rokvoorschriften

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Bruno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2017 19:58

rokvoorschriften

Bericht door Bruno »

Bij de Utrechtse hockeyclub heeft het bestuur in zijn oneindige wijsheid besloten meisjes en vrouwen niet meer te verplichten een rokje te dragen.
Gelijktijdig is besloten dat jongens en mannen geen broekje of broek hoeven te dragen - wat dan wél ? Daar wordt angstvallig over gezwegen. Niks zal niet de bedoeling zijn, dus zal wel een rokje bedoeld worden, maar dat kan blijkbaar niet hardop gezegd worden, waarom eigenlijk? Weet iemand dat?
Bruno.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: rokvoorschriften

Bericht door Rik »

niet meer te verplichten een rokje te dragen... impliceert ook dat het wel nog MAG ;p eigen keuze dus en dat is prima
Laatst gewijzigd door Rik op 13 feb 2022 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: rokvoorschriften

Bericht door MaricaV »

Rik schreef: 07 feb 2022 23:30 niet meer te verplichten een rokje te dragen... impliceert oo dat het wel nog MAG ;p eigen keuze dus en dat is prima
Dat lijkt mij dus ook. @Bruno: Ik zeg draag een rokje, en zie wat de reactie zal zijn. Ik ben benieuwd naar hun reactie
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: rokvoorschriften

Bericht door ellen »

MaricaV schreef: 12 feb 2022 23:25 Dat lijkt mij dus ook. @Bruno: Ik zeg draag een rokje, en zie wat de reactie zal zijn. Ik ben benieuwd naar hun reactie
Als ik de bijdrage van Bruno correct interpreteer ligt het onderwerp zo ongemakkelijk dat men er liever niet mee geconfronteerd wordt. Door een rokje te dragen kan je hen wel dwingen om erover na te denken, dus ik stel ook voor om dat gewoon te doen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: rokvoorschriften

Bericht door Kortrokje »

ellen schreef: 18 feb 2022 13:40
MaricaV schreef: 12 feb 2022 23:25 Dat lijkt mij dus ook. @Bruno: Ik zeg draag een rokje, en zie wat de reactie zal zijn. Ik ben benieuwd naar hun reactie
Als ik de bijdrage van Bruno correct interpreteer ligt het onderwerp zo ongemakkelijk dat men er liever niet mee geconfronteerd wordt. Door een rokje te dragen kan je hen wel dwingen om erover na te denken, dus ik stel ook voor om dat gewoon te doen.
Je moet gewoon doen . En in het algemeen, ga je geen negatieve ervaringen daarmee hebben. Het kan zijn dat men eens raar opkijkt, omdat men het niet gewoon is om veelvuldig te zien.. Maar eenmaal dat ze t gezien hebben, kijken die niet meer op... Persoonlijk heb ik nog nooit iets negatief gehoord of ondervonden... Wat men denkt, dat weten we niet, en daar moeten wij ons ook het hoofd niet om breken, wat men mogelijk "denkt"... Laat ze denken.. Dat mag...
Ik zou zeggen geniet van de rok...
Groeten..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie