verhip-vintage.nl

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Marnix
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2021 17:53

verhip-vintage.nl

Bericht door Marnix »

Afgelopen donderdag (30 december) ben ik langsgeweest bij de dame achter verhip-vintage.nl. Zij verkoopt zeer modieuze tweedehands dameskleding online. Veel keuze en op afspraak te passen (in Nijmegen). Door mijn naam had ze waarschijnlijk al wel het vermoeden dat het niet om een vrouw ging.

Hier een beetje over gesproken en over de wel/niet acceptatie. Ik had vantevoren het eea uitgezocht maar kon daar ook kijken. Ook hielp ze me met wat tips en droeg ze verschillende topjes en bloesjes aan.Hiervan heb ik uiteindelijk ook wat genomen (gedeeltelijk wat ik zelf niet zo snel had gepakt/gedurfd)

Heel erg tof om goede feedback te krijgen en aanmoediging om jezelf te zijn en te dragen wat je wilt. Vond het wel spannend om bij iemand aan huis te passen, maar was heel fijn. Ga hier zeker vaker naar terug (mits portemonnee dat ook accepteert natuurlijk ;).
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: verhip-vintage.nl

Bericht door Jos »

het is fijn dat je dit gedaan hebt en met een positieve ervaring naar huis bent gegaan.

Ik heb in het verleden regelmatig rokken via marktplaats gekocht en ging die meestal afhalen en ook passen ter plekke.
Mijn ervaringen zijn overwegend positief. Soms kwamen de mensen nog met ideeën zoals andere rokken, jurken en damesschoenen
een fervent rokdrager
Marnix
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2021 17:53

Re: verhip-vintage.nl

Bericht door Marnix »

Zeker! En nog mooier is, is dat ik op mijn nieuwe werk ook geaccepteerd ben met rok. Ik dacht bij mijn eerste dag: laat ik maar meteen in rok gaan, dan is dat ook geweest :). Ik kreeg er geen eens opmerkingen over (maar kan natuurlijk nog komen als ze me wat beter kennen en vragen durven te stellen ;). Volgende stap is een keer in een jurk. Daar kijk ik ook al naar uit :D , maar komt wel als het de juiste tijd ervoor is
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: verhip-vintage.nl

Bericht door Niek »

Grote stap om dat direct te doen. Is het werk bekend bij iedereen.

Ook leuk dat vrouwen je helpen en mee denken met kleding.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: verhip-vintage.nl

Bericht door jaguar »

Lukt bij mij sowieso niet op het werk met een rok of jurk. We moeten een overall aandoen. :lol:
Zijn hier echt leden die in rok naar het werk gaan ?
Respect !
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: verhip-vintage.nl

Bericht door Rik »

marpie schreef: 22 jan 2022 09:57 Lukt bij mij sowieso niet op het werk met een rok of jurk. We moeten een overall aandoen. :lol:
Zijn hier echt leden die in rok naar het werk gaan ?
Respect !
Ik ben pas een kleine 3 jaar in het openbaar rokken gaan dragen maar ben reeds 10 jaar met pensioen. Het is nu wel zo dat ik in een outdoor/kampeerzaak werkte en we van de baas allemaal een lange pantalon moesten dragen, ook in de zomer wanneer het bijna 40°C was in de zaak (voorheen een serre geweest); terwijl onze klanten wel allemaal in short of korte rokjes kwamen winkelen. Mocht ik toen al het lef gehad hebben om in rok naar het werk te komen dan had ik die kans zeker benut om de baas voor schut te zetten wegens discriminatie want de vrouwelijke collega's mochten wel in rok komen werken.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: verhip-vintage.nl

Bericht door ellen »

marpie schreef: 22 jan 2022 09:57 Lukt bij mij sowieso niet op het werk met een rok of jurk. We moeten een overall aandoen. :lol:
Zijn hier echt leden die in rok naar het werk gaan ?
Respect !
Natuurlijk. Met uitdrukkelijke goedkeuring van de vrouwelijke collega's ;)
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: verhip-vintage.nl

Bericht door MaricaV »

marpie schreef: 22 jan 2022 09:57 Lukt bij mij sowieso niet op het werk met een rok of jurk. We moeten een overall aandoen. :lol:
Zijn hier echt leden die in rok naar het werk gaan ?
Respect !
Ik draag elke dag een spijkerrok van Skirtcraft omdat daar mijn sleutels en portomonnee in passen door de grote zakken. Als het straks warmer weer wordt, lekker met blote benen onder mijn rok mijn werk doen op de Portaal vrachtwagen, als mijn collega's in korte of lange broek lopen.
Nu nog met legging hoor ;)

Ik moet wel opletten om mijn benen niet te stoten tegen de stempelpoten :(
Plaats reactie