horen niet bij jou, en blijf van de kleren van je zusters af.
Op een gegeven moment getrouwd, en mijn vrouw was ook net zo star op dat gebied. Als ik het er alleen maar over had, dan werd ze al furieus en zei dat ze met een man getrouwd was en als ik zulke gekke dingen ging doen, dat was het voor haar voorbij en moest ik maar teruggaan naar mijn moeder.
Nu is mijn vrouw na een huwelijk van 55 jaar overleden en krijg ik weer de behoefte om toch minimaal een rok aan te doen.
Morgen misschien voor de eerste keer want dan ben ik alleen thuis (ik woon bij mijn dochter en haar gezin).
Ik hoop dat ik de moed kan opbrengen om voor de eerste keer een rok aan te doen en dat te herhalen als er weer andere mensen in huis zijn. (overigens, ze weten van mijn diepste verlangen een vrouw te zijn).
Ja ik ben ook van die generatie, maar gewoon doen... Ik doe het ook nog maar iets meer dan twee jaar, ik bedoel in rok of in mijn geval nu al meer dan twee jaar in jurk .. Ik denk je zult je beter voelen, de dag dat je de stap zet... Het vrat wreed aan mij, om elke keer die verkleedpartij om naar buiten te komen, te moeten doen.. En op een gegeven moment heb ik de stap gezet, naar de winkel, Colruyt in rok .. En sindsdien nooit geen broek/pantalon meer aangedaan... Winkel, dokter, apotheek, Restaurant, garage, noem maar op .. En ik voel mij inderdaad heel wat beter dan voordien. Dus als je t niet probeert weet je t niet .. En ik ben er ook 68, dus ik ben ook geen jonkie meer... Ik hoop dat je eruit geraakt uit die knoop... Gewoon knop omdraaien.. En doen... Groeten. .
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Kortrokje »

Resizer_16297613274280.jpg
Ik in een zomerjurkje , en een beetje bewerkt... Ja en in mijn jurk, in deze of een andere ga ik inderdaad overal heen...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Kortrokje »

Resizer_16297622084510.jpg
Ik in een binnenhuisjurk, en ook eventjes bewerkt...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waar is iedereen?

Bericht door Kortrokje »

Januca schreef: 23 aug 2021 13:26 Ik ben het er mee eens dat het rustig is op het forum. Ik ben er medeschuldig aan.
In mijn bladwijzerlijst ben ik zo grondig aan het schonen geweest dat ook de link naar dit forum gewist was. Maar ja, het forum is toch dusdanig interessant dat ik het weer opgezocht heb.
Een flinke tijd besteed aan het lezen wat ik gemist heb. Nu ben ik wat dat betreft weer bij.
En wat het dragen van een rok zelf aangaat, ik ben inmiddels 79 jaar oud, zou eigenlijk wel in transitie willen gaan naar vrouw, maar daarvoor is het te laat. Ik ben te oud en mijn gezondheid is te slecht.
Inmiddels heb ik twee rokken gekocht, gepast, maar nog niet gedragen. Ik moet geestelijk over zo een grote drempel heen.
In mijn jeugd was het heel erg recht toe recht aan. Je bent een jongen dus meisjeskleren horen niet bij jou, en blijf van de kleren van je zusters af.
Op een gegeven moment getrouwd, en mijn vrouw was ook net zo star op dat gebied. Als ik het er alleen maar over had, dan werd ze al furieus en zei dat ze met een man getrouwd was en als ik zulke gekke dingen ging doen, dat was het voor haar voorbij en moest ik maar teruggaan naar mijn moeder.
Nu is mijn vrouw na een huwelijk van 55 jaar overleden en krijg ik weer de behoefte om toch minimaal een rok aan te doen.
Morgen misschien voor de eerste keer want dan ben ik alleen thuis (ik woon bij mijn dochter en haar gezin).
Ik hoop dat ik de moed kan opbrengen om voor de eerste keer een rok aan te doen en dat te herhalen als er weer andere mensen in huis zijn. (overigens, ze weten van mijn diepste verlangen een vrouw te zijn).
Doen , je zal je beter voelen daarna, eens de stap gezet is ..
Natuurlijk de beslissing ligt bij jou...
Ik wens je van harte toe, dat je de stap durft te zetten, om die rok aan te trekken..
Ikzelf ben er 68 en ik heb twee jaar geleden die stap ook gezet, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.. ik draag nu voornamelijk jurken...Ik ben wel alleenstaande.
👍👍👍👍👍❤️🆗
Groeten.
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie