Foto rokwens

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Foto rokwens

Bericht door rokwens »

cadansa 16-18.jpg
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Foto rokwens

Bericht door WesleyN »

Volgens mij is één van je hobbies dansen... Helaas dat je een groot deel van je leven niet gegund is rokken te dragen. Ik gun je het van harte.

Ik ben in dezelfde tijd wel zo'n beetje "uit-de-kast" gekomen. Eerst bij mijn vrouw en later mocht iedereen het weten, behalve... Er is nog steeds iets van schaamte bij mijn wederhelft. Jammer. En er zijn veel mensen die je accepteren zoals je bent. Dan krijg je weer van die opmerkingen waarom heb je het niet eerder verteld... Is er toch iets van vooruitgang. Ook dat er steeds vaker iets van te horen is. Ja helaas zijn er altijd nog mensen die in het verleden leven. Dat is het ook wel een beetje. Want een rok dragen door een man is "vernieuwend".

Voor geldt eigenlijk hetzelfde. Misschien gunde ik mezelf die geluk niet. Want je hebt van wat zal de boze buitenwereld ervan denken. Maar in rok de straat op gaan is nog steeds een uitdaging, omdat er nog steeds intolerante mensen op de wereld bestaan.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Foto rokwens

Bericht door Niek »

Leuke foto, Rokwens.
Is dat bij vrij dansen of i.d.?
Mijn buurvrouw wil ook dat ik mee ga.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Foto rokwens

Bericht door rokwens »

Het is Folk-dance
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Foto rokwens

Bericht door Kortrokje »

Heel goed van je.. Ik durf wedden dat er meer mannen zijn die een rok zouden willen dragen, maar niet DURVEN. Jammer.. Een rok of een jurk is een heel leuk kledingstuk... Ik draag ze elke dag sinds 2019... Rokken en jurken..
Groeten..👍👍👍👍
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie