Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door Camille »

Hi
k wil mij meer en meer als vrouw gaan kleden.
Maar daar ik door prive omstandigheden bij mijn hulp behoevende ouders woon die al van hoge leeftijd zijn kan kan ik dus niet vaak in dames kleding rond lopen.
Ik heb op 20/8/22 toch een tijdje staan twijfelen ga ik een sport bh aan doen met met d Cup en een minirokje en een Strakke lichtblauwe Body.
Om Zo en dagje naar de zee te gaan. Uit eindelijk niet gedaan.
Wel deze winder als 1 x gaan Zwart minirokke panty Dikkere body 3/4 mauwen + met nog een pull en vest maar laatste 2 uitgedaan in de trein en als ik iets ging drinken.
Maar het blijft toch moeilijk om zo in Belgie naar buiten te gaan.
Wanneer hebben jullie de stap gezet
https://freeimage.host/i/g4xFzx
https://freeimage.host/i/g4zT37
Afbeelding
Deze Rok had ik aan toen ik 1 x met rokje naar zee ben geweest

Maar het blijft moeilijk de stap te zetten zo buiten te gaan. Wie herkent dit
Heb geen pruik of dames schoenen
Laatst gewijzigd door Camille op 08 okt 2022 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door DiKo »

Hallo Camille.
Welkom op dit forum.
Je zegt je steeds meer als vrouw te willen kleden en daar is niets mis mee. Ik begrijp dat de thuisomstandigheden hiervoor niet ideaal zijn.
Dat je eigenlijk toch al een eerste stap buiten de deur hebt gezet met je korte zwarte rokje kan het begin zijn van meer uitstapjes.
Dat rokje op de eerste foto vind ik erg leuk en zou dat ook wel willen hebben, maar als je het een keer aandoet en ermee naar buiten gaat moet je het eerst wel even de warmte van de strijkbout laten voelen. ;)
Succes met alles.
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door Camille »

Maar heb er toch probleem mee om zo buiten te gaan.
En graag had ik ook een antwoord op de titel van dit onderwerp gehad
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door ellen »

Camille schreef: 20 aug 2022 20:59 Hi
Welkom op het forum, Camille
Camille schreef: 20 aug 2022 20:59 k wil mij meer en meer als vrouw gaan kleden.
Wellicht zit je hier dan niet helemaal op het juiste forum, maar goed, ik zal een antwoord proberen te geven met betrekking tot de drempelvrees. Het maakt immers niet uit of uw vraag over enkel een rok of een volledige outfit gaat, het antwoord blijft gelijk.
Camille schreef: 20 aug 2022 20:59 Maar daar ik door prive omstandigheden bij mijn hulp behoevende ouders woon die al van hoge leeftijd zijn kan kan ik dus niet vaak in dames kleding rond lopen.
Ok dat snap ik. Aan de ene kant zou je natuurlijk liever thuis een rok dragen omdat je dat wellicht als een veilige haven ziet, maar aan de andere kant is het ook wel handig als je ergens ver van huis andere kleding draagt, niemand kent je immers en je zal je dus ook niet moeten verantwoorden.
Camille schreef: 20 aug 2022 20:59 Ik heb op 20/8/22 toch een tijdje staan twijfelen ga ik een sport bh aan doen met met d Cup en een minirokje en een Strakke lichtblauwe Body.
Om Zo en dagje naar de zee te gaan. Uit eindelijk niet gedaan.
Wel deze winder als 1 x gaan Zwart minirokke panty Dikkere body 3/4 mauwen + met nog een pull en vest maar laatste 2 uitgedaan in de trein en als ik iets ging drinken.
Maar het blijft toch moeilijk om zo in Belgie naar buiten te gaan.
Wanneer hebben jullie de stap gezet
https://freeimage.host/i/g4xFzx
https://freeimage.host/i/g4zT37
Deze Rok had ik aan toen ik 1 x met rokje naar zee ben geweest

Maar het blijft moeilijk de stap te zetten zo buiten te gaan. Wie herkent dit
Heb geen pruik of dames schoenen
De initiele twijfel is zeer herkenbaar. De eerste keer dat ik buitenshuis een rok droeg was op een bospad en het voelde fantastisch. Ik had alleen het gehucht wat verderop niet op de kaart gezien, toen ik daar aankwam was het natuurlijk te laat om me nog snel om te kleden :?
Het belangrijkste is dat je niet probeert om je weg te steken, omstaanders pikken dat op. Ga er vanuit dat de meeste mensen helemaal niet bezig zijn met jouw kledingkeuze en probeer daar zelf ook niet te veel mee bezig te zijn, je zal automatisch zelfverzekerder overkomen.
Bovendien lijkt het op het eerste zicht alsof je te veel ineens wil, het is wel een heel grote stap om van je gebruikelijke outfit over te schakelen op een minirok, strakke lichtblauwe body en een sportbeha met D-cup. Ik stel voor dat je stap voor stap te werk gaat.

Als het je kan geruststellen, de meeste reacties zijn onverschillig. Als er toch reactie komt is het ofwel positief ofwel een oprechte vraag uit interesse. Ik heb toch al enkele keren de vraag van mannen gekregen waarom ik een rok draag, en steeds had ik de indruk dat ze het zelf ook wilden proberen. Dat die rok gewoon comfortabel aanvoelt volstaat dan ook altijd als antwoord.

Ik lees dat het je toch al minstens 1 maal gelukt is om in rok naar buiten te treden, hoe heb je dat zelf eigenlijk ervaren? Voelde je je ongemakkelijk of was het juist een bevrijding?
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door Camille »

Voelde mij totaal niet ongemakkelijk was ook naar een stad aan zee waar ik eigelijk niemand ken
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door ellen »

Dan denk ik dat je dat gewoon nog eens een paar keer moet doen :)
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door Niek »

Ik ga vaak met een goede vriendin mee naar buiten in een stad waar niemand mij kent. De eerste keer was in Amersfoort, zaterdagmiddag in het centrum... 0 reacties.

Dat stimuleert om het nog een keer te doen.
Ik heb ook vrouwen broeken en schoenen. Ook door probeer het een keer uit op straat en in een winkel. Wederom 0 reacties.

Zo ja ik langzaam verder.
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door Camille »

@ellen
blijft toch een grote stap
zie er nog altijd mannelijk uit.
Geen pruik schoenen
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door ellen »

Absoluut Camille, dat is een grote stap en het vergt in het begin heel wat moed en doorzettingsvermogen om het toch te doen. Ik vind het knap dat je het toch al minstens 1 maal gedaan hebt en ik kan je enkel aanraden om het te blijven doen. Je zal zien dat je het na een tijdje zelf als normaal gaat beschouwen en dat de drempelvrees verdwijnt.
Dat je er als man blijft uitzien is overigens helemaal prima. Ondanks mijn nickname vind ik het zelf wenselijk dat ik als een man in rok gepercipieerd wordt.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door WesleyN »

Camille... je hebt over het zetten van de eerste stap. Wanneer heb je genoeg om met een rok naar buiten te gaan.

Dat vond ik ook heel moeilijk. Eigenlijk ben ik met verkleed feestjes begonnen. Dat voelde toen anders. Want je was immers verkleed.
Daarna heeft het nog enkele jaren geduurd. Dan ging 's-nachts de vuilnis in de container gooien. Of heel 's-ochtends vroeg de krant uit de brievenbus halen. Niemand mocht me natuurlijk zien. Maar daar heb je natuurlijk niks aan.

Ik heb ook een keer met dubbele panties en daarover een sportbroekje ben ik gaan oefenen voor een kwart marathon. Ook heel vroeg in de ochtend. Je voelde mensen kijken. Want daar ben je mee bezig.

Uiteindelijk jaren later je bent getrouwd en je hebt kinderen, heb ik mijn definitieve poging gewaagd. De wereld was ook meer van de diversiteit aan 't worden. Op een festival heb ik mijn eerste poging gewaagd en met succes. Ik kwam met een korte broek het festival binnen en heb mij zo snel mogelijk op een toilet de broek omgeruild voor een rok. Het eerste wat ik hoorde was het gelach van een meisje: Haha een jongen in een rokske. Daarna ging het heel makkelijk. Mensen hebben mij gezien en ik kon niet meer terug. Dat was wat ik nodig had. Een reactie.

Nu 10 jaar later. De belangrijke mensen en heel veel andere mensen hebben mij wel eens in een rok gezien. En het is goed zo. Maar het blijft voor mij nog een strijd. Helaas. Ik voel me heel zelfverzekerd. Maar toch heeft mijn vrouw daar nog moeite mee.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie